Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Salikts teikums. Salikts sakārtots teikums. Salikts pakārtots teikums | Zina salikta sakārtota un salikta pakārtota teikuma uzbūvi, pieturzīmes, daļu saistītājvārdus. |
2. | Jaukts salikts teikums. Saikļi un pakārtojuma vārdi. Saikļa un bezsaikļa teikumi | Zina saikļa un bezsaikļa teikumu jēdzienus un pazīmes, pieturzīmju lietojumu. |
3. | Ortogrāfijas normu lietojums | Zina ortogrāfijas normu lietojumu, pārbaudes formas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Salikts sakārtots un salikts pakārtots teikums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt salikta sakārtota un salikta pakārtota teikuma pazīmes. |
2. | Sakārtojuma saikļi un pakārtojuma vārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt sakārtojuma saikļus un pakārtojuma vārdus. |
3. | Saikļa un bezsaikļa palīgteikumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt saikļa un bezsaikļa palīgteikumus. |
4. | Ortogrāfijas normu lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina ortogrāfijas normu lietojumu. |
5. | Teikumu uzbūves noteikšana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt teikuma uzbūvi, atšķirot jauktu saliktu teikumu no citas uzbūves teikumiem. |
6. | Palīgteikumi saliktā pakārtotā teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt salikta pakārtota teikuma atkarīgo daļu. |
7. | Saikļa uzdevums teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt saikļa uzdevumu teikumā. |
8. | Pakārtojuma saikļa "ka" un apstākļa vārda "kad" lietojums saliktos teikumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pareizi lietot pakārtojuma saikli "ka" un apstākļa vārdu "kad" saliktos teikumos. |
9. | Sakārtojuma saikļu uzdevums teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt un atzīmēt, kuru uzdevumu teikumā veic sakārtojuma saiklis. |
10. | Pieturzīmju (kola un domuzīmes) lietojums, bezsaikļa teikumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt pieturzīmju lietojuma mērķi. |
11. | Jaukta salikta teikuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt jauktu saliktu teikumu. |
12. | Saliktu teikumu interpunkcija | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot pārrakstīt saliktus teikumus, liekot pareizās pieturzīmes. Zina interpunkcijas lietojuma īpatnības. |
13. | Saliktu teikumu interpunkcija un pareizrakstība | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot izmantot prasmes atpazīt pareizi vai nepareizi atdalītas sintaktiskās konstrukcijas un atrast pareizi vai nepareizi uzrakstītus vārdus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ortogrāfijas normu lietojums teikumā | Citi | vidēja | 2 p. | Prot izvēlēties pareizi uzrakstītu vārdu. |
2. | Teikumu uzbūves noteikšana II | Citi | augsta | 6 p. | Prot noteikt teikumu uzbūvi, atšķirot jauktu saliktu teikumu no citas uzbūves teikumiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saliktu teikumu veidi, ortogrāfija, saikļi, sakārtojuma, pakārtojuma vārdi | 00:20:00 | vidēja | 18 p. | Prot atšķirt saliktu teikumu pazīmes. Prot noteikt pieturzīmju lietojuma mērķi. Prot noteikt teikuma uzbūvi. Prot izmantot prasmes atpazīt pareizi vai nepareizi atdalītas sintaktiskās konstrukcijas un atrast pareizi vai nepareizi uzrakstītus vārdus. Zina ortogrāfijas normu lietojumu. Prot atšķirt sakārtojuma un pakārtojuma vārdus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saliktu teikumu veidi, ortogrāfija, saikļi, sakārtojuma, pakārtojuma vārdi | 00:40:00 | vidēja | 34 p. | Prot atšķirt saliktu teikumu pazīmes. Prot atšķirt saikļa un bezsaikļa palīgteikumus. Prot noteikt teikuma uzbūvi. Prot noteikt saikļa uzdevumu teikumā. Prot pareizi lietot pakārtojuma saikli "ka" un apstākļa vārdu "kad" saliktos teikumos. Prot noteikt pieturzīmju lietojuma mērķi. Zina interpunkcijas lietojuma īpatnības. Prot izmantot prasmes atpazīt pareizi vai nepareizi atdalītas sintaktiskās konstrukcijas un atrast pareizi vai nepareizi uzrakstītus vārdus. |