Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saziņas veidi. Formāla un neformāla saziņa | Ir priekšstats par dažādiem saziņas veidiem. Zina formālas un neformālas saziņas elementus un atšķirības. |
2. | Vārdu tiešā un pārnestā nozīme. Viennozīmīgi, daudznozīmīgi vārdi | Zina, ka vārdiem ir dažādās nozīmes - tiešā un pārnestā, ka ir viennozīmīgi un daudznozīmīgi vārdi. |
3. | Leksikas slāņi. Frazeoloģismi. Emocionāli ekspresīva leksika | Zina dažādus leksikas slāņus, emocionāli ekspresīvas leksikas pazīmes. |
4. | Hiphopa kultūra | Zina par hiphopa kultūru, tās pamatelementus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārdi tiešā un pārnestā nozīmē | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atzīmēt teikumu, kurā dotais vārds lietos tiešajā nozīmē. |
2. | Vārdi tiešā nozīmē | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt tiešās nozīmes vārdu savienojumus. |
3. | Hiphopa kultūras raksturīgie elementi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot attēlos saskatīt hiphopa kultūras raksturīgos elementus. |
4. | Formālas un neformālas saziņas elementu atšķiršana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atšķir formālas un neformālas saziņas elementus. |
5. | Frazeoloģismi ar īpašības vārdiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot skaidrot frazeoloģismu nozīmi. |
6. | Frazeoloģismu nozīmes skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot skaidrot frazeoloģismu nozīmi kontekstā. |
7. | Vārda emocionālā nokrāsa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot noteikt pozitīvo vai negatīvo emocionālo nokrāsu. |
8. | Formālā un neformālā saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atšķirt formālas un neformālas saziņas piemērus. |
9. | Hiphopa raksturīgās iezīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot raksturot hiphopa izcelsmes apstākļus, hiphopa raksturīgās iezīmes. |
10. | Literārās normas repa tekstos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atpazīt valodas līdzekļu lietojumu repa dziesmu tekstos. |
11. | Sinonīmu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot sinonīmu rindā noteikt neiederīgo vārdu, kā arī vārdu piederību vārdšķirai . |
12. | Antonīmu pāri | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot noteikt antonīmu pāri dotajā vārdu virknē un izrakstīt, ievērojot alfabētu. |
13. | Vārda tiešā un pārnestā nozīme | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot atšķirt pārnestā nozīmē lietotu vārdu savienojumu no vārdu savienojumiem, kas lietoti tiešā nozīmē. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tiešā un pārnestā nozīme | Citi | zema | 1 p. | Prot noteikt vārda tiešo un pārnesto nozīmi. |
2. | Darbības vārda lietojums teikumā | Citi | vidēja | 2 p. | Prot izveidot atbilstošo darbības vārda formu teikumā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Formālā, neformālā saziņa. Vārdu tiešā, pārnestā nozīme. Hiphopa kultūra | 00:02:00 | vidēja | 16 p. | Prot noteikt vārda tiešo un pārnesto nozīmi. Prot attēlos saskatīt hiphopa kultūras raksturīgos elementus. Prot skaidrot frazeoloģismu nozīmi. Prot atpazīt valodas līdzekļu lietojumu repa dziesmu tekstos. Prot noteikt antonīmu pāri dotajā vārdu virknē un izrakstīt, ievērojot alfabētu. Prot atšķirt formālas un neformālas saziņas piemērus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Formālā, neformālā saziņa. Vārdu tiešā, pārnestā nozīme. Vārdu daudznozīmība. Hiphopa kultūra | 00:40:00 | vidēja | 28 p. | Prot noteikt tiešās nozīmes vārdu savienojumus, pozitīvo vai negatīvo emocionālo nokrāsu, atšķirt formālas un neformālas saziņas piemērus. Prot raksturot hiphopa izcelsmes apstākļus, hiphopa raksturīgās iezīmes, atpazīt valodas līdzekļu lietojumu repa dziesmu tekstos. Prot sinonīmu rindā noteik neiederīgo vārdu, kā arī vārdu piederību vārdšķirai . Prot izveidot atbilstošo darbības vārda formu teikumā. Prot noteikt antonīmu pāri dotajā vārdu virknē un izrakstīt, ievērojot alfabētu. Prot skaidrot frazeoloģismu nozīmi kontekstā. |