Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Augu nozīme ekosistēmā | Skolēni iepazīst ekosistēmas definīciju, īpašības, noskatās video "Kas ir ekosistēma?". |
2. | Meža ekosistēma. Galvenie mežu tipi. | Skolēni iepazīst mežu augšanas tipus. Ir dota saite uz spēli ,,Bezgalīgais mežs" . |
3. | Meža augšējā stāva - koku stāva sugas | Skolēni mācās pazīt meža augšējā stāva koku sugas. |
4. | Meža krūmu stāva augi | Skolēni mācās pazīt meža krūmu stāva augus. |
5. | Krūmi un puskrūmi zemākajā meža stāvā | Skolēni mācās pazīt meža zemākā stāva krūmus un puskrūmus. |
6. | Lakstaugi meža zemākajā stāvā | Skolēni mācas pazīt meža lakstaugus. |
7. | Pļavas ekosistēma | Skolēni iepazīst pļavas ekosistēmu un izplatītāko pļavas augu attēlus. |
8. | Purva ekosistēma | Skolēni iepazīst purva tipus un tiem raksturīgos augus. |
9. | Purva augu kopas aizsardzība | Skolēni gūst priekšstatu par purva ekosistēmas aizsardzības nepieciešamību, kūdras ieguvi. |
10. | Pļavas ekosistēmas saglabāšana | Skolēni mācās par pļavas ekosistēmas saglabāšanu pļavu pļaujot, noganot, izprot kūlas dedzināšanas nodarīto postu. |
11. | Ezera ekosistēma | Skolēni iepazīst ezera ekosistēmas augu kopas. Doti raksturīgāko augu attēli. |
12. | Ezera ekosistēmas saudzēšana | Skolēni izpēta ezera aizaugšanas shēmu, mācās par aizaugšanas cēloņiem. |
13. | Cilvēka veidotās ekosistēmas | Skolēni iepazīst cilvēka radītās ekosistēmas - dārzu, sakņu dārzu, dzērveņu audzētavu. |
14. | Dīķis, pagalms un parks | Skolēni iepazīst cilvēka izveidotās ekosistēmas - parku, dīķi, pagalmu. |
15. | Svešzemju augi Latvijas ekosistēmās | Skolēni iepazīst izplatītāko invazīvo sugu attēlus un augu raksturojumu. Labs materiāls demonstrēšanai. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Augu nozīme ekosistēmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par augu nozīmi ekosistēmas. |
2. | Galvenie meža tipi | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēni attēlos atpazīst galvenos meža tipus. |
3. | Meža augšējā stāva koku sugas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni mācās pazīt meža augšējā stāva koku sugas. |
4. | Meža krūmu stāva augu sugas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni mācās pazīt meža krūmus. Materiāls piemērots demonstrēšanai. |
5. | Lakstaugi meža zemākajā stāvā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni mācās pazīt meža lakstaugus. |
6. | Ziedaugi Latvijas mežos | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns gūst zināšanas par ziedu vairošanās procesu un īpatnībām Latvijas mežos. (MPP: Ziedaugu dzimumvairošanās orgāns ir zieds, no tā rodas auglis un sēklas (vai sēkla). (D.Li.7.; D.Li.9.)) |
7. | Zemākā meža stāva krūmi un puskrūmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atpazīst attēlos meža zemākā stāva krūmus un puskrūmus. |
8. | Aizsargājamie augi mežā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlos pazīst aizsargājamos meža augus. |
9. | Aizsargājamie augi Latvijas mežos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ekosistēmās notiek organismu skaita izmaiņas tāpēc ir jāapzinās aizsargājamo sugu (augu, dzīvnieku u.c.) un teritoriju nepieciešamība. |
10. | Meža apsaimniekošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns secina par pareizāko meža apsaimniekošanas metodi. (MPP: Sadarbojoties plāno un veic pētījumu, lai izvērtētu meža kopšanas ietekmi uz meža ražības, dabas apstākļu un organismu daudzveidības izmaiņām, formulējot pētījuma jautājumu, izvērtējot darba gaitu un iegūto datu ticamību; izvirza priekšlikumus nākamajiem pētījumiem, komunicējot par pētījuma rezultātiem. (D.9.5.3.1.; D.9.11.1.1.; D.9.11.3.1.; D.9.11.3.3.; D.9.11.9.1.; D.9.11.10.1.; D.9.11.11.1.; D.9.11.12.1.) |
11. | Pļavas augi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni mācās pazīt pļavas augus. |
12. | Pļavas augu un ekosistēmas aizsardzība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par pļavas aizaugšanu un atpazīst aizsargājamos augus pļavā. |
13. | Purvā augošie lakstaugi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni mācās pazīt purva augus. |
14. | Purvā augošie krūmi un puskrūmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atpazīst purvā augošos krūmus un puskrūmus. |
15. | Ezera augi | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēni apgūst ezera augu nosaukumus, aplūkojot augu attēlus. |
16. | Ezera augi un ekosistēmas saudzēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atpazīst ezera augus. |
17. | Cilvēka veidoto ekosistēmu augi | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēni mācās pazīt mākslīgo ekosistēmu augus. |
18. | Svešzemju augi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atšķir invazīvo augu attēlus . |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Zemsedzes lakstaugu ziedēšanu ietekmējošie faktori (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc shēmas secinā kā saules apgaismojums ietekmē augu augšanu mežā. |
2. | 1. daļa. Dabiskas pļavas saglabāšana (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka bioloģiski vērtīgu zālāju saglabāšanas metodes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Meža ekosistēma | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | |
2. | Augi dažādās ekosistēmās | 00:00:00 | vidēja | 19 p. |