Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Apjoms | Zina, kādus paņēmienus izmanto mākslinieks, lai radītu apjoma ilūziju. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apjoma attēlošana glezniecībā (ar ievilkšanu) | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina, kā attēlot apjomu glezniecībā. |
2. | Pašēna, krītošā ēna | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot attēlos saskatīt krītošās ēnas, pašēnas. |
3. | Apjoma ilūzija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot attēlos uz priekšmetu virsmas saskatīt gaismas laukumus, pašēnas un krītošās ēnas, kas kopā rada apjoma ilūziju. |
4. | Gaismas un ēnas laukumi glezniecībā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot raksturot gaisma un ēnas laukumu attēlošanas likumsakarības ainavās, telpās, spēj kompozīcijās saskatīt pašēnas, krītošās ēnas. |
5. | Apjoma ilūzijas radīšanas iespējas | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Prot attēlos noteikt - vai mākslinieks radījis apjoma ilūziju, zina, kādiem paņēmieniem gleznotājs rada apjoma ilūziju. |
6. | Apjoma ilūzija mākslas darbu reprodukcijās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot attēlos noteikt - vai mākslinieks radījis apjoma ilūziju. |
7. | Apjoma ilūzija glezniecībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Izprot, kādus paņēmienus izmanto gleznotājs, lai radītu apjoma ilūziju, zina, kura mākslas virziena pārstāvji ieviesa silto un vēso toņu izmantošana gaismēnu attēlošanā. |
8. | Apjoma ilūzija, mākslas virziens, kura pārstāvji pētīja gaismas efektus (ar ievilkšanu) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot attēlā saskatīt apjoma ilūziju, zina, kura mākslas virziena pārstāvji pētīja gaismu un tās radītos efektus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apjoma attēlošana glezniecībā | Citi | zema | 3 p. | Zina, kā attēlot apjomu glezniecībā. |
2. | Gaismas un ēnas laukumus attēlošana ainavā, telpā | Citi | augsta | 3 p. | Zina, kādus toņus mākslinieks izmanto gaismas un ēnas laukumu attēlošanā, gleznojot ainavu, attēlojot telpu. |
3. | Gaismu un ēnu attēlošana glezniecībā | Citi | vidēja | 2 p. | Zina, kādi toņi izmantojami, attēlojot gaismas un ēnas laukumus ainavās un gleznojot telpu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apjoms glezniecībā | 00:30:00 | vidēja | 18 p. | Zina, kā attēlot apjomu glezniecībā; prot attēlos uz priekšmetu virsmas saskatīt gaismas laukumus, pašēnas un krītošās ēnas, kas kopā rada apjoma ilūziju; zina, kādi toņi izmantojami, attēlojot gaismas un ēnas laukumus ainavās un gleznojot telpu; prot attēlos noteikt - vai mākslinieks radījis apjoma ilūziju, zina, kādiem paņēmieniem gleznotājs rada apjoma ilūziju. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apjoma ilūzijas radīšana glezniecībā | 00:30:00 | vidēja | 15 p. | Prot attēlos saskatīt krītošās ēnas, pašēnas; zina, kādus toņus mākslinieks izmanto gaismas un ēnas laukumu attēlošanā, gleznojot ainavu, attēlojot telpu; prot raksturot gaisma un ēnas laukumu attēlošanas likumsakarības ainavās, telpās, spēj kompozīcijās saskatīt pašēnas, krītošās ēnas; izprot, kādus paņēmienus izmanto gleznotājs, lai radītu apjoma ilūziju, zina, kura mākslas virziena pārstāvji ieviesa silto un vēso toņu izmantošana gaismēnu attēlošanā. |