Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Skaitļu salīdzināšana | Mācās izmantot simbolus “<“ un “>”, lai parādītu, kurš skaitlis ir lielāks/ mazāks.Salīdzina divciparu skaitļus, vispirms salīdzinot desmitus, tad – vienus. |
2. | Skaitļu virknes | Vizuāls un skaidrojošs apraksts. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mēri un salīdzini! | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, kurš priekšmets ir garāks, kurš īsāks. Doti dažādi priekšmeti, kuri izmērīti. |
2. | Skaitļa iepriekšējais un nākamais skaitlis | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nosaka skaitļa kaimiņus dotajam skaitlim. |
3. | Skaitļu ass. Salīdzini! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot noteikt skaitļu kaimiņus, prot salīdzināt paslēptos skaitļus. Katram skaitlim ir noteikta vieta uz skaitļu taisnes (piemēram, skaitlis 5 atrodas piecu soļu attālumā no 0), katrs nākamais skaitlis ir lielāks nekā iepriekšējais, jo atrodas tālāk no 0. (M.Li.1.). |
4. | Salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot salīdzināt skaitļus, noteikt, kurš salīdzinājums ir patiess. Doti vairāki salīdzinājumi. |
5. | Skaitļu virknes. Augošā un dilstošā secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kura skaitļu virkne ir sakārtota pēc dotā nosacījuma. Dotas vairākas skaitļu virknes. |
6. | Virkne. Monētas | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sakārto monētas augošā vai dilstošā secībā un nosaka, kura monēta neiederas, jo tās vērtība nebūs secīga visai monētu rindai. |
7. | Skaitļu salīdzināšana ar vārdiem (lielāks/mazāks/ tikpat) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot salīdzināt skaitļus izmantojot frāzes - mazāks nekā, lielāks nekā, tikpat cik. Salīdzināt skaitļus nozīmē pateikt, kurš lielāks. Par diviem atšķirīgiem skaitļiem vienmēr var pateikt, kurš lielāks. (M.Li.3.) |
8. | Skaitļu salīdzināšana (<>=) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot salīdzināt skaitļus izmantojot zīmes <, >, =. Salīdzināt skaitļus nozīmē pateikt, kurš lielāks. Par diviem atšķirīgiem skaitļiem vienmēr var pateikt, kurš lielāks. (M.Li.3.) |
9. | Mēri un salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt lineāla garumu un un nosaka, vai būs iespējams uzzīmēt noteikta garuma nogriezni. |
10. | Salīdzināšana. Monētas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka monētu vērtību un salīdzina tās. |
11. | Monētas. Saskaitīšana un salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaita un nosaka monētu vērtību, salīdzina tās. |
12. | Skaitļu virknes. Monētas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka eiro monētu vērtību un prot papildināt virkni. |
13. | Burtu simbolika. Salīdzināt summas izteiksmes, kuras satur burtus, izvēloties pareizo zīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Salīdzina skaitu saskaitot (jo lielāks skaitlis, jo vairāk) vai sagrupējot pa pāriem. (M.Li.3.) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļu virkne. Nogrieznis | Citi | vidēja | 1 p. | Prot veidot virkni un noteikt, cik garus nogriežņus vēl jāuzzīmē, lai virkni turpinātu. Doti trīs nogriežņi, kuri ir uzzīmēti, secīgi veidojot virkni. |
2. | Skaitļu virknes | Citi | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kāda skaitļu virkne ir paslēpta zem vārda, zina skaitļu kaimiņus. Orientējas simta kvadrātā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Salīdzināšana un skaitļu virknes. Nauda | 00:25:00 | vidēja | 6 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas attīsta sekojošas prasmes: prot veidot skaitļu virknes; prot mērīt un salīdzināt dotos priekšmetus; azīst eiro naudas monētas, prot tās sakārtot virknē pēc to vērtības. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skaitļu virknes. Nezināmā skaitļa noteikšana un salīdzināšana. Nogrieznis. | 00:25:00 | augsta | 6 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kas pārbauda sekojošas prasmes: prot veidot skaitļu virknes; prot atrast skaitļus simta kvadrātā; prot noteikt nezināmos skaitļus uz skaitļu ass un salīdzināt tos. |