Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Līdzskaņu dubultojums | Īpatnēji paņēmieni teksta satura izklāšanai. Līdzskaņu dubultojums dažādos vārdos. |
2. | Līdzskaņu un patskaņu atkārtojums | Īpatnēji paņēmieni teksta satura atklāsmei, patskaņu un līdzskaņu atkārtojums, tā nozīme dzejas tekstā. |
3. | Burtu un pieturzīmju stilistisks lietojums | Kā lietot lielos burtus, burtus slīprakstā un dažādas pieturzīmes stilistiskos nolūkos? |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Patskaņu atkārtojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt patskaņus, līdzskaņus un divskaņus. Saskata to atkārtošanos dzejolī un izprot šīs atkārtošanās nozīmi dzejoļa ritma veidošanā. |
2. | Līdzskaņu atkārtojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt līdzskaņu atkārtošanos, saskata to nozīmi dzejoļa ritma veidošanā. |
3. | Liekais vārds rindā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Spēj saskatīt kopīgo un atšķirīgo dažādās vārdu rindās, izprot vārdu rindu veidošanās algoritmu. |
4. | Vārda sastāvs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt vārda sastāvu, spēj atšķirt un nosaukt dažādās vārda sastāvdaļas. Izprot atšķirību starp priedēkli ap un at un gadījumiem, kad ap un at ir vārda sakne vai tās daļa. |
5. | Izvēlies priedēkli | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izprot priedēkļa lomu vārda veidošanā. Prot atrast un piemērot vārdam nozīmes ziņā atbilstošāko priedēkli! |
6. | Vārdšķiru noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst dažādu vārdu vārdšķiras arī tad, ja vārdi ir dažādās formās - dzimtē, skaitlī, locījumā. Spēj noteikt vārdu vārdšķiru. |
7. | Līdzskaņu dubultojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina lietvārdu, darbības vārdu, īpašības vārdu pareizrakstību. Prot pareizi uzrakstīt vārdus ar līdzskaņu dubultojumu. Izprot, kuros gadījumos līdzskaņu dubultojums neveidojas. |
8. | Patskaņu atkārtojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot veidot teikumus, iekļaujot tajos patskaņu atkārtošanos, tādējādi izprotot dzejoļa ritma veidošanos. |
9. | Salikteņu pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izveidot un gramatiski pareizi uzrakstīt dažādus salikteņus dažādās vārdformās. |
10. | Liekie vārdi līdzskaņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj ieraudzīt kopīgo un atšķirīgo dažādu vārdu rindās, spēj atrast un noteikt vārdiem kopīgos burtus. |
11. | Izcelto vārdu lietojums teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj noteikt izceltā vārda nozīmi, saprast teikumā paustās emocijas. |
12. | Vārdi, līdzskaņu atkārtošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj veidot teikumus ar dažādu skaņu atkārtojumu. Prot izvēlēties teikumam atbilstošāko vārda formu. |
13. | Vārda sastāva noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt vārda sastāvu. Spēj atrast līdzīgus vārdus pēc to sastāva un noteikt vārda sastāva ziņā atšķirīgus vārdus. |
14. | Teikuma veids pēc izteikuma mērķa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot saklausīt dažādas teikuma intonācijas, noteikt teikuma veidu pēc tā izteikuma mērķa: atšķir stāstījuma, izsaukuma un jautājuma teikumu. |
15. | Izceltie vārdi | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prot noteikt izcelto vārdu nozīmi tekstā, izprot paņēmienus, kā atklāt tekstā dažādas emocijas un noskaņas. |
16. | Teikumu veidošana ar līdzskaņu dubultošanos | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot izveidot teikumu, ņemot vērā dažādus vārdu pareizrakstības likumus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzskaņu dubultojums, nepareizs vārds un tā labojums | Citi | vidēja | 2 p. | Izprot vārdu veidošanos, prot ieraudzīt kļūdas dažādu vārdu pareizrakstībā. |
2. | Vārdu ar vienādiem patskaņiem ievietošana | Citi | vidēja | 2 p. | Spēj veidot teikumus ar patskaņu atkārtojumu. |
3. | Līdzskaņu un patskaņu atkārtojums | Citi | augsta | 3 p. | Spēj noteikt dažādu skaņu atkārtojumu un to nozīmi dzejoļa ritmikā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Līdzskaņu, patskaņu atkārtojums, izceltie vārdi | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Skolēns zina, kuros gadījumos tiek rakstīti dubultie līdzskaņi. Izprot, kuros gadījumus notiek līdzskaņu atkārtošanās (konsonanse) un patskaņu atkārtošanās (asonanse), un kāda ir šo skaņu atkārtošanās nozīme teksta ritma veidošanā. Izprot dažādus veidus, kā ar valodas līdzekļu palīdzību izcelt tekstā pausto saturu, kā vārdiem piešķirt emocionālu nokrāsu. Spēj labot kļūdas līdzskaņu lietojumā. Spēj pareizi uzrakstīt vārdus, kuros ir līdzskaņa dubultojums un tos vārdus, kuros tie nav.Spēj noteikt tekstā izcelto vārdu nozīmi kontekstā. Spēj veidot teikumus, ievērojot pareizrakstības normas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Patskaņu, līdzskaņu atkārtojums. Izceltie vārdi | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Skolēns zina, kuros gadījumos tiek rakstīti dubultie līdzskaņi. Izprot, kuros gadījumus notiek līdzskaņu atkārtošanās (konsonanse) un patskaņu atkārtošanās (asonanse), un kāda ir šo skaņu atkārtošanās nozīme teksta ritma veidošanā. Izprot dažādus veidus, kā ar valodas līdzekļu palīdzību izcelt tekstā pausto saturu, kā vārdiem piešķirt emocionālu nokrāsu. Spēj labot kļūdas līdzskaņu lietojumā. Spēj pareizi uzrakstīt vārdus, kuros ir līdzskaņa dubultojums un tos vārdus, kuros tie nav.Spēj noteikt tekstā izcelto vārdu nozīmi kontekstā. Spēj veidot teikumus, ievērojot pareizrakstības normas. |