Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Valstu rašanās Teorijas tēma, kura paskaidro, kāpēc radās valstis, kādas ir valstu pārvaldes formas, kā tās atšķiras viena no otras.
2. Latvijas valsts veidošanās priekšnosacījumi Teorijas tēma, kurā atspoguļoti notikumi Pirmā Pasaules kara izskaņā, kas padarīja iespējamu Latvijas valsts dibināšanu.
3. Latvijas Valsts dibināšana Teorijas tēma par Pagaidu Nacionālās Padomes, Demokrātiskā bloka darbību, par Tautas Padomes izveidošanu, Satversmes sapulces sasaukšanu un svarīgākajiem lēmumiem.
4. Latvijas okupācija Teorijas tēma par Latvijas neatkarības likvidēšanu, iekļaušanu PSRS sastāvā.
5. LR neatkarības atjaunošana Teorijas tēma par Latvijas neatkarības atgūišanas ceļu.
6. Latvijas tautas frontes dibināšana. Neatkarības atgūšanas hronoloģija Teorijas tēma par LTF dibināšanu, neatkarības atgūšanas notikumu izklāsts hronoloģiskā secībā.
7. Definīcijas un jēdzieni Teorijās izmantotie jēdzieni un definīcijas.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Definīcijas I 1. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns ir apguvis jēdzienus un definīcijas, kuri atspoguļoti teorijas tēmā, prot tos atbilstoši lietot.
2. Senie cilvēki pirmatnējā kopienā 2. izziņas līmenis zema 1 p. Izglītojamais zina valsts pamatpazīmes.
3. Valstisko veidojumu pirmsākumi 2. izziņas līmenis zema 1 p. Izglītojamais zina valsts pamatpazīmes.
4. Upju ieleju civilizāciju valstiskie veidojumi 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais izprot valsts veidošanās galvenos priekšnoteikumus upju ieleju civilizācijās.
5. Valstu pārvaldes formas 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Izglītojamais orientējas terminos, taču prot teoriju pielāgot reālām dzīves situācijām.
6. Latvijas valstiskās neatkarības priekšnosacījumi 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais izprot valsts veidošanās galvenos priekšnoteikumus upju ieleju civilizācijās.
7. Satversmes sapulce 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais izprot valsts veidošanās galvenos priekšnoteikumus upju ieleju civilizācijās.
8. Neatkarīgas Latvijas veidošanās 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Skolēns zina nozīmīgus Latvijas vēstures faktus, spēj tos restaurēt un atbilstoši pielietot.
9. Personības 3. izziņas līmenis vidēja 4 p. Skolēns zina nozīmīgus Latvijas vēstures faktus, spēj tos restaurēt un atbilstoši pielietot.
10. Latvijas okupācija 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Izglītojamais ir apguvis faktus par Latvijas okupāciju, orientējas notikumos, kuri notika 1939.-1940. gadam.
11. Pretošanās kustība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais saprot, ka iekļaušana PSRS nebija brīvprātīga, apzinās, ka pastāvēja pretošanās kustība, spēj nosaukt pretošanās kustības veidus.
12. Padomju režīms 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais saprot, ka iekļaušana PSRS nebija brīvprātīga, apzinās, ka pastāvēja pretošanās kustība, spēj nosaukt pretošanās kustības veidus.
13. Neatkarības atgūšana. Diskusiju posms 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais zina galvenos jautājumus, kurus risināja atjaunojot neatkarīgu valsti.
14. Varas maiņas posms. Neatkarīgas LR atjaunošana 3. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais izprot varas maiņas principus, apstākļus, kuri noteica būt vai nebūt brīvai neatkarīgai valstij.
15. Notikumi hronoloģiskā secībā 3. izziņas līmenis vidēja 3 p. Izglītojamais izprot vēstures gaitu, saprot, kā notikumi saistīti viens ar otru, prot tos sarindot hronoloģiskā secībā.
16. Padomju laiks 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Izglītojamais pārzina Padomju laika saimniecības un politiskās īpatnības, spēj pabeigt iesāktos teikumus.
17. Atmiņu stāstījums 3. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izglītojamais no atmiņu fragmentā gūtās informācijas, balstoties uz savām iepriekšējām zināšanām, spēj veidot jaunus priekšstatus.
18. Atmiņas kā vēstures avots 3. izziņas līmenis vidēja 4 p. Izglītojamais izmantojot esošās zināšanas un avota faktu materiālu, spēj izdarīt secinājumus, veidot jaunus priekšstatus.
19. Darbs ar avotiem, svešvārdi tekstā 3. izziņas līmenis vidēja 4 p. Izglītojamais spēj analizēt avotus, izdarīt secinājumus uz esošo zināšanu un avotā paustās informācijas bāzes.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Definīcijas II Citi vidēja 3 p. Pārzina terminoloģiju, spēj restaurēt definīciju, ievietojot trūkstošu vārdu.
2. PSRS politika okupētajā Latvijā Citi vidēja 6 p. Izprot padomju režīma rīcības sekas un motīvus.
3. Molotova-Ribentropa pakts Citi vidēja 3 p. Izprot ar Latvijas okupāciju saistītos procesus pasaulē, iesaistītās valstis, to politiku.
4. Varas maiņa. Neatkarības atjaunošana Citi vidēja 3 p. Izglītojamais spēj restaurēt notikumus, papildinot tos ar trūkstošiem vārdiem.
5. Notikumu hronoloģiskā secība Citi vidēja 3 p. Izglītojamais izprot vēstures gaitu, saprot, kā notikumi saistīti viens ar otru, prot tos sarindot hronoloģiskā secībā.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Valsts 00:20:00 vidēja 15 p. Tets satur uzdevumus par valsti.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Valsts rašanās, valstu veidi 00:20:00 vidēja 26 p. Tests satur uzdevumus par valsts rašanos, definīciajs un situāciju analīzes uzdevumus.
2. Valsts II 00:40:00 vidēja 25 p. Tests satur uzdevumus par valsts rašanos, definīciajs un situāciju analīzes uzdevumus.