Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Gliemju uzbūve | Skolēni uzzina gliemežu, gliemeņu un galvkāju ārējās uzbūves īpatnības, aplūko astoņkāji un sēpiju video, kuru saites ir dotas. |
2. | Gliemju vairošanās | Skolēni mācās par gliemju dzimumvairošanās veidiem, ir iespēja skatīties video par kalmāra mazuļu izšķilšanos. |
3. | Latvijā biežāk sastopamas gliemeņu sugas | Skolēni iepazīst Lamarka sirsniņgliemeni, Baltijas plakangliemeni, dižo bezzobi un ziemeļu upespērleni pēc attēliem un dzīvesveida apraksta. |
4. | Latvijā biežāk sastopamās gliemežu sugas | Skolēni iepazīst 2 vīngliemežu, 1 kailgliemežu un 2 ūdensgliemežu sugu attēlus, īsu raksturojumu. |
5. | Gliemju nozīme dabā un cilvēku dzīvē | Skolēni gūst priekšstatu par mīdiju, austeru un vīngliemežu audzēšanu, gliemju nozīmi barošanās ķēdēs. Dota saite uz video par gliemežu audzēšanu Latvijā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Galvkāju, gliemežu un gliemeņu klašu pārstāvju atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni mācās atšķirt galvkāju, gliemeņu un gliemežu klašu pārstāvjus attēlos un atzīmē tiem raksturīgās pazīmes. |
2. | Gliemežu un gliemeņu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni salīdzina gliemeža un gliemenes ārējo uzbūvi saistībā ar to funkcijām. |
3. | Gliemju čaulu izpēte | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni nosaka gliemja vecumu pēc čaulas gadskārtu riņķiem un atbild uz jautājumiem par čaulas veidošanos un funkcijām. |
4. | Gliemju uzbūve un dzīvības norises | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni atbild uz jautājumiem par gliemju uzbūves un fizioloģiskajām īpatnībām. |
5. | Latvijas gliemji barošanās ķēdēs | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Skolēni atpazīst Latvijas gliemjus attēlos un izveido barošanās ķēdi no dotajiem organismiem. Uzdevuma veikšanai vajadzīgas priekšzināšanas par organismu savstarpējām attiecībām ekosistēmās. |
6. | Gliemju nozīme un aizsardzība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni analizē situācijas par gliemju izmantošanu un nozīmi ekosistēmās. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Kailgliemežu apkarošana (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni novērtē kailgliemežu apkarošanas metodes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Gliemju uzbūve, dzīvības norises un nozīme | 00:00:00 | vidēja | 16 p. | Skolēni nostiprina zināšanas par gliemju uzbūvi, iedalījumu un nozīmi dabā un cilvēku dzīvē. |