Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārda sastāvs | Vārda sastāvdaļas. |
2. | Salikteņi un to pareizrakstība | Salikteņu veidošana un pareizrakstība. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pirmatnīgu un atvasinātu vārdu atšķiršana I | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pirmatnīgu un atvasinātu vārdu noteikšana. |
2. | Ar priedēkli atvasinātu vārdu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt vārdus, kas ir atvasināti ar priedēkli. |
3. | Priedēkļa atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noteikt priedēkli, ar kuru atvasināts vārds. Atpazīst zināmos vārdus, izsecina to nozīmi un izvēlas piemērotāko informāciju atbilstoši kontekstam. |
4. | Priedēkļa pareizrakstība. Kļūdu labojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Saskata galvenos vārddarināšanas paņēmienus, atrod kļūdu, uzlabo pareizrakstību un valodas lietojumu savā tekstā, izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. (=VS.6.3.1.9.) |
5. | Vārda saknes noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt vārda sakni. |
6. | Sakne. Apgalvojuma izvēle | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Saskata galvenos vārddarināšanas paņēmienus un izvēlās pareizo apgalvojumu saistībā ar vārda galotni. (VL.6.3.1.5.) |
7. | Vārda piedēkļa noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Noteikt vārda piedēkli. |
8. | Vārda izskaņas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noteikt dotā vārda izskaņu. |
9. | Vārda sastāva un galotnes noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Noteikt pirmatnīgu un atvasinātu vārdu; noteikt tā galotni. |
10. | Salikteņa atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīt salikteni no dotajiem vārdiem. |
11. | Salikteņa sastāva atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Noteikt vārdus, no kuriem veidots saliktenis. |
12. | Salikteņa vārda daļas pievienošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pareizi raksta salikteņus. . (VL.6.3.1.4.) |
13. | Salikteņa noteikšana teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salikteņu atpazīšana un izrakstīšana no teksta. |
14. | Pasvītrojuma shēmas izvēle atbilstoši vārdam | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Vārda sastāva noteikšana: vārdi, kas atvasināti ar priedēkļiem un piedēkļiem, un salikteņi. |
15. | Vārda izvēle dotajai pasvītrojuma shēmai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Vārda sastāva noteikšana: vārdi, kas atvasināti ar priedēkļiem un piedēkļiem, un salikteņi. |
16. | Sinonīma pievienošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sinonīma atpazīšana no dotajiem variantiem. |
17. | Sinonīma atpazīšana un ievilkšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izmanto virsrakstus, lai iegūtu sev nepieciešamo informāciju; uztver digitālu tekstu. (VS.6.2.1.3.) Atpazīst zināmos sinonīmus, izsecina to nozīmi un izvēlas piemērotāko informāciju atbilstoši kontekstam. |
18. | Radniecīgo vārdu ievilkšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | No vārdu rindas jāizvēlas radniecīgie vārdi. |
19. | Radniecīgi vārdi un sinonīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Saskata galvenos vārddarināšanas paņēmienus un izvēlās pareizo apgalvojumu saistībā ar radniecīgiem vārdiem un sinonīmiem. (VL.6.3.1.5.) |
20. | Vārda nozīme | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Dotajam vārdam izvēlēties atbilstošāko skaidrojumu-nozīmi. Vārdu nozīmi var noskaidrot interneta vārdnīcā https://tezaurs.lv (V.Li.1.) |
21. | Maizes cepšana senos laikos | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izlasīt tekstu un atrast informāciju uz uzdoto jautājumu. Lasot aprakstus, precīzi atbild uz jautājumiem, nosaka teksta galveno domu un detaļas, mācās lasīt detalizēti (mērķtiecīgi sasaista specifisku informāciju). Apvidvārdu nozīmi var noskaidrot interneta vārdnīcā https://tezaurs.lv (V.Li.1.) |
22. | Teksta izpratne: Maizes veidi | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izlasīt tekstu un papildināt teikumus ar informāciju no teksta. Lasot aprakstus, precīzi atbild uz jautājumiem, nosaka teksta galveno domu un detaļas, mācās lasīt detalizēti (mērķtiecīgi sasaista specifisku informāciju). Izvēlas informāciju atbilstoši kontekstam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pirmatnīgu un atvasinātu vārdu atšķiršana II | Citi | zema | 2 p. | Pirmatnīgu un atvasinātu vārdu noteikšana. |
2. | Piedēklis. Apgalvojuma izvēle | Citi | augsta | 2 p. | Saskata galvenos vārddarināšanas paņēmienus un izvēlās pareizo apgalvojumu saistībā ar vārda piedēkli. (VL.6.3.1.5.) |
3. | Vārda izvēle atbilstoši dotajai pasvītrojuma shēmai | Citi | augsta | 3 p. | Vārda sastāva noteikšana (vārdi, kas atvasināti ar priedēkļiem un piedēkļiem). |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda sastāvs I | 00:30:00 | vidēja | 19 p. | Vārda sastāvdaļas, pirmatnīgi, atvasināti vārdi un sinonīmi. |
2. | Vārda sastāvs II | 00:30:00 | vidēja | 28 p. | Vārda sastāvdaļas, pirmatnīgi un atvasināti vārdi, sinonīmi un radniecīgi vārdi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda sastāvs III | 00:50:00 | vidēja | 31 p. | Vārda sastāvs: vārda satāvdaļas, pirmatnīgi un atvasināti vārdi, sinonīmi un radniecīgi vārdi, vārda nozīme, teksta izpratne par tēmu "Maizes valoda". |