Apsveikums – rakstisks vai mutisks cieņas apliecinājums un pieklājības izpausme. 
Rakstot apsveikumu, ir nosacījumi, kuriem jāievēro:
  • uzrunai;
  • apsveikumam, novēlējumam;
  • parakstam:
  • datumam;
  • jāievēro pareizrakstība.
 
YCUZD_230812_5443_apsveikums.svg
 
Var pievienot kāda literāta vai citas slavenas personas izteikumu, aforismu, obligāti norādot autoru.
Ielūgums – rakstveida aicinājums ierasties uz pasākumu vai svinībām.
Ielūgumu veido brīvā formā. Ļoti svarīgs ir noformējums. Var pievienot norādi, ka jāpaziņo par ierašanos vai neierašanos uz pasākumu.
Lai arī nav noteiktas formas, kā rakstīt ielūgumu, tomēr ir nosacījumi, kuriem jāievēro:
  • norādei, ka tas ir ielūgums;
  • adresātam jeb cilvēkam, kurš tiek uzaicināts;
  • uzaicinājuma tekstam;
  • norises datumam, vietai un laikam;
  • parakstam;
  • jāievēro pareizrakstība.
YCUZD2208084216ielūgums.png
 
Dzīvē gadās situācijas, kad jāizmanto sludinājumu portāli, meklējot sev ko nepieciešamu, vai jāizvieto sludinājums pašam. 
Sludinājums – publisks paziņojums rakstveidā vai mutvārdos (parasti par kāda darījuma piedāvājumu, arī par kādu sadzīves faktu).
Sludinājumā noteikti jānorāda:
  • konkrētā vajadzība: pērku, pārdodu, mainu, dāvinu, meklēju darbu, piedāvāju darbu, īrēju, izīrēju, pazudis, atrasts utt.;
  • tikai konkrēti fakti;
  • tālruņa numurs vai e-pasts iespējai sazināties un iegūt vairāk informācijas, jo sludinājuma mazā apjoma dēļ nav iespējams sniegt visu nepieciešamo informāciju;
  • jāievēro pareizrakstība.
Sludinājuma teksta izkārtojumam nav īpašu nosacījumu – izkārto atbilstoši atvēlētajam laukumam, veidojot to pēc iespējas pārskatāmāku, izceļot svarīgāko informāciju, cenšoties piesaistīt lasītāja uzmanību.
 
YCUZD_220805_4216_Ekskursijas sludinājums.png
Līgums – oficiāla vienošanās, saistības, darījumi (piemēram, starp valstīm, iestādēm, uzņēmumiem, organizācijām, personām) uz noteiktu laikposmu.
YCUZD_240705_6424_uzņēmuma līgums.png
Sociālie mediji – (angļu social media, vācu soziale Medien, franču médias sociaux, krievu cоциальные медиа) – interaktīvu tiešsaistes mediju veids.
To lietojuma pamatā ir trīs elementi:
  • digitāls saturs teksta un audiovizuālā formā;
  • lietotāji – indivīdi vai organizācijas –, kas saturu rada, izplata un patērē;
  • programmatūra, kas lietotājiem saturu ļauj publicēt, izplatīt un uz to reaģēt. Sociālajos medijos lietotāji mijiedarbojas uz pašu radīta vai atlasīta satura pamata.
    Šādi vietne enciklopedija.lv skaidro, kas ir sociālie mediji. 
Iepazīstoties ar tekstu, svarīgi ir attīstīt lasītprasmes iemaņas, lai nekļūdītos faktu un informācijas uztverē.
Veidojot savu tekstu, der atcerēties, ka izmantot var tikai pārbaudītu un apstiprinātu informāciju, lai neveidotos viltus ziņas.
Šo der atcerēties, lietojot sociālos medijus un lietišķo rakstu veidus.

Vai sociālie mediji padara mūs nelaimīgus? Uzzini no video par sociālajiem medijiem!
Uzspēlē atmiņas spēli vietnē drossintrenets.lv!
 
Atsauce:
enciklopedija.lv Jānis Buholcs 
Pēc drossinternets.lv