Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojumi, to veidi | Kvadrātvienādojuma jēdziens. |
2. | Kā atrisināt kvadrātvienādojumu? (Diskriminants) | Kvadrātvienādojumu aprēķināšana ar diskriminantu. |
3. | Īsi par kvadrātvienādojuma sakņu formulu | Vispārīgā kvadrātvienādojuma atrisināšana. |
4. | Īsi par kvadrātvienādojuma sakņu skaitu | Kvadrātvienādojuma sakņu skaita noteikšana atkarībā no diskriminanta. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojuma saknes izvēle no dotajiem skaitļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas kurš no dotajiem skaitļiem ir kvadrātvienādojuma sakne. |
2. | Sakņu skaita noteikšana pēc D | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina, kāds ir kvadrātvienādojuma sakņu skaits, ja dota diskriminanta vērtība. |
3. | Diskriminanta aprēķināšana un sakņu skaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt diskriminantu. Saprot, kāds ir kvadrātvienādojuma sakņu skaits pēc aprēķinātā diskriminanta vērtības . |
4. | Kvadrātvienādojuma sakņu skaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka sakņu skaitu kvadrātvienādojumam izmantojot diskriminantu. |
5. | Pilnais kvadrātvienādojums, b<0 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka vienādojuma diskriminantu un saknes. |
6. | Pilnā kvadrātvienādojuma atrisināšana, b>0 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka vienādojuma diskriminantu un saknes. |
7. | Pilnā kvadrātvienādojuma atrisināšana, a=2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pilnais kvadrātvienādojums. |
8. | Pilnā kvadrātvienādojuma atrisināšana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina kvadrātvienādojuma diskriminantu un saknes. |
9. | Pilna kvadrātvienādojuma atrisināšana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atrisina pilnu kvadrātvienādojumu (viena ir daļveida sakne). |
10. | Pilnā kvadrātvienādojuma atrisināšana III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aprēķina kvadrātvienādojuma diskriminantu un saknes (D=0). |
11. | Nepilnais kvadrātvienādojums (b=0) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina nepilno kvadrātvienādojumu, ja b=0. |
12. | Nepilnais kvadrātvienādojums (c=0) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Risina nepilno kvadrātvienādojumu, ja c=0. |
13. | Kāpēc nepilnam vienādojumam nav sakņu? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Secina, kāpēc nepilnam vienādojumam nav sakņu (b=0). |
14. | Vienādojums ar iekavām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atver iekavas un risina kvadrātvienādojumu. |
15. | Vienādojuma sastādīšana. Pozitīvi skaitļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pēc teksta izveidot kvadrātvienādojumu, atrisina to. |
16. | Kvadrātvienādojums situāciju uzdevumā | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Sastāda, atrisina, lieto kvadrātvienādojumu situāciju uzdevumā. |
17. | Vienādojuma sastādīšana. Taisnstūra perimetrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot pēc teksta izveidot kvadrātvienādojumu, to atrisināt, zina taisnstūra laukuma un perimetra formulas. |
18. | Vienādojuma sastādīšana. Taisnstūra malas | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prot pēc teksta izveidot kvadrātvienādojumu, to atrisināt, zina taisnstūra laukuma un perimetra formulas. |
19. | Vienādojuma sastādīšana. Taisnstūra platums | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Izveido pilno kvadrātvienādojumu lietojot taisnstūra laukumu un malu starpību. |
20. | Vienādojuma sastādīšana. Taisnleņķa trijstūra katetes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pēc teksta izveidot kvadrātvienādojumu, to atrisināt, zina taisnleņķa trijstūra malas un laukuma formulu. |
21. | Vienādojuma sastādīšana. Kvadrāta laukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sastāda nepilno kvadrātvienādojumu kvadrāta malu un perimetra aprēķināšanai. |
22. | Kvadrātvienādojums ģeometrijā. Rotaļu laukums | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Teksta uzdevuma atrisināšana, sastādot kvadrātvienādojumu. |
23. | Vienādojuma sastādīšana. Taisnstūra laukums ha | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prot pēc teksta izveidot kvadrātvienādojumu, to atrisināt, zina taisnstūra laukuma un perimetra formulas, prot pārveidot mērvienības. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekvivalents pārveidojums (2024) | Citi | zema | 1 p. | Uzraksta kvadrātvienādojumu pirms reizināšanas ar skaitli. |
2. | Pilnais kvadrātvienādojums (2024) | Citi | vidēja | 3 p. | Viena sakne vesels skaitlis, otra 1/a. |
3. | Kvadrātvienādojums (2023) | Citi | vidēja | 3 p. | Atrisināt doto kvadrātvienādojumu. |
4. | Laukums, izteiksmes, kvadrātvienādojums (2019) | Citi | augsta | 8 p. | Uzraksta taisnstūra un laukuma izteiksmi, izmantojot zīmējumā dotos lielumus. Uzraksta vienādību un veic pārveidojumus. Atrisina kvadrātvienādojumu. Aprēķina taisnstūra malas garumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojuma sakņu skaits | Citi | vidēja | 1 p. | Kvadrātvienādojumam risina diskriminantu. |
2. | Ģeometriska satura uzdevums | Citi | augsta | 3 p. | Izveido pilno kvadrātvienādojumu lietojot taisnstūra laukumu un perimetru. |
3. | Teksta uzdevums par skaitļiem | Citi | vidēja | 2 p. | Prot pēc teksta izveidot pilno kvadrātvienādojumu, to atrisināt. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojuma diskriminants | 00:15:00 | vidēja | 5 p. | Aprēķina D un secina par sakņu skaitu. |
2. | Kvadrātvienādojuma sakņu formula | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Risina pilnos kvadrātvienādojumus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojuma sastādīšana | 00:20:00 | vidēja | 6 p. | Saidro kvadrātvienādojuma ekvivalentus pārveidojumus un risina kvadrātvienādojumu. |