Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Valstu rašanās | Teorijas tēma, kura paskaidro, kāpēc radās valstis, kādas ir valstu pārvaldes formas, kā tās atšķiras viena no otras. |
2. | Latvijas valsts veidošanās priekšnosacījumi | Teorijas tēma, kurā atspoguļoti notikumi Pirmā Pasaules kara izskaņā, kas padarīja iespējamu Latvijas valsts dibināšanu. |
3. | Latvijas Valsts dibināšana | Teorijas tēma par Pagaidu Nacionālās Padomes, Demokrātiskā bloka darbību, par Tautas Padomes izveidošanu, Satversmes sapulces sasaukšanu un svarīgākajiem lēmumiem. |
4. | Latvijas okupācija | Teorijas tēma par Latvijas neatkarības likvidēšanu, iekļaušanu PSRS sastāvā. |
5. | LR neatkarības atjaunošana | Teorijas tēma par Latvijas neatkarības atgūišanas ceļu. |
6. | Latvijas tautas frontes dibināšana. Neatkarības atgūšanas hronoloģija | Teorijas tēma par LTF dibināšanu, neatkarības atgūšanas notikumu izklāsts hronoloģiskā secībā. |
7. | Definīcijas un jēdzieni | Teorijās izmantotie jēdzieni un definīcijas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Definīcijas I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns ir apguvis jēdzienus un definīcijas, kuri atspoguļoti teorijas tēmā, prot tos atbilstoši lietot. |
2. | Senie cilvēki pirmatnējā kopienā | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izglītojamais zina valsts pamatpazīmes. |
3. | Valstisko veidojumu pirmsākumi | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izglītojamais zina valsts pamatpazīmes. |
4. | Upju ieleju civilizāciju valstiskie veidojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot valsts veidošanās galvenos priekšnoteikumus upju ieleju civilizācijās. |
5. | Valstu pārvaldes formas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais orientējas terminos, taču prot teoriju pielāgot reālām dzīves situācijām. |
6. | Latvijas valstiskās neatkarības priekšnosacījumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot valsts veidošanās galvenos priekšnoteikumus upju ieleju civilizācijās. |
7. | Satversmes sapulce | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot valsts veidošanās galvenos priekšnoteikumus upju ieleju civilizācijās. |
8. | Neatkarīgas Latvijas veidošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina nozīmīgus Latvijas vēstures faktus, spēj tos restaurēt un atbilstoši pielietot. |
9. | Personības | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns zina nozīmīgus Latvijas vēstures faktus, spēj tos restaurēt un atbilstoši pielietot. |
10. | Latvijas okupācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais ir apguvis faktus par Latvijas okupāciju, orientējas notikumos, kuri notika 1939.-1940. gadam. |
11. | Pretošanās kustība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais saprot, ka iekļaušana PSRS nebija brīvprātīga, apzinās, ka pastāvēja pretošanās kustība, spēj nosaukt pretošanās kustības veidus. |
12. | Padomju režīms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais saprot, ka iekļaušana PSRS nebija brīvprātīga, apzinās, ka pastāvēja pretošanās kustība, spēj nosaukt pretošanās kustības veidus. |
13. | Neatkarības atgūšana. Diskusiju posms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina galvenos jautājumus, kurus risināja atjaunojot neatkarīgu valsti. |
14. | Varas maiņas posms. Neatkarīgas LR atjaunošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot varas maiņas principus, apstākļus, kuri noteica būt vai nebūt brīvai neatkarīgai valstij. |
15. | Notikumi hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais izprot vēstures gaitu, saprot, kā notikumi saistīti viens ar otru, prot tos sarindot hronoloģiskā secībā. |
16. | Padomju laiks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzina Padomju laika saimniecības un politiskās īpatnības, spēj pabeigt iesāktos teikumus. |
17. | Atmiņu stāstījums | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais no atmiņu fragmentā gūtās informācijas, balstoties uz savām iepriekšējām zināšanām, spēj veidot jaunus priekšstatus. |
18. | Atmiņas kā vēstures avots | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais izmantojot esošās zināšanas un avota faktu materiālu, spēj izdarīt secinājumus, veidot jaunus priekšstatus. |
19. | Darbs ar avotiem, svešvārdi tekstā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais spēj analizēt avotus, izdarīt secinājumus uz esošo zināšanu un avotā paustās informācijas bāzes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Definīcijas II | Citi | vidēja | 3 p. | Pārzina terminoloģiju, spēj restaurēt definīciju, ievietojot trūkstošu vārdu. |
2. | PSRS politika okupētajā Latvijā | Citi | vidēja | 6 p. | Izprot padomju režīma rīcības sekas un motīvus. |
3. | Molotova-Ribentropa pakts | Citi | vidēja | 3 p. | Izprot ar Latvijas okupāciju saistītos procesus pasaulē, iesaistītās valstis, to politiku. |
4. | Varas maiņa. Neatkarības atjaunošana | Citi | vidēja | 3 p. | Izglītojamais spēj restaurēt notikumus, papildinot tos ar trūkstošiem vārdiem. |
5. | Notikumu hronoloģiskā secība | Citi | vidēja | 3 p. | Izglītojamais izprot vēstures gaitu, saprot, kā notikumi saistīti viens ar otru, prot tos sarindot hronoloģiskā secībā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Tets satur uzdevumus par valsti. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valsts rašanās, valstu veidi | 00:20:00 | vidēja | 26 p. | Tests satur uzdevumus par valsts rašanos, definīciajs un situāciju analīzes uzdevumus. |
2. | Valsts II | 00:40:00 | vidēja | 25 p. | Tests satur uzdevumus par valsts rašanos, definīciajs un situāciju analīzes uzdevumus. |