Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Biznesa ideja Skaidro, kas ir biznesa ideja un kā to izvērtēt.
2. No biznesa idejas līdz uzņēmumam Skaidro soļus, kas jāveic no biznesa idejas izvirzīšanas līdz preces radīšanai - mērķauditorijas noteikšana, tirgus izpēte, cenas noteikšana.
3. Uzņēmējdarbība un uzņēmuma veiksmes atslēga Skaidro, kas ir uzņēmējdarbība un tās veiksmes atslēga, nosaka uzņēmējdarbības nestos ieguvumus valstij.
4. Uzņēmējdarbības riski Skaidro, kādi uzņēmējdarbības riski var būt. Zina, kas ir SVID analīze un kā to veikt.
5. Intelektuālais īpašums Skaidro, kas ir intelektuālais īpašums. Zina, kā atšķiras rūpnieciskā īpašuma tiesības un autortiesības.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Jēdzieni I 1. izziņas līmenis zema 2 p. Skaidro tematā apgūtos jēdzienus.
2. Intelektuālā īpašuma atpazīšana 1. izziņas līmenis zema 2 p. Nosaka, kurš no dotajiem piemēriem ir intelektuāla īpašuma piemērs.
3. Tirgus izpēte 1. izziņas līmenis zema 2 p. Atbild uz jautājumiem par tirgus izpēti, mērķauditoriju, konkurentiem.
4. Pievienotās vērtības noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nosaka biznesa idejas pievienoto vērtību.
5. Apgalvojumi par biznesa ideju 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pabeidz apgalvojumus, lai veidotos pareizs apgalvojums par biznesa ideju.
6. Apgalvojumi par uzņēmējdarbību 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izvērtē apgalvojumus par uzņēmējdarbību.
7. Uzņēmējdarbības sniegtie ieguvumi 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izvērtē ieguvumus un norāda, vai konkrētais ieguvums no uzņēmējdarbības ir valstij, uzņēmējam vai abiem.
8. Konkurence 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Norāda pareizo atbildi par konkurenci, tās ietekmi, noteikšanu un izpētīšanu.
9. Atbilstošā biznesa ideja 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Norāda dotajai problēmai atbilstošo biznesa ideju.
10. Apgalvojumi par intelektuālo īpašumu 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izvēlas atbildi, lai veidotos patiess apgalvojums par intelektuālo īpašumu.
11. Rūpnieciskā īpašuma tiesības un autortiesības 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Norāda, kura veida tiesības - rūpnieciskā īpašuma tiesības vai autortiesības - aizsargā konkrēto intelektuālā īpašuma piemēru.
12. Uzņēmuma mērķauditorijas noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Balstoties uz uzņēmuma aprakstu, nosaka uzņēmuma mērķauditoriju.
13. Uzņēmējdarbības riski 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Balstoties uz aprakstu, nosaka konkrētās uzņēmējdarbības riskus
14. Intelektuālā īpašuma aizsardzība 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Nosaka piemērā dotā intelektuālā īpašuma veidu un kas to aizsargā.
15. Riski 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pabeidz apgalvojumu par riskiem un norāda atbilstošo riska veidu.
16. Uzņēmuma stiprās un vājās puses 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Balstoties uz aprakstu, nosaka uzņēmuma stiprās un vājās puses.
17. Uzņēmuma SVID analīze 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Pamatojoties uz aprakstu, nosaka uzņēmuma stiprās un vājās puses, iespējas un draudus.
18. Cenas noteikšana 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Nosaka produkta cenu, izvērtējot ražošanas izmaksas, konkurentu piedāvājumu un pievienoto vērtību.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Jēdzieni II Citi vidēja 2 p. Skaidro tematā apgūtos jēdzienus.
2. Konkurence II Citi vidēja 2 p. Pabeidz apgalvojumus par konkurenci, tās ietekmi, noteikšanu un izpētīšanu.
3. Uzņēmuma biznesa idejas, veiksmes atslēgas, mērķauditorijas noteikšana Citi vidēja 2 p. Balstoties uz aprakstu, nosaka atbilstošāko biznesa ideju, veiksmes atslēgu, mērķauditoriju.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Uzņēmējdarbība 00:20:00 vidēja 12 p. 1. Skaidro jēdzienus, 2. Pabeidz apgalvojumus par uzņēmējdarbību un tirgus izpēti, 3. Atpazīst intelektuālā īpašuma piemērus un nosaka, kas tos aizsargā, 4. Nosaka uzņēmējdarbības riskus.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Uzņēmējdarbības raksturošana 00:40:00 vidēja 22 p. 1. Skaidro jēdzienus, 2. Nosaka produkta pievienoto vērtību, 3. Izvērtē apgalvojumus, 4. Nosaka ieguvumus, 5. Nosaka konkurencii, mērķauditoriju, veiksmes atslēgu, 6. Analizē intelektuālā īpašuma piemērus, 7. Veic uzņēmuma SVID analīzi.