Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pilsoniskā līdzdalība | Atspoguļo atšķirīgu attieksmi pret pilsonisko līdzdalību, tās cēloņus, organizācijas, kuras veicina pilsonisko līdzdalību Latvijā. |
2. | Politiskās līdzdalības līmeņi | Ieskats politiskās līdzdalības 8 līmeņos |
3. | Partijas, partiju apvienības, biedrības, nodibinājumi | Teorija par organizācijām, kuras tieši vai netieši ietekmē politiku un pilsonisko līdzdalību. |
4. | Vēlēšanas | Teorētiskas apskats par vēlēšanām, par pilsoņu iespējām iesaistīties pilsoniskajā līdzdalībā- vēstules, tikšanās, mītiņi, piketi, sapulču gājieni. |
5. | Informācijas līdzekļu loma pilsoniskajā līdzdalībā | Teorija par masu informācijas līdzekļu veidiem, iedalījumu, pazīmēm. |
6. | Kā analizēt mēdiju sniegtās ziņas | Teorija, kura sniedz informāciju par informācijas avotu izvērtējumu, kritiku. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Definīcija I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējās definīcijās, svešvārdos, kuri lietoti tēmā, zina to nozīmi. |
2. | Pilsoniskā līdzdalība I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot pilsoniskās līdzdalības jēdzienu, prot to pielietot reālās situācijās. |
3. | Politiskās līdzdalības līmeņi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējas politiskās atbildības līmeņos, prot tos noteikt pēc apraksta. |
4. | Pilsoniskās līdzdalības līmeņi II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni spēj atpazīt politiskās līdzdalības līmeni un pielāgot to reālajai situācijai. |
5. | Biedrības, fondi, nodibinājumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais orientējas biedrību un nodibinājumu funkcijās, ko tās drīkst, ko nedrīkst darīt, lai atbalstītu pilsonisko aktivitāti. |
6. | Ideoloģijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais spēj prognozēt, kā pasaulē notiekošie procesi spēj ietekmēt dažādu ideoloģisko virzienu popularitātes pieaugumu vai kritumu. |
7. | Partijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot politisko partiju dibināšanas un darbības noteikumus. |
8. | Vēlēšanas I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina vēlēšanu organizēšanas noteikumus un vēlēšanu principus. |
9. | Saziņa ar deputātiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns pārzina saziņas iespējas ar deputātiem, prot organizēt politiski korektu saziņu. |
10. | Vēlēšanas II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais var pārbaudīt savas zināšanas, prasmes un attieksmes par vēlēšanu norisi, partiju tiesībām, pienākumiem. |
11. | Vēlēšanas III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais, analizējot situācijas no sadzīves, piemēro vēlēšanu principus- vispērīgas, vienlīdzīgas, tiešas, aizklātas, proporcionālas. Ir izpratne par to, ko katrs princips nozīmē. |
12. | Pilsoniskā līdzdalība II | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izlasot reālu dzīves situāciju, izglītojamais pēc apraksta var noteikt pilsoniskās līdzdalības veidu. |
13. | Politiskās ideoloģijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais atpazīst politiskās ideoloģijas, spēj savietot jēdzienu ar skaidrojumu. |
14. | Profesionālie masu informācijas līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns spēj veidot loģiskus teikumus, lai formulētu domu par profesionāliem masu informācijas līdzekļiem. |
15. | Informācijas līdzekļu veidi I | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Uzdevumā jāspēj noteikt informācijas līdzekļa veids- vai tas ir profesionāls, neprofesionāls vai viltus ziņa, kā arī jāanalizē, ar kādu mērķi publikācija veidota. |
16. | Viltus ziņas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais atpazīst viltus ziņas, spēj tās atšķirt no pārējās informācijas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vēlēšanu principi | Citi | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot vēlēšanu principu, saprot, ko nozīmē vispārīgas, tiešas, aizklātas, proporcionālas, vienlīdzīgas vēlēšanas. |
2. | Definīcijas II | Citi | vidēja | 6 p. | Izglītojamais izprot terminus, kuri lietoti tēmas teorijas izklāstā, spēj tos lietot. |
3. | Informācijas līdzekļu veidi II | Citi | vidēja | 4 p. | Uzdevumā jāspēj noteikt informācijas līdzekļa veids- vai tas ir profesionāls, neprofesionāls vai viltus ziņa, kā arī jāanalizē, ar kādu mērķi publikācija veidota. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pilsoniskā līdzdalība | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Izglītojamais pārzin veidus, kā iespējams iesaistīties pilsoniskajā līdzdalībā, orientējas definīcijās, vēlēšanu organizēšanas procesā, partiju un politisko ideoloģiju klāstā. |
2. | Vēlēšanas. Politiskās ideoloģijas | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Izglītojamais orientējas jautājumos par pilsoniskās līdzdalības iespējām, vēlēšanu norisi un saziņu ar deputātiem, politiskajām ideoloģijām. |
3. | Informācijas līdzekļu loma pilsoniskajā līdzdalībā | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Izglītojamais prot atšķirt profesionālus un ticamus masu informācijas līdzekļus no viltus ziņām, vai satura, kuru masu mēdijos var veidot ikviens. Spēj kritiski izvērtēt informācijas avotu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā pilsoniskā līdzdalība palīdz risināt pretrunas | 00:40:00 | vidēja | 40 p. | Izglītojamais orientējas jautājumos par pilsoniskās līdzdalības iespējām, vēlēšanu norisi un saziņu ar deputātiem, politiskajām ideoloģijām. Izglītojamais prot atšķirt profesionālus un ticamus masu informācijas līdzekļus no viltus ziņām, vai satura, kuru masu mēdijos var veidot ikviens. Spēj kritiski izvērtēt informācijas avotu. |