Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Darbības vārda darāmā un ciešamā kārta | Zina darbības vārda darāmās un ciešamās kārtas veidošanas un lietojuma īpatnības. |
2. | Darbības vārdu kārtu veidošana | Darbības vārda lietojums darāmajā vai ciešamajā kārtā atklāj darbības veicēja klātbūtni vai neesamību, kas attiecīgi norāda uz personiskāku vai neitrālāku attieksmi pret tekstā ietverto saturu. (V.Li.3.) Mērķtiecīgi izmanto tekstā darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā; pamato to lietojumu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par darāmo un ciešamo kārtu | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina teoriju par darāmo un ciešamo kārtu. Spēj salīdzināt darbības vārda darāmās un ciešamās kārtas atšķirības. |
2. | Darbības vārda darāmā vai ciešamā kārta | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, kurā kārtā ir darbības vārds. |
3. | Trūkstošais burts darbības vārdā ciešamajā kārtā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot lietot pareizo ciešamās kārtas formu, ievērojot pareizrakstību. |
4. | Darbības vārdi ciešamajā un darāmajā kārtā I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot lietot darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā. |
5. | Darbības vārdi ciešamajā un darāmajā kārtā II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā. |
6. | Darbības vārdu iederība un locīšana darāmajā un ciešamajā kārtā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Spēj noteikt darāmās un ciešamās kārtas darbības vārdu iederību teikumā un tos atbilstoši locīt tā, lai teikums izveidotos loģisks. |
7. | Darbības vārdi ciešamajā un darāmajā kārtā III | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj teikumā atšķirt darāmo un ciešamo kārtu. |
8. | Darbības darītājs I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atšķir, kuros teikumos ir minēts darbības darītājs, lai prastu noteikt darbības vārda kārtu. |
9. | Darbības darītājs II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst teikumus, kuros nav minēts darbības darītājs, lai trenētos ciešamās kārtas atpazīšanā. |
10. | Darāmās kārtas atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atšķirt darāmās kārtas formas no ciešamās kārtas formām. |
11. | Ciešamās kārtas atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot nošķirt ciešamās kārtas formas no darāmās kārtas formām. |
12. | Darbības vārdu kārtu pārveidošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj atbilstoši pārveidot darbības vārdu no darāmās uz ciešamo kārtu un otrādi, ievērojot ortogrāfijas un gramatikas likumus. |
13. | Darbības vārdu pārveidošana no vienas kārtas otrā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot pārveidot teikumu tā, lai darbības vārds būtu darāmajā vai ciešamajā kārtā un teikums nezaudētu jēgu. |
14. | Darāmās un ciešamās kārtas darbības vārdi tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Spēj noteikt darbības vārdu kārtas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par darāmo vai ciešamo kārtu | Citi | zema | 1 p. | Zina teoriju par darāmo un ciešamo kārtu. |
2. | Darāmā vai ciešamā kārta | Citi | vidēja | 2 p. | Izlasa teikumu, novērtē, kurā kārtā ir darbības vārds, izvēlas atbilstošo atbildi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības vārda darāmā un ciešamā kārta I | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Zina teoriju par darāmo un ciešamo kārtu. Spēj teikumā atšķirt darāmo un ciešamo kārtu. Atšķir, kuros teikumos ir minēts darbības darītājs, lai prastu noteikt darbības vārda kārtu. Novērtē, kurā kārtā ir darbības vārds, izvēlas atbilstošo atbildi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības vārda darāmā un ciešamā kārta II | 00:40:00 | vidēja | 26 p. | Zina teoriju par darāmo un ciešamo kārtu. Atšķir, kuros teikumos ir minēts darbības darītājs, lai prastu noteikt darbības vārda kārtu. Prot izmantot darbības vārdus darāmajā un ciešamajā kārtā. Prot pārveidot teikumu tā, lai darbības vārds būtu darāmajā vai ciešamajā kārtā un teikums nezaudētu jēgu. Spēj atbilstoši pārveidot darbības vārdu no darāmās uz ciešamo kārtu un otrādi, ievērojot ortogrāfijas un gramatikas likumus. |