Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Magnētiskais lauks | Izmantojot piemērus, skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. (D.33.2.2.1.; D.3.11.3.2., D.3.11.4.1.; D.3.12.1.1.2.) |
2. | Zemes pievilkšanas spēks | Veidot izpratni par Zemes pievilkšanas spēku. Izmantojot piemērus, skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. |
3. | Mobilā telefona, TV pults un citu ierīču starojums | Veidot izpratni par elektromagnētiskā starojuma izplatīšanos un faktoriem, kas to ietekmē. |
4. | Cilvēks un tehnoloģijas | Nosauc piemērus, kā sakaru tehnoloģiju sasniegumi ietekmē cilvēka ikdienas dzīvi un veselību. (D.3.13.1.1.) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ko pievelk vai nepievelk magnēts? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, ka magnēts pievelk dzelzs priekšmetus! Magnēts pievelk dzelzs priekšmetus. (D.Li.2.) |
2. | Magnētisms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Visiem magnētiem vienmēr ir divi poli. Tos apzīmē ar N (Ziemeļpols) un S (Dienvidpols). Vienādie magnēta poli atgrūžas, bet pretējie – pievelkas. (D.Li.2.)Veic vienkāršus eksperimentus ar magnētiem, pētot to savstarpējo pievilkšanos un atgrūšanos. (D.3.2.2.2.) |
3. | Jautājumi par magnētisko lauku | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Visiem magnētiem vienmēr ir divi poli. Tos apzīmē ar N (Ziemeļpols) un S (Dienvidpols). Vienādie magnēta poli atgrūžas, bet pretējie – pievelkas. (D.Li.2.) Magnēts pievelk dzelzs priekšmetus. (D.Li.2.) Veic vienkāršus eksperimentus ar magnētiem, pētot to savstarpējo pievilkšanos un atgrūšanos. (D.3 |
4. | Zeme objektus pievelk dažādi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. |
5. | Masa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. |
6. | Zemes pievilkšanas spēks | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. |
7. | Kā darbojas? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Mēs dzīvojam vidē, kurā visapkārt ir daudzveidīgs starojums, ko nevar sajust ar cilvēka maņām. To izstaro un uztver cilvēku radītas ierīces. (D.Li.2.) Sakaru tehnoloģijas raida un uztver informāciju starojuma veidā. (D.Li.2.) Nosauc piemērus, kā sakaru tehnoloģiju sasniegumi ietekmē cilvēka ikdiena |
8. | Skolēnu saruna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veidot izpratni par Zemes pievilkšanas spēku. Izmantojot piemērus, skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. |
9. | Atrodi lieko! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot piemērus, skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. (D.33.2.2.1.; D.3.11.3.2., D.3.11.4.1.; D.3.12.1.1.2.) |
10. | Atbildi uz jautājumiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Izmantojot piemērus, skaidro, ka Zeme pievelk visus ķermeņus, bet stiprāk pievelk smagākus ķermeņus. (D.33.2.2.1.; D.3.11.3.2., D.3.11.4.1.; D.3.12.1.1.2.) |
11. | Sagrupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Magnēts pievelk dzelzs priekšmetus. (D.Li.2.) Veic vienkāršus eksperimentus ar magnētiem, pētot to savstarpējo pievilkšanos un atgrūšanos. (D.3.2.2.2.) |
12. | Ātrākais saziņas veids | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosauc piemērus, kā sakaru tehnoloģiju sasniegumi ietekmē cilvēka ikdienas dzīvi un veselību. (D.3.13.1.1.) |
13. | Droši un veselīgi digitālajā vidē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosauc piemērus, kā sakaru tehnoloģiju sasniegumi ietekmē cilvēka ikdienas dzīvi un veselību. (D.3.13.1.1.) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ko pievelk magnēts? | Citi | vidēja | 1 p. | Magnēts pievelk dzelzs priekšmetus. (D.Li.2.) |
2. | Ierīces | Citi | zema | 1 p. | Mēs dzīvojam vidē, kurā visapkārt ir daudzveidīgs starojums, ko nevar sajust ar cilvēka maņām. To izstaro un uztver cilvēku radītas ierīces. (D.Li.2.) Sakaru tehnoloģijas raida un uztver informāciju starojuma veidā. (D.Li.2.) Nosauc piemērus, kā sakaru tehnoloģiju sasniegumi ietekmē cilvēka ikdiena |
3. | Sagrupē pēc savstarpējās mijiedarbības! | Citi | vidēja | 4 p. | Magnētu forma var būt dažāda, bet visiem magnētiem vienmēr ir divi poli. Tos apzīmē ar N (Ziemeļpols) un S (Dienvidpols). Vienādie magnēta poli atgrūžas, bet pretējie – pievelkas. (D.Li.2.) Veic vienkāršus eksperimentus ar magnētiem, pētot to savstarpējo pievilkšanos un atgrūšanos. (D.3.2.2.2.) |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kādi ir neredzamie lauki uz Zemes? | 00:40:00 | vidēja | 14 p. | Veidot izpratni par Zemes pievilkšanas spēka un magnētiskā lauka esamību uz Zemes, par elektromagnētiskā starojuma izplatīšanos un faktoriem, kas to ietekmē. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neredzamie lauki | 00:40:00 | vidēja | 13 p. | Veidot izpratni par Zemes pievilkšanas spēka un magnētiskā lauka esamību uz Zemes, par elektromagnētiskā starojuma izplatīšanos un faktoriem, kas to ietekmē. |