Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir kvadrātvienādojums? | Kvadrātvienādojuma definīcija, locekļi un veidi. |
2. | Kādus ekvivalentos pārveidojumus var veikt ar kvadrātvienādojumu? | Kvadrātvienādojumu identiskie pārveidojumi. |
3. | Kvadrāttrinomu kā binoma kvadrāta un skaitļa summa | Pilnā kvadrāta atdalīšana. Kvadrāttrinoma pārveidošana par binoma kvadrāta un skaitļa summu vai starpību. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vai vienādojums ir kvadrātvienādojums? | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, vai vienādojums ir kvadrātvienādojums. |
2. | Koeficienta b noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina kvadrātvienādojuma koeficientus. |
3. | Koeficienta c noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina kvadrātvienādojuma koeficientus. |
4. | Kvadrātvienādojuma koeficienti | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka kvadrātvienādojuma koeficientus. |
5. | Kvadrātvienādojuma uzrakstīšana, ja doti koeficienti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina kvadrātvienādojuma pierakstu. |
6. | Kvadrātvienādojuma pārveidošana (reducēts) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro ekvivalentus pārveidojumus, lai kvadrātvienādojumu pārveidotu par reducētu. |
7. | Kvadrātvienādojuma pārveidošana pamatformā I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro ekvivalentus pārveidojumus, lai kvadrātvienādojumu pārveidotu pamatformā. |
8. | Kvadrātvienādojuma pārveidošana pamatformā II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Lieto ekvivalentos pārveidojumus, lai kvadrātvienādojumu pārveidotu pamatformā. |
9. | Kvadrātvienādojuma veida noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka, kvadrātvienādojuma veidu un koeficientus. |
10. | Pilnā kvadrāta atdalīšana I | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Kvadrāttrinomu pieraksta kā binoma kvadrāta un skaitļa summu. |
11. | Pilnā kvadrāta atdalīšana II | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Kvadrāttrinomu pieraksta kā binoma kvadrāta un skaitļa starpību. |
12. | Pilnā kvadrāta atdalīšana III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Doto kvadrāttrinomu pieraksti kā binoma kvadrāta un skaitļa summu. |
13. | Kvadrātvienādojuma pārveidojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atver iekavas. |
14. | Vienādojums. Starpības kvadrāta formula | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Risina lineāru vienādojumu (x kvadrāti noīsinās). |
15. | Kvadrātvienādojuma sastādīšana I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot sastādīt taisnstūra laukuma vienādojumu, ja viena mala par a lielāka nekā otra mala. |
16. | Kvadrātvienādojuma sastādīšana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot pēc teksta izveidot kvadrātvienādojumu, zina taisnleņķa trijstūra laukuma formulu. |
17. | Kvadrātvienādojums par skaitļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pēc teksta izveidot pilno kvadrātvienādojumu. |
18. | Vienādojuma saknes izvēle no dotajiem skaitļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skaitļu ievietošana vienādojumā pārbaudei. |
19. | *Pilnā kvadrāta atdalīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildmateriāls talantīgajiem skolēniem. |
20. | *Pierādījums ar pilnā kvadrāta atdalīšanu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildmateriāls talantīgajiem skolēniem. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojuma noteikšana | Citi | vidēja | 1 p. | Vai tas ir kvadrātvienādojums? |
2. | Kvadrātvienādojuma uzrakstīšana, ja doti tā koeficienti II | Citi | vidēja | 5 p. | Zina kvadrātvienādojuma koeficientus. |
3. | Kvadrātvienādojuma veida noteikšana | Citi | zema | 2 p. | Pazīst pilno un nepilno kvadrātvienādojumu. |
4. | Kvadrātvienādojuma koeficientu noteikšana | Citi | zema | 1 p. | Zina kvadrātvienādojuma koeficientus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojuma sastādīšana | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Kvadrātvienādojuma koeficienti, vienādojuma sastādīšana |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kvadrātvienādojums | 00:15:00 | vidēja | 11 p. | Prot noteikt sakņu skaitu, pielietot koeficientus. |