Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir dzīvie organismi un kādas ir dzīvības pazīmes? | Dzīvie organismi, to piemēri. Organismiem raksturīgās dzīvības pazīmes. |
2. | Kas notiek organismiem attīstoties? | Informācija par dzīvo organismu attīstību. Augiem un dzīvniekiem raksturīgais. |
3. | Kas nepieciešams augu kopšanai? | Augiem nepieciešamie apstākļi, to kopšana. |
4. | Kas nepieciešams dzīvnieku novērošanai un kopšanai? | Apraksts par dzīvnieku vajadzībām (nepieciešams gaiss, barības vielas, ūdens, siltums un gaisma). Dzīvnieku kopšanas uzdevumi un šo apstākļu nodrošināšana. Dzīvnieku novērošana. |
5. | Kas nepieciešams cilvēka dzīvei? Kā darbojas cilvēka organisms? | Cilvēkam nepieciešamie apstākļi, to nozīme veselīgu paradumu veidošanā. Cilvēka organisma darbība un dažādu orgānu funkcijas. Cilvēka attīstība. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvie organismi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir dzīvie organismi, prot tos nosaukt. |
2. | Dzīvo organismu attēli | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina un grupē dzīvos organismus (sēnes, augi, dzīvnieki). |
3. | Dzīvības pazīme attēlos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir dzīvības pazīmes, kā arī prot tās ieraudzīt un raksturot dažādās situācijās. |
4. | Dzīvības pazīmju noteikšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 12 p. | Raksturo un analizē dzīvos un nedzīvos organismus, izmantojot zināšanas par dzīvības pazīmēm. |
5. | Organismu salīdzināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Salīdzina dzīvos un nedzīvos organismus. Pamato ar piemēriem, ka dzīvības uzturēšanai nepieciešams ūdens un gaisa uzņemšana, barības uzņemšana, nevajadzīgo vielu izvadīšana. |
6. | Dzīvībai svarīgie apstākļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izprot un skaidro, ka dzīvībai nepieciešams gaiss, barības vielas, ūdens, siltums un gaisma. |
7. | Secīga attīstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Salīdzina un sakārto pareizā secībā dzīvnieku un augu attīstības posmus. Novēro organismu vizuālās izmaiņas attīstoties un augot. |
8. | Attīstība ar pārvēršanos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot dzīvnieku attīstības un augšanas izmaiņas. Zina, kas ir attīstība ar pārvēršanos. |
9. | Augiem nepieciešamie apstākļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot augam nepieciešamos apstākļus un skaidro to nozīmi auga attīstībā. |
10. | Augu kopšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē auga kopšanas pamācību un skaidro darbības, izvēloties kopt augu. |
11. | Dzīvnieku novērošanas plānošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Plāno dzīvnieku novērošanu. |
12. | Mājdzīvnieka ieguves plānošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Apzinās, kas ir dzīvnieku kopšana un attīsta ieradumu rūpēties par mājdzīvnieku, izprotot tā vajadzības. |
13. | Rūpes par mājdzīvnieku | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Apzinās mājdzīvnieku kopšanas nozīmi un dzīvniekiem nepieciešamu apstākļu nodrošināšanu. |
14. | Dzīvnieku uzvedība | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc mājdzīvnieka novērojumiem, spriež par tā noskaņojumu. |
15. | Cilvēka vajadzības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosauc cilvēkam nepieciešamos apstākļus un vajadzības. |
16. | Cilvēka orgānu nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro cilvēka organismā orgānu noteiktu darbu: sirds nodrošina asinsriti, plaušas – elpošanu, kuņģis un zarnas – gremošanu, kājas, rokas – kustības, acis – redzi, ausis – dzirdi u. c. |
17. | Cilvēka orgāni un to funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro cilvēka organismā orgānu noteiktu darbu: sirds nodrošina asinsriti, plaušas – elpošanu, kuņģis un zarnas – gremošanu, kājas, rokas – kustības, acis – redzi, ausis – dzirdi u. c. |
18. | Cilvēka attīstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skaidro cilvēka izmaiņas augot un attīstoties. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvībai svarīgie procesi | Citi | vidēja | 2 p. | Skaidro dzīvības pazīmes un dzīvības uzturēšanai nepieciešamo - ūdens un gaisa uzņemšana, barības uzņemšana, nevajadzīgo vielu izvadīšana. |
2. | Augu kopšanas pamācība | Citi | augsta | 1 p. | Analizē auga kopšanas pamācību un skaidro darbības, izvēloties kopt augu. |
3. | Dzīvnieku novērošanas plāns | Citi | augsta | 5 p. | Plāno dzīvnieku novērošanu. |
4. | Cilvēku orgānu attēli | Citi | vidēja | 1 p. | Skaidro cilvēka organismā orgānu noteiktu darbu: sirds nodrošina asinsriti, plaušas – elpošanu, kuņģis un zarnas – gremošanu, kājas, rokas – kustības, acis – redzi, ausis – dzirdi u. c. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvie organismi un tiem nepieciešamais | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Treniņtests par dzīvo organismu grupām un tiem nepieciešamajiem apstākļiem, kā arī dzīvības pazīmēm. Cilvēka kā organisma darbību. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas nepieciešams dzīvajiem organismiem? | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Testa jautājumi tēmā par dzīvajiem organismiem - augiem, sēnēm, dzīvniekiem un cilvēkiem. To nepieciešamie apstākļi, attīstība un kopšana. Cilvēka organisma darbība. |