Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Saziņa. Verbāla un neverbāla saziņa. Emocijzīmes. Signāli. Zīmes. Saziņas kultūra Zina valodas līdzekļu mērķtiecīgu izmantojumu saziņā. Zina, kas ir verbāla un neverbāla saziņa, kas ir emocijzīmes, signāli, zīmes un kāda ir saziņas kultūra.
2. Vārda nozīmes – tiešā un pārnestā Zina viennozīmīgu un daudznozīmīgu vārdu lietojumu.
3. Informācijas iegūšana. Vizuālā informācija. Domu karte. Buklets Zina, kas ir informācijas iegūšana, vizuālā informācija, domu kartes, kā tās veido, kas ir buklets.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Emocijzīmes izvēle atbilstoši situācijai 1. izziņas līmenis zema 1 p. Prot izvēlēties teikuma saturam un konkrētajai situācijai atbilstošu neverbālo zīmi – emocijzīmi.
2. Vārdi pārnestajā nozīmē 1. izziņas līmenis zema 1 p. Noteikt pārnestajā nozīmē lietotos vārdu savienojumus.
3. Signāli – neverbālās saziņas līdzekļi 1. izziņas līmenis vidēja 1 p. Zina signālu nozīmi un lietojuma nosacījumus.
4. Verbālās saziņas dalībnieki 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Tiek apgūta teksta detalizēta lasīšana un verbālās saziņas dalībnieku noteikšana.
5. Informācijas iegūšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Zina, kā izvēlēties informācijas avotus, lai iegūtu nepieciešamo informāciju.
6. Verbāla vai neverbāla saziņa 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot noteikt saziņas veidu.
7. Saziņas kultūra 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Zina runātāja un klausītāja kultūras nosacījumus.
8. Vārdu tiešās nozīmes lietojums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot atzīmēt teikumu, kurā dotais vārds lietos tiešā nozīmē.
9. Vārdu lietojums pārnestajā nozīmē 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot atzīmēt teikumu, kurā dotais vārds lietos pārnestā nozīmē.
10. Vārdu nozīmes, to skaidrojums 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Prot noteikt vārda tiešo un pārnesto nozīmi un skaidrojumu.
11. Vārdu tiešā un pārnestā nozīme 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Prot klasificēt vārdus pēc nozīmes.
12. Domu kartes veidošana 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Zina domu kartes veidošanas pareizo secību.
13. Informatīvās un aizlieguma zīmes – neverbāli saziņas līdzekļi 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Prot noteikt zīmju lietojuma mērķi.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Verbālie un neverbālie saziņas līdzekļi Citi augsta 4 p. Prot atšķirt un klasificēt verbālos un neverbālos saziņas līdzekļus.
2. Teorijas pārbaudes jautājumi Citi augsta 4 p. Zina teoriju par informācijas ieguvi.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Informācijas ieguve un saziņa. Vārda tiešā un pārnestā nozīme 00:20:00 vidēja 17 p. Prot atšķirt un klasificēt verbālos un neverbālos saziņas līdzekļus. Prot noteikt zīmju lietojuma mērķi. Zina signālu nozīmi un lietojuma nosacījumus. Tiek apgūta teksta detalizēta lasīšana un verbālās saziņas dalībnieku noteikšana. Zina vārdu tiešās un pārnestās nozīmes lietojumu.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Informācija, saziņa. Vārdu nozīmes lietojums. Domu karte 00:40:00 vidēja 34 p. Prot noteikt saziņas veidu. Zina runātāja un klausītāja kultūras nosacījumus. Zina signālu nozīmi un lietojuma nosacījumus. Tiek apgūta teksta detalizēta lasīšana un verbālās saziņas dalībnieku noteikšana. Zina, kā izvēlēties informācijas avotus, lai iegūtu nepieciešamo informāciju. Prot klasificēt vārdus pēc tiešās un pārnestās nozīmes. Zina domu kartes veidošanas pareizo secību. Zina teoriju par informācijas ieguvi.