Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Ekoloģiskie faktori. | Informācija skolotājam. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ekoloģisko faktoru iedalījums | Ekoloģisko faktoru iedalījums. |
2. | Ekoloģiskā valence | Ekoloģiskā valence. |
3. | Abiotiskie faktori.Gaisma. | Abiotiskie faktori.Gaisma. |
4. | Temperatūra | Temperatūra kā abiotiskais faktors. |
5. | Mitruma daudzums | Organismu pielāgojumi mitruma daudzumam. |
6. | Organismu savstarpēji labvēlīgās attiecības | Organismu savstarpējās attiecības. |
7. | Organismu savstarpēji nelabvēlīgās attiecības | Nomācošās jeb ekspluatatīvās attiecības. |
8. | Antropogēnie faktori | Antropogēnie faktori. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekoloģisko faktoru iedalījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlies precīzāko atbildi par ekoloģisko faktoru iedalījumu! |
2. | Ekoloģiskā valence | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka eiribiontus un stenobiontus, analizējot organismu aprakstus. |
3. | Temperatūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst attēlos siltasiņu un aukstasiņu organismus. |
4. | Abiotiskais faktors gaisma | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par gaismas nozīmi. |
5. | Mitrums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attēlos atpazīst augus ar dažādām prasībām pret mitrumu. |
6. | Antropogēnie faktori | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Cilvēka iedarbības uz vidi sekas. |
7. | Organismu savstarpējās attiecības | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nosaka attiecību veidu starp organismiem. |
8. | Nelabvēlīgās starpsugu attiecības | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sameklē dotajai definīcijai atbilstošu piemēru. |
9. | Organismu pielāgojumi. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēliem nosaka organismu adaptācijas. |
10. | Ekoloģiskie faktori | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Norāda piemērus ekoloģisko faktoru veidiem. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Ekoloģiskā valence (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas nosaka auga reakciju uz temperatūru. |
2. | 1. daļa. Organismu savstarpējo nelabvēlīgo attiecību veidi (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu savstarpējo attiecību veidus. |
3. | 1. daļa. Organismu savstarpējās attiecības ekosistēmā (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu savstarpējās attiecības, izmantojot grafisko attēlu. |
4. | 1. daļa. Biotisko faktoru ietekme uz populāciju (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē biotisko faktoru ietekmi uz populāciju. |
5. | 1. daļa. Starpsugu attiecību veidi (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni analizē tekstu un norāda starpsugu attiecību veidu. |
6. | 2. daļa. Starpsugu attiecību veidi (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni saskata starpsugu attiecību veidus dotajos piemēros. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekoloģiskie faktori | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par ekoloģiskajiem faktoriem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Organismu adaptācijas | 00:00:00 | vidēja | 4 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par organismu adaptācijām. |