Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Procenti, to attēlojums simta kvadrātā | Iepazīšanās ar procentiem. Pieraksts un atspoguļojums attēlos. |
2. | Viens veselais procentos | Paraugi un piemēri par vienu veselu. |
3. | Daļas uz procentiem un procenti uz daļām | Paraugi, kā pārveidot dažādas daļas uz procentiem un procentus uz daļām. |
4. | 5.7.3. Noderīgo materiālu stūrītis |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Iekrāsotais kvadrāts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, cik % ir iekrāsoti 100 rūtiņu modelī |
2. | Iekrāsotā un neiekrāsotā kvadrāta daļa | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt, cik % ir iekrāsoti 100 rūtiņu modelī un cik % ir neiekrāsoti. |
3. | Viss kopā - 100% | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Papildināt līdz 100%. 3 jautājumi. |
4. | Veselais - 100%. Procenti riņķī | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noteikt % vienas riņķa daļas lielumu. 2% - 50% |
5. | Veselais - 100%. Tabula | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildināt datus līdz 100%, |
6. | Procenti zīmējumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Procenti taisnstūrī (5*4). |
7. | Taisnstūra daļas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Taisnstūrī prot noteikt katras daļas procentuālo lielumu. |
8. | Puķu dobe | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Taisnstūrī prot noteikt katras daļas procentuālo lielumu. |
9. | Atpūtas zona pa soļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Vairāku darbību uzdevums par veselo, kas ir 100%. |
10. | Atpūtas zona | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Vairāku darbību uzdevums par veselo, kas ir 100%. |
11. | Atpūtas zona II | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Vairāku darbību uzdevums par veselo, kas ir 100%. |
12. | Tā pati vai cita vērtība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādas darbības veicot, daļas vērtība nemainās (paplašinot, saīsinot, pārveidojot uz % vai citu daļu), un, kad mainās (reizinot vai dalot ar skaitli..) |
13. | Procenti un simtdaļas līdz 100 | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzrakstīt % kā simtdaļas vai otrādi. |
14. | Abus uz procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot salīdzināt, parasto daļu (sauc 4, 5) un decimāldaļu pārveidojot uz procentiem. |
15. | Procenti kā daļa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Iegūst nesaīsināmu daļu. |
16. | Var vai nevar pārveidot uz % | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina, vai jebkuru parasto daļu var pārveidot uz %. |
17. | Procenti kā jaukts skaitlis | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Procentus, kur doti arī simti, pārveido par jauktu skaitli. Daļas saīsināšana. |
18. | Procenti parastajā daļā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | 3 piemēri. No procentiem uz saīsinātām parastām daļām. |
19. | Decimāldaļas uz procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | 3 piemēri. No decimāldaļām uz procentiem. |
20. | Pareizā decimāldaļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pārveidot no procentiem decimāldaļās. |
21. | Pakāpeniski uz procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Parasto daļu prot pārveidot uz procentiem. (Saucējā 5, 20, 25) |
22. | Daļa kā procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Daļa ir jāpaplašina , saucējā 5, 4, 25, 10, 20, 25. |
23. | Tekstā parastu daļu aizvieto ar procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dota daļa. Daļa ir jāpaplašina , saucējā 5, 4, 25, 10, 20, 25. |
24. | 3 piemēri uz procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārveido uz procentiem, ja saucējā 100, 10, 5 (4, 20, 25). |
25. | Visi iespējamie veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot daļai atrast tās pašas vērtības vārdiski, decimāldaļā, procentos. |
26. | Venādās vērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No piedāvātajiem skaitļiem prot atrast skaitļus, kas izsaka vienu un to pašu vērtību. |
27. | Decimāldaļa un procenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot salīdzināt decimāldaļu un %. |
28. | Procentu un daļas salīdzināšana pārejot uz procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pāreja uz veseliem procentiem. |
29. | Citas daļas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Daļas un procentu salīdzināšana, izmantojot 1/2. |
30. | Daļas un procentu salīdzināšana pārejot uz daļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Daļu nevar pārveidot par veseliem procentiem. |
31. | Izpratne par procentiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izpratnes jautājums par procentiem. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Procenti no zīmējuma | Citi | vidēja | 1 p. | 2008.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
2. | Daļas pārveidošana par procentiem | Citi | vidēja | 1 p. | 2008.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
3. | Procentu pārveidošana par daļu | Citi | vidēja | 1 p. | 2007.gada matemātikas ieskaite 6.klasei. |
4. | Procentu atņemšana no vesela | Citi | vidēja | 1 p. | 2007.gada matemātikas ieskaite 6.klasei |
5. | Procenti un figūras | Citi | vidēja | 2 p. | 2014. gada diagnosticējošais darbs matemātikā 6. klasei. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Viss kvadrāts | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, cik % ir iekrāsoti 100 rūtiņu modelī un cik % ir neiekrāsoti. |
2. | Augļu plate | Citi | vidēja | 2 p. | Taisnstūrī prot noteikt katras daļas procentuālo lielumu. |
3. | Pareizā daļa | Citi | vidēja | 2 p. | Pārveido no procentiem uz parasto daļu. Izvēlas piemērotas atbildes no dotajām. |
4. | Pārveido decimāldaļā | Citi | vidēja | 2 p. | Prot pārveidot no procentiem decimāldaļās. |
5. | Uz procentiem | Citi | vidēja | 3 p. | Pārveido uz procentiem, ja saucējā 100, 10, 5 (4, 20, 25). |