Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saziņas daudzveidība | Saziņas veidi pēc apstākļiem, līdzekļiem un formas. Jēdzienu skaidrojums, piemēri. |
2. | Saziņa | Verbālā un neverbālā saziņa. |
3. | Rakstveida informācijas nodošana. Rakstības izveide | Pārskats par fonoloģiskā raksta izveidi un svarīgākajiem faktiem rakstības izveidē Latvijas teritorijā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālā saziņa | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Neverbālās saziņas līdzekļu noteikšana. |
2. | Saziņas veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Saziņas veidu noteikšana atbilstoši uzdevuma nosacījumiem |
3. | Jēdzieni saziņas tēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saziņas tēmā lietotie jēdzieni |
4. | Mutvārdu saziņas formas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situācijā attēlotās mutvārdu saziņas formas noteikšana. |
5. | Neverbālās valodas nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Verbālās un neverbālās valodas jēdzienu izpratne, apgalvojumu patiesuma novērtēšana atbilstoši lasītajam teksta fragmentam. |
6. | Žesti latviešu tautasdziesmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Žestu saskatīšana latviešu tautasdziesmās. |
7. | Neverbālā valoda dažādu tautu saziņā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dažādām tautām raksturīgās neverbālās valodas noteikšana. |
8. | Neverbālie saziņas līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Teksta izpratne. Neverbālās saziņas līdzekļu nozīme detektīva darbā (Ežēna Vidoka dzīvesstāsta fragments). |
9. | Neverbālās saziņas situācijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. |
10. | Valodas funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situācijā īstenotā valodas uzdevuma noteikšana. |
11. | Uzruna un uzrunas grupa. Teikuma beigu pieturzīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Uzrunas un uzrunas grupas saskatīšana dažādas uzbūves teikumos, atbilstošu pieturzīmju lietošana. |
12. | Pieturzīmes dažādas uzbūves teikumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pieturzīmju lietojums dažādas uzbūves teikumos. |
13. | Rakstveida formas saziņas mērķa īstenošanai | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Saziņas situācijas novērtēšana un tās dalībnieku mērķim atbilstoša rakstveida saziņas teksta žanra izvēle. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lietvārdu vokatīvs | Citi | vidēja | 6 p. | Personvārdu vokatīva formas veidošana. |
2. | Verbālie un neverbālie līdzekļi saziņas situācijā | Citi | vidēja | 2 p. | Dažādu saziņas līdzekļu saskatīšana saziņas situācijā. |
3. | Pamatžesti saziņā | Citi | vidēja | 2 p. | Saturam atbilstošo apgalvojumu noteikšana. |
4. | Zīmīte saziņā | Citi | vidēja | 2 p. | Īpašvārdu un dažādu sintaktisko konstrukciju lietojums zīmītes tekstā. |
5. | Neverbālā komunikācija | Citi | vidēja | 2 p. | Dramaturģiska darba elementu pārzināšana, literāra tēla emociju un attieksmes noteikšana pēc izmantotajiem neverbālās komunikācijas līdzekļiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālā saziņa | 00:30:00 | vidēja | 7 p. | Teksta izpratne. Neverbālās saziņas līdzekļu nozīme detektīva darbā (Ežēna Vidoka dzīvesstāsta fragments). |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālā un verbālā saziņa | 00:40:00 | vidēja | 22 p. | Neverbālās un verbālās saziņas līdzekļu atšķiršana un noteikšana, to lietojuma mērķa saskatīšana konkrētā saziņas situācijā. Valodas lietojums personiskajā saziņā (zīmīte). |