Lies und lerne!
Lasi un mācies!
 
Vācu valodā darbības vārdu lieto ne tikai darāmajā kārtā (Aktiv), bet arī ciešamajā kārtā (Passiv).
Darāmajā kārtā teikuma priekšmets ir darbības veicējs (teikuma priekšmets ir aktīvs).
Piemērs:
Ich zeichne. — Es zīmēju.
Die Schüler lesen Bücher.— Skolēni lasa grāmatas.
In unserer Schule spielen die Kinder Handball. — Mūsu skolā bērni spēlē handbolu.
Ciešamajā kārtā teikuma priekšmets darbību neveic, bet pats ir pakļauts darbībai. (teikuma priekšmets ir pasīvs).
Piemērs:
Ich werde gezeichnet. — Es tieku zīmēts. Mani zīmē.
Die Bücher werden gelesen. — Grāmatsas tiek lasītas. Grāmatas lasa.
In unserer Schule wird Handball gespielt. — Mūsu skolā tiek spēlēts handbols. Mūsu skolā spēlē handbolu. 
Ciešamajā kārtā nav nepieciešams minēt darbības veicēju. Ja to dara, tad to lieto ar prievārdu  "von".
Piemērs:
Die Bücher werden von den Schülern gelesen.— Skolēni lasa grāmatas.
Hanbdball wird von den Kindern gespielt. — Bērni spēlē handbolu.
Die Fehler werden vom Lehrer korrigiert. — Skolotājs labo kļūdas.
Ciešamās kārtas formas latviešu valodā parasti tulko ar darbības vārdu darāmajā kārtā.
 
Ciešamo kārto veido ar palīgdarbības vārdu "werden"(tagadnē) vai "wurden" (pagātnē) un darbības vārda pagātnes divdabi (Partizip II, 3.Grundform 3.pamatforma visās darbības vārdu tabulās).
 
Präsens (tagadne) Präteritum (pagātne)
ich werde gefragt
(man jautā)
ich wurde gefragt
(man jautāja)
du wirst gefragt
(tev jautā)
du wurdest gefragt
(tev jautāja)
er wird gefragt
(viņam jautā)
er wurde gefragt
(viņam jautāja)
sie wird gefragt
(viņai jautā)
sie wurde gefragt
(viņai jautāja)
es wird gefragt
(tam/tai jautā)
es wurde gefragt
(tam/tai jautāja)
wir werden gefragt (mums jautā)
wir wurden gefragt
(mums jautāja)
ihr werdet gefragt
(jums jautā)
ihr wurdet gefragt
(jums jautāja)
sie werden gefragt
(viņiem jautā)
sie wurden gefragt
(viņiem jautāja)
Sie werden gefragt
(Jums jautā)
Sie wurden gefragt
(Jums jautāja)
 
Darbības vārda pagātnes divdabja veidošanu atkārto no sadaļas par perfekta veidošanu.