Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Neirālā regulācija, sinapse, refleksa loks | Skolēni nostiprina un papildina priekšstatu par sinapsi, refleksa loku. |
2. | Nervu sistēmas evolūcija | Skolēni iepazīst pakāpenisko nervu sistēmas attīstību no vienkāršiem līdz sarežģītiem organismiem. |
3. | Galvas smadzeņu uzbūve | Skolēni atkārto galvas smadzeņu uzbūvi un funkcijas. |
4. | Muguras smadzeņu uzbūve | Skolēni atkārto muguras smadzeņu uzbūvi, mācās izprast to funkcijas. |
5. | Veģetatīvā nervu sistēma | Skolēni gūst informāciju par veģetatīvās nervu sistēmas daļu - simpātiskās un parasimpātiskās nervu sistēmas darbību. |
6. | Redzes orgānu evolūcija | Skolēni mācās saskatīt redzes orgānu attīstības gaitu un atkārto kamerveida acs uzbūvi. |
7. | Dzirdes orgānu evolūcija | Skolēni mācās saskatīt dzirdes orgānu evolūciju ar doto piemēru palīdzību. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nervu sistēmas pamatjēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni nostiprina nervu sistēmas pamatjēdzienu zināšanas. |
2. | Nervu sistēmas evolūcija | 2. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Skolēni salīdzina organismu nervu sistēmu attīstības līmeni. |
3. | Muguras smadzeņu uzbūve un funkcijas | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par muguras smadzeņu uzbūvi, izmantojot attēlu. |
4. | Galvas smadzeņu uzbūve un funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par galvas smadzeņu uzbūvi un funkcijām. |
5. | Veģetatīvās nervu sistēmas funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni nostiprina un papildina zināšanas ar simpātisko un parasimpātisko nervu sistēmu. |
6. | Kamerveida acs uzbūve un evolūcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni skaidro cilvēka acs daļu funkcijas, atbild uz jautājumiem par acs evolūciju. |
7. | Auss funkcijas un evolūcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni skaidro auss daļu funkcijas, atbild uz jautājumiem par to evolūciju. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Refleksa loks (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kas refleksa lokā var pildīt efektora vai receptora funkciju. |
2. | 1. daļa. Refleksa loks (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas skaidro refleksa loku. |
3. | 1. daļa. Termoregulācija (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni salīdzina tekstu ar shēmu un atrod atbildi uz jautājumu par termoregulāciju. |
4. | 2. daļa. Termoregulācija (2016) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par ķermeņa temperatūras izmaiņām, izmantojot doto informāciju. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neirālā regulācija | 00:00:00 | vidēja | 24 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par neirālo regulāciju. |