Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir personība? Kā tā veidojas? | Izglītojamais var uzzināt teorētiskas zināšanas, kas ir personība, kā cilvēks veidojas par personību un komponentes, kuras cilvēku padara par personību. |
2. | Introverti un ekstraverti cilvēki | Teorētiskā informācija par diviem tipiem - introvertiem un ekstravertiem -, kuros var iedalīt cilvēkus pēc viņiem piemītošajām iezīmēm |
3. | Mērķi un lēmumi | Teorētiska informācija kā pieņemt lēmumus un izvirzīt mērķus. SMART metode. |
4. | Kā kļūt par līderi | Izklāstīta līderības teorija, pamatots, kāpēc jāveido portfolio, izskaidrots, kas ir portfolio, iekļauti padomi, kā rakstīt CV un motivācijas vēstuli. |
5. | Raksturs | Teorētiskā informācija par to, kā var skaidrot, kas ir raksturs un kādas ir tā izpausmes |
6. | Griba un mērķtiecība | Teorētiskā informācija par gribu un mērķtiecību |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Personības būtība I | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns zina, kas ir personība un kas to ietekmē |
2. | Introverts un ekstraverts tips | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēni spēj noteikt, kuram cilvēka tipam atbilst dotās iezīmes |
3. | Raksturs un tā veidošanās | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns zina, kas ietekmē rakstura veidošanos |
4. | Personības būtība II | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns zina, kas ir personība un kas to ietekmē |
5. | Jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais zin definīcijas, prot zināšanas pielietot- loģiski piemērojot atbilstošajam skaidrojumam jēdzienu. Nostiprina teorētiskās zināšanas |
6. | Līdera tips | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ir izpratne, kas ir līderis, zin triju veidu līderus. Saprot, kas cilvēku padara par līderi. |
7. | Introverti un ekstraverti cilvēki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina, kas ir temperaments, un spēj raksturot divus galvenos cilvēka tipus - introvertu un ekstravertu cilvēku |
8. | Līdera biogrāfija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Apzinās cilvēka rakstura īpašību nozīmi līderības veidošanā. Prot no biogrāfijas atlasīt to informāciju, kura svarīga līderim. |
9. | Situāciju analīze. Kā pilnveidot raksturu? | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns caur situāciju analīzi redz, izsecina, kā jāpilnveido cilvēka raksturs, lai citi ar viņu varētu rēķināties un pats sasniegtu savus mērķus. |
10. | Rakstura iezīmes un vērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais prot izvērtēt vērtības un antivērtības, zin, kādas rakstura īpašības noder līdera un ikviena cilvēka dzīvē un kuras traucē. Spēj izdarīt ētiskās izvēles. |
11. | Vērtības un antivērtības cilvēkā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizējot situācijas no dzīves, izglītojamais izvēlas vērtības vai antivērtības, atbilstoši situācijai. |
12. | Raksturs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns prot atzīmēt pareizos apgalvojumus saistībā ar raksturu un to, kā tas veidojas un mainās |
13. | Galvenās un otršķirīgās rakstura iezīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni spēj atšķirt un pareizi norādīt galvenās un otršķirīgās rakstura iezīmes |
14. | Kā sevī attīstīt līderi? | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ir izpratne par rakstura iezīmēm, kuras piemīt katram līderim. Spēj analizēt situācijas, izdarīt secinājumus. |
15. | Griba, gribasspēks, brīva griba | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns izprot, kas ir griba, gribasspēks, spēcīga griba |
16. | Temperamenta tips | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais zin, ka cilvēka raksturs iedalās četros tipos, prot nosaukt katra tipa raksturojošās iezīmes, vai pēc uzvedības atpazīt temperamenta tipu. |
17. | Introverti un ekstraverti cilvēki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izlasot doto situāciju, skolēns prot norādīt, kuram rakstura tipam - introvertam vai ekstravertam - atbilst aprakstītie personāži. |
18. | Raksturs un tā iezīmes | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Skolēns pārbauda savas zināšanas par to, kā skaidrot jēdzienu "raksturs", un spēj noteikt, kuras no rakstura īpašībām pieder pie galveno un otršķirīgo iezīmju grupām |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas jāattīsta topošajam līderim? | Citi | vidēja | 2 p. | Zina kas ir līderis, prot izvērtēt stiprās, pozitīvās rakstura iezīmes un trūkumus. Situāciju analīze. |
2. | Personības tips | Citi | vidēja | 2 p. | Izglītojamais pārzina temperamenta tipus, spēj pēc situācijas to noteikt. Zina pazīmju kopumu, kurš raksturīgs katram no tipem. |
3. | Raksturu ietekmējošie faktori | Citi | augsta | 5 p. | Skolēns parāda zināšanas par raksturu ietekmējošiem faktoriem |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā veidot raksturu, lai kļūtu par līderi? | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Zina, kas ir personība, kā tā veidojas un kā attīstīt sevī līderi, pilnveidojot raksturu. |
2. | Personība, līderis | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Izglītojamais zina, kas ir personība, kas ir līderis. Zina un prot nestandarta situācijās pielietot esošās zināšanas, risinot situāciju uzdevumus, izdarot secinājumus. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Personība | 00:40:00 | vidēja | 27 p. | Izglītojamajam ir izpratne par jēdzienu "'personība", tā lietošanu, zina, kā veidojas personība, tās raksturs, temperaments. Zina temperamenta tipus, pēc situācijām spēj noteikt temperamenta tipu, vai personība ir intraverta, vai ekstraverta. |