Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Jauno laiku pārmaiņas, procesi | Vispārīgs jauno laiku un to procesu pārskats. |
2. | Jauno laiku sākums | Pirmā grāmatspiestuve; luterānisma izplatība; kolonijas; pārmaiņas laukos. |
3. | Reformācija Livonijā | Reformācijas pretenzijas baznīcai, reformācijas aizsācēji, atbalstītāji un to protesti; ticības brīvības noteikšana. |
4. | Reformācijas aizsāktās pārmaiņas | Reformācijas izplatība; pirmā latviešu luterāņu draudze; rakstītās latviešu valodas attīstības sākums: vārdnīca, sprediķu grāmata, Bībeles tulkojums. |
5. | Rīga renesanses un reformācijas laikmetā | Pilsētas bibliotēkas izveide; Rīgas humānisti, B.Plīnija nozīme; pirmā grāmatspiestuve. |
6. | Zemnieku dzīve Livonijā | Muižas un muižnieki; zemnieku stāvoklis, dzimtbūšana. |
7. | Livonijas karš | Livonija pirms kara; procesi kaimiņvalstīs; Livonijas kara norise, pakļaušanās Polijai-Lietuvai. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Izvērtē apgalvojumus | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni, sekmē lasītprasmi. |
2. | Nosaki jauno laiku izpausmes attēlā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē attēla analīzes prasmi, nostiprina izpratni. |
3. | Atbildi jautājumu par procesiem Livonijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina izpratni par jauno laiku procesiem Livonijā. |
4. | Pēti vēstures avotu par jaunajiem laikiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina izpratni par humānisma idejām. |
5. | Papildini tekstu par jaunajiem laikiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Sekmē lasītprasmi, nostiprina zināšanas, izpratni. |
6. | Skaidro jaunajiem laikiem raksturīgus jēdzienus | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pārbauda, nostiprina jēdzienu zināšanas. |
7. | Raksturo jauno laiku personību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda, nostiprina zināšanas un izpratni. |
8. | Papildini tekstu par Livoniju | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Papildina, pārbauda, nostiprina zināšanas, valodas lietojumu. |
9. | Skaidro jaunajiem laikiem raksturīgus jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, nostiprina jēdzienu zināšanas, sekmē kritisko domāšanu. |
10. | Analizē avota tekstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pilnveido lasītprasmi, prasmi pielietot zināšanas. |
11. | Saisti attēlu ar tekstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Sekmē attēla analīzes prasmi, kopsakarību veidošanu. |
12. | Analizē vēstures avotus par reformāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina, nostiprina zināšanas. |
13. | Nosaki reformācijas sekmētās pārmaiņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina, pārbauda izpratni par kopsakarībām. |
14. | Pēti vēsturnieka secinājumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido lasītprasmi, papildina, nostiprina zināšanas. |
15. | Raksturo reformācijas radītās pārmaiņas latviešiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pārbauda, papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
16. | Raksturo izglītību renesanses laikā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Pārbauda, nostiprina zināšanas, lasītprasmi. |
17. | Pēti renesanses laika attēlu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē attēla analīzes prasmi, nostiprina zināšanas. |
18. | Analizē Plīnija tekstu par Rīgu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē lasītprasmi, kritisko domāšanu. |
19. | Raksturo Rīgas humānisma pārstāvi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina zināšanas par personību devumu. |
20. | Pēti iespieddarbu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina, pārbauda zināšanas. |
21. | Nosaki attēla - iespieddarba raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido attēla analīzes prasmi, papildina zināšanas. |
22. | Skaidro Livonijas laukiem raksturīgus jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, nostiprina jēdzienu zināšanas, sekmē kritisko domāšanu. |
23. | Pēti attēlu un atbildi jautājumus | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Sekmē attēla analīzes prasmi, papildina zināšanas, jēdzienu lietojumu. |
24. | Nosaki zemnieku stāvokļa raksturojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Sekmē valodas, jēdzienu lietojumu, izpratni. |
25. | Raksturo zemnieku ražotos produktus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē zināšanas par produktu ražošanu senatnē. |
26. | Raksturo personību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, nostiprina apgūtās zināšanas. |
27. | Pēti vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē lasītprasmi, kritisko domāšanu. |
28. | Nosaki Livonijas kara cēloņus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas, izpratni. |
29. | Nosaki personības aprakstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina, nostiprina zināšanas. |
30. | Analizē vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido lasītprasmi, papildina, nostiprina zināšanas. |
31. | Papildini tekstu par kara sekām | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Pārbauda izpratni, zināšanas par kara sekām. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jaunie laiki, to sākums Livonijā | 00:00:00 | vidēja | 13 p. | Jauno laiku raksturojums; jauno laiku procesi Livonijā - vispārīgs apskats. |
2. | Reformācija Livonijā | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Reformācijas sākums, personību loma, reformācijas procesi. |
3. | Reformācijas aizsāktās pārmaiņas | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Protestantisma izveidošanās, ietekme uz kristietību; latviešu draudzes, latviešu literārās valodas veidošanās. |
4. | Rīga renesanses un reformācijas laikmetā | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Humānisma ideju izplatība, Rīgas humānisti; pirmā tipogrāfija, tās nozīme. |
5. | Zemnieku dzīve Livonijā | 00:00:00 | vidēja | 15 p. | Muižu raksturojums, kungu un zemnieku attiecības; dzimtbūšanas veidošanās; zemnieku saimniecības. |
6. | Livonijas karš | 00:00:00 | vidēja | 19 p. | Livonija 16. gs. pirmajā pusē; Livonijas kara cēloņi, iemesli; kara norise, sekas. |
7. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 31 p. |