Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dzīvnieku attīstības veidi | Tauriņa un vardes attīstības cikli sastāv no vairākām stadijām. (D.Li.7.) |
2. | Dzīvnieku rūpes par mazuļiem | Dzīvniekiem ir dažāda uzvedība, lai palīdzētu pēcnācējiem izdzīvot, augt un attīstīties – tos baro, aizsargā (veido ligzdu vai alu, midzeni u. c.), apmāca (lidot, meklēt barību, slēpties u. c.). (D.Li.7.) |
3. | Rūpes par dzīvniekiem | Novēro dzīvnieku uzvedību, vairošanos, to augšanu un attīstību dabiskajā vidē. (D.6.7.1.1.) |
4. | Dzīvnieku aprūpe un saudzēšana | Novēro dzīvnieku uzvedību, vairošanos, to augšanu un attīstību dabiskajā vidē. (D.6.7.1.1.) |
5. | Noderīgo lietu stūrītis. Kā aug un attīstās dzīvnieki | |
6. | Noderīgo lietu stūrītis. Kā augu un attīstās cilvēks | |
7. | Cilvēka attīstība | Skaidro saviem vārdiem cilvēka attīstību. (D.6.7.3.2.) |
8. | Pusaudža vecums | Skaidro saviem vārdiem cilvēka attīstību pusaudžu vecumā, ķermeņa izmaiņas pubertātes laikā, pieņem sava ķermeņa īpatnības, skaidro personīgās higiēnas nozīmi. (D.6.7.3.2.) |
9. | Veselīgs dzīvesveids | Rīkojas atbildīgi pret savu un citu veselību. (D.6.7.5.1.) |
10. | Kāpēc pēcnācēji ir līdzīgi vecākiem? | Dzīvajiem organismiem ir iedzimstošās un neiedzimstošās pazīmes. (D.Li.9.) |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Attīstība ar pārvēršanos (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Tauriņa un vardes attīstības cikli sastāv no vairākām stadijām. (D.Li.7.) |
2. | Dzīvnieku attīstība (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dzīvnieku attīstības cikli sastāv no vairākām stadijām. (D.Li.7.) |
3. | Rūpes par dzīvniekiem (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro saviem vārdiem dzīvības procesu norisi, novērojot dzīvniekus to dabiskajā vidē. (D.6.7.1.1.) |
4. | Cilvēka attīstības posmi (atbilžu ievietošana) | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Skaidro saviem vārdiem cilvēka attīstību. (D.6.7.3.2.) |
5. | Izmaiņas pusaudža vecumā (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Skaidro saviem vārdiem cilvēka attīstību pusaudžu vecumā, ķermeņa izmaiņas pubertātes laikā, pieņem sava ķermeņa īpatnības. (D.6.7.3.2.) |
6. | Veselīga dzīvesveida nozīme (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Rīkojas atbildīgi pret savu un citu veselību. (D.6.7.5.1.) |
7. | Veselīga dzīvesveida paradumi (atbilžu izvēle) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Rīkojas atbildīgi pret savu un citu veselību. (D.6.7.5.1.) |
8. | Iedzimstošās un neiedzimstošās pazīmes (atbilžu ievietošana) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Grupē un skaidro ar piemēriem, ka ir iedzimstošās un neiedzimstošās pazīmes. (D.6.9.1.) |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tauriņa attīstība (atbilžu izvēle) | Citi | zema | 1 p. | Tauriņa attīstības cikls sastāv no vairākām stadijām. (D.Li.7.) |
2. | Laša dzīves cikls (atbilžu izvēle) | Citi | vidēja | 1 p. | Formulē cēloņsakarības, izdara secinājumus par izvirzīto pētījuma jautājumu. (D.6.11.1.1.) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvnieku attīstība (atbilžu izvēle) | Citi | vidēja | 1 p. | Dzīvnieku attīstības cikli sastāv no vairākām stadijām. (D.Li.7.) |
2. | Cilvēka attīstības posmi (atbilžu izvēle) | Citi | zema | 1 p. | Skaidro saviem vārdiem cilvēka attīstību. (D.6.7.3.2.) |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvnieku attīstība | 10:00:00 | vidēja | 10 p. | Tauriņa un vardes attīstības cikli sastāv no vairākām stadijām. Tauriņa attīstības cikls ir: ola – kāpurs – kūniņa – pieaudzis dzīvnieks. Vardes attīstības cikls ir: ola – kāpurs (kurkulis) – pieaudzis dzīvnieks. Dzīvniekiem ir dažāda uzvedība, lai palīdzētu pēcnācējiem izdzīvot, augt un attīstīties – tos baro, aizsargā (veido ligzdu vai alu, midzeni u. c.), apmāca (lidot, meklēt barību, slēpties u. c.). (D.Li.7.) |
2. | Cilvēka attīstība | 15:00:00 | vidēja | 13 p. | Skaidro saviem vārdiem cilvēka attīstību pusaudžu vecumā, ķermeņa izmaiņas pubertātes laikā, pieņem sava ķermeņa īpatnības, skaidro personīgās higiēnas nozīmi. (D.6.7.3.2.) |