Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir emocionālā un fiziskā drošība? | Teorija par fizisko un emocionālo drošību, izskaidroti ar to saistītie jēdzieni. |
2. | Vardarbība, mobings | Teorētisks izklāsts, kā konflikts var pāraugt ilgstošā, postošā ietekmē pret cilvēku vai cilvēku grupu, vardarbībā un mobingā. |
3. | Konfliktu veidi, risināšanas stratēģijas | Teorija par tēmu konflikti, to cēloņi, veidi, konfliktu risināšanas stratēģijas. |
4. | Stress | Teorētiskas zināšanas par stresu, tā izraisītājiem. Padomi stresa menedžmentam – izklāstītas stresa vadīšanas tehnikas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzieni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzdevums palīdzēs izglītojamajam apgūto jēdzienu skaidrojumu. |
2. | Definīcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina definīcijas un spēj izvēlēties atbilstošo vārdu, lai definīcija būtu pareiza. |
3. | Jēdzienu skaidrojums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzdevums palīdz nostiprināt teorijas daļā apgūtos jēdzienus. |
4. | Upuris, varmāka, atbalstītājs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot mehānismu, kā darbojas vardarbība- ir upuris, varmāka un atbalstītāji. |
5. | Situācijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situācijā aprakstīts tipisks vardarbības gadījums, skolēnam jāzina, kā rīkoties, kur vērsties pēc atbalsta, kā situāciju risināt. |
6. | Situācijas analīze I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situācijas analīze veidota, lai izglītojamais prastu analizēt reālus notikumus, identificēt vardarbību un zināt, kā to novērst. |
7. | Situāciju analīze II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situācijas analīze, kura palīdz skolēnam iepazīt stresa cēloņus un izprast kā tikt galā ar stresa cēloņiem. |
8. | Situāciju analīze III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzdevumā iekļauta situāciju analīze, kura palīdz atpazīt vardarbību, tās veidu, cēloni un rast risinājumu. |
9. | Stresa cēloņi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zin, kas ir stress, zina apstākļus, kuri var izraisīt stresu, prot atrast stresoru jeb stresa cēloni, ir priekšlikumi, kā šo situāciju risināt. |
10. | Stress un vardarbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Situācija, kurā skolēnam būtu jāatpazīst gan stress gan vardarbība. Skolēnam jābūt kompetentam risināt vardarbības gadījumus un tos atpazīt, nepalikt vienaldzīgam. |
11. | Konfliktu cēloņi. Stress | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot konflikta rašanās cēloņus, spēj risināt konfliktu reālā situācijā, identificējot cēloni un atrodot risinājumu. |
12. | Konfliktu risināšanas stratēģijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns analizē reālus konfliktus, nosaka konfliktu risināšanas stratēģiju. |
13. | Konfliktu risinājumi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēniem jāatrod samērīgs, taisnīgs un cieņpilns konflikta risinājums. |
14. | Stresa cēloņi II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kas izraisa stresu, apzinās stresa cēloņus, zina, kā atrisināt problēmu un stresu mazināt. |
15. | Konfliktu risinājumi II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzdevums veidots, lai skolēni trenētos praktiski risināt uzdevumus. Uzdevumā veidota starppriekšmetu saikne, katrai situācijai piemeklēts sakāmvārds, kurš skolēnam jāprot izskaidrot un jāzina, kādā kontekstā to lietot. |
16. | Vardarbības veidi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzdevums, kurā analizējot reālu situāciju, jānosaka vardarbības veids. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Stresa cēloņi III | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns zina, kas ir stress, prot nosaukt stresa cēloni. Ir prasmes izvairīties no stresora. |
2. | Konfliktu risinājumi III | Citi | vidēja | 2 p. | Uzdevumā skolēns parāda savas zināšanas par konfliktu risināšanas stratēģijām. Praktiskas situācijas analīze. |
3. | Stress. Stresori | Citi | augsta | 4 p. | Skolēns analizē stresa situācijas, nosaka stresa cēloni, spēj noteikt stresa iedarbību. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā vadīt stresu I | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Izglītojamais zina ar emocionālo un fizisko drošību saistītus jautājumus, prot atrast atbilstošu risinājumu sarežģītās situācijās. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā vadīt stresu II | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Apguvis konfliktu risināšanas stratēģijas, zina kā zināšanas pielietot reālās dzīves situācijās. |
2. | Kā vadīt stresu III | 00:40:00 | vidēja | 29 p. | Izglītojamais ir apguvis tēmas par garīgo un fizisko veselību, vardarbību un stresu. Spēj atbildēt uz teorētiskiem jautājumiem, kā arī spēj risināt sarežģītas ikdienas situācijas, sniedzot priekšlikumus par atbilstošu rīcību. |