Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saziņa. Verbāla un neverbāla saziņa. Emocijzīmes. Signāli. Zīmes. Saziņas kultūra | Zina valodas līdzekļu mērķtiecīgu izmantojumu saziņā. Zina, kas ir verbāla un neverbāla saziņa, kas ir emocijzīmes, signāli, zīmes un kāda ir saziņas kultūra. |
2. | Vārda nozīmes – tiešā un pārnestā | Zina viennozīmīgu un daudznozīmīgu vārdu lietojumu. |
3. | Informācijas iegūšana. Vizuālā informācija. Domu karte. Buklets | Zina, kas ir informācijas iegūšana, vizuālā informācija, domu kartes, kā tās veido, kas ir buklets. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Emocijzīmes izvēle atbilstoši situācijai | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot izvēlēties teikuma saturam un konkrētajai situācijai atbilstošu neverbālo zīmi – emocijzīmi. |
2. | Vārdi pārnestajā nozīmē | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Noteikt pārnestajā nozīmē lietotos vārdu savienojumus. |
3. | Signāli – neverbālās saziņas līdzekļi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina signālu nozīmi un lietojuma nosacījumus. |
4. | Verbālās saziņas dalībnieki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Tiek apgūta teksta detalizēta lasīšana un verbālās saziņas dalībnieku noteikšana. |
5. | Informācijas iegūšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, kā izvēlēties informācijas avotus, lai iegūtu nepieciešamo informāciju. |
6. | Verbāla vai neverbāla saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt saziņas veidu. |
7. | Saziņas kultūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina runātāja un klausītāja kultūras nosacījumus. |
8. | Vārdu tiešās nozīmes lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atzīmēt teikumu, kurā dotais vārds lietos tiešā nozīmē. |
9. | Vārdu lietojums pārnestajā nozīmē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atzīmēt teikumu, kurā dotais vārds lietos pārnestā nozīmē. |
10. | Vārdu nozīmes, to skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt vārda tiešo un pārnesto nozīmi un skaidrojumu. |
11. | Vārdu tiešā un pārnestā nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot klasificēt vārdus pēc nozīmes. |
12. | Domu kartes veidošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Zina domu kartes veidošanas pareizo secību. |
13. | Informatīvās un aizlieguma zīmes – neverbāli saziņas līdzekļi | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot noteikt zīmju lietojuma mērķi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Verbālie un neverbālie saziņas līdzekļi | Citi | augsta | 4 p. | Prot atšķirt un klasificēt verbālos un neverbālos saziņas līdzekļus. |
2. | Teorijas pārbaudes jautājumi | Citi | augsta | 4 p. | Zina teoriju par informācijas ieguvi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas ieguve un saziņa. Vārda tiešā un pārnestā nozīme | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Prot atšķirt un klasificēt verbālos un neverbālos saziņas līdzekļus. Prot noteikt zīmju lietojuma mērķi. Zina signālu nozīmi un lietojuma nosacījumus. Tiek apgūta teksta detalizēta lasīšana un verbālās saziņas dalībnieku noteikšana. Zina vārdu tiešās un pārnestās nozīmes lietojumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācija, saziņa. Vārdu nozīmes lietojums. Domu karte | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Prot noteikt saziņas veidu. Zina runātāja un klausītāja kultūras nosacījumus. Zina signālu nozīmi un lietojuma nosacījumus. Tiek apgūta teksta detalizēta lasīšana un verbālās saziņas dalībnieku noteikšana. Zina, kā izvēlēties informācijas avotus, lai iegūtu nepieciešamo informāciju. Prot klasificēt vārdus pēc tiešās un pārnestās nozīmes. Zina domu kartes veidošanas pareizo secību. Zina teoriju par informācijas ieguvi. |