Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Latvijas novadi | Latvijas kultūrvēsturiskie novadi: Kurzeme, Zemgale, Vidzeme, Latgale un Sēlija; to īpatnību veidošanās |
2. | Kā pētīt novada vēsturi | Teorijas tēma par to, kas ir novadpētniecība, kā reģionālā vēsture sasaistās nacionālo vēsturi, vēstures avoti, uz kuriem balstīt pētījumu. |
3. | Kā veidot dzimtas koku | Teorētiski ieteikumi kā veidot dzimtas koku. Iekļauti ar dzimtas koka pētīšanu saistīti jēdzieni, to skaidrojumi. |
4. | Vietas un cilvēki | Teorija par to, kādi ir novadpētnieka galvenie uzdevumi. Vieta, cilvēki, objekti - skaidrojums ko ar katru no tiem saprot novadpētniecības kontekstā. |
5. | Objekti | Teorija par to, kādi ir novadpētnieka galvenie uzdevumi. Vieta, cilvēki, objekti - skaidrojums ko ar katru no tiem saprot novadpētniecības kontekstā. |
6. | Kā veikt pētījumu | Teorija, kā praktiski veikt pētījumu, ieteikumi, kā sašaurināt pētījuma tēmu, atlasīt avotus un kādus jautājumus uzdot par fotogrāfiju. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Novadu pamatiedzīvotāji I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina iedzīvotāju grupas, kuras senatnē, pirms latviešu nācijas izveidošanās, apdzīvoja kultūrvēsturiskos novadus. |
2. | Novadu pamatiedzīvotāji II | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina iedzīvotāju grupas, kuras senatnē, pirms latviešu nācijas izveidošanās, apdzīvoja kultūrvēsturiskos novadus. |
3. | Vēstures avoti I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina vēstures avoti iedalījumu, prot atšķirt dažādus vēsturiskos avotus. |
4. | Vēstures avoti II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina vēstures avoti iedalījumu, prot atšķirt dažādus vēsturiskos avotus. |
5. | Vēstures avoti III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns zina vēstures avoti iedalījumu, prot atšķirt dažādus vēsturiskos avotus. |
6. | Teika par vietas izcelsmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lai attīstītu kritisko domāšanu, izglītojamai analizē teiku, cenšas izprast, kāpēc teika radusies un par ko tā stāsta. Otrajā uzdevuma daļā atšķir lībiskas izcelsmes vietvārdus no citiem. |
7. | Vidzemes pilsēta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, zin kuras pilsētas katrā novadā atrodas. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. |
8. | Vietvārdu izcelsme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kā veidojušies vietvārdi, spēj atšķirt vietvārdu veidošanās principus un apstākļus. |
9. | Vietvārdu izcelsme II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns izprot, kā veidojušies vietvārdi, spēj atšķirt vietvārdu veidošanās principus un apstākļus. |
10. | Vietvārdu izcelsme III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kā veidojušies vietvārdi, spēj atšķirt vietvārdu veidošanās principus un apstākļus. |
11. | Kurzemes pilsēta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, zin kuras pilsētas katrā novadā atrodas. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. |
12. | Latvijas pilsētas un novadi I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, zin kuras pilsētas katrā novadā atrodas. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. |
13. | Latvijas pilsētas un novadi II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, zin kuras pilsētas katrā novadā atrodas. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. |
14. | Sēlijas vai Zemgales pilsēta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, zin kuras pilsētas katrā novadā atrodas. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. |
15. | Latgales pilsēta | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, zin kuras pilsētas katrā novadā atrodas. Prot teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. |
16. | Jēdzieni dzimtas vēstures izpētē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot dzimtas pētīšanas pamatus, zin par radniecības shematisko attēlojumu. Prot lietot zinātniskus terminus. |
17. | Latvijas simbolika | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina pamata informāciju par Latvijas simboliku – ģerboni. |
18. | Vietas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot novadpētniecības jēdzienā ietverto saturu, spēj to reproducēt, lietojot atbilstošu terminoloģiju. |
19. | Asinsradniecība | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Ir analītiskas prasmes pielietot esošās zināšanas nestandarta situācijā. Spēj orientēties radu rakstos un radniecības pakāpēs. |
20. | Novadpētniecības uzdevums | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns izprot novadpētniecības plašo uzdevumu loku un spēj atlasīt atbilstošo variantu. Izprot novadpētniecības lomu un misiju. |
21. | Objekti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina vēsturiskos objektus, to lietojumu. Izprot novadpētniecības jēdzienā ietverto saturu, spēj to reproducēt, lietojot atbilstošu terminoloģiju. |
22. | Jautājumi par dzimtas koku | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot veidot dzimtas koku, zin izmantojamo terminoloģiju, prot to izmantot. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vēstures avoti IV | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns zina vēstures avoti iedalījumu, prot atšķirt dažādus vēsturiskos avotus. |
2. | Pētījuma soļi | Citi | augsta | 3 p. | Zina kā veikt pētījumu, prot sakārtot loģiskā secībā pētījuma soļus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā pētīt novada un dzimtas vēsturi I | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Izprot novadpētniecības būtību, saprot jēdzienus, kas saistīti ar dzimtas koku, novadpētniecību. Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, prot atrast pilsētas un noteikt, pie kura novada tās pieder. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā pētīt novada un dzimtas vēsturi | 00:40:00 | vidēja | 32 p. | Izprot novadpētniecības būtību, saprot jēdzienus, kas saistīti ar dzimtas koku, novadpētniecību. Zina Latvijas kultūrvēsturiskos novadus, prot atrast pilsētas un noteikt, pie kura novada tās pieder. |