Video un animācijas veidošanā par noskatīto filmu, veidojot video par kādu aktuālu tēmu, nepieciešams apskatīt populārākās un vienkāršākās bezmaksas vietnes un to piedāvātās iespējas.
Viena no tiešsaistes video vietnēm ir MOVIE MAKER.
Tas ir bezmaksas pakalpojums, nav nepieciešams reģistrēties. Izmanto video rediģēšanā, video blogu veidošanā, īsu video un arī prezentāciju veidošanā. Programmā Movie Maker Online var sagriezt video, apvienot video, rediģēt video, izveidot slaidrādi, izveidot filmu, pagriezt video, paātrināt vai palēnināt video, atspoguļot savu videoklipu, aizmiglot video, pievienot videoklipam mūziku, reversēt video, izveidot video pelēkos toņos, izveidot video pārejas, pievienot video efektus, pievienot videoklipam tekstu, pievienot fona video.
Vietne GIF- video ļauj izveidot animācijas un slaidrādi. Vietnē pieejama bibliotēka ar bezmaksas mūziku un attēliem, kas atvieglo darbu. Izmanto vidēja garuma video, filmu, videoklipu veidošanai.
Tiešsaiste video redaktors CLIPCHAMP- izmanto video rediģēšanai, kur var konvertēt video un ierakstīt video no web-kameras. Atveidojot videoklipu, gatavo failu var nosūtīt ne tikai uz savu datoru, bet arī uz Google disku, kā arī citiem mākoņa krātuves nodrošinātājiem. Pakalpojuma bezmaksas versija ļauj eksportēt gatavo videoklipu bez ūdenszīmēm tikai 480 P izšķirtspējā, kas ir nebūtisks trūkums.
Var izveidot: video reklāmu Facebook, YouTube videoklipu, Instagram video reklāmas, video slaidrādi, video previewFacebook, video preview YouTube, video memes, video montāžu.
Pieejamie video rediģēšanas rīki: rediģēt, samazināt, pārvērst, rotācija, apgriešana, Web – kameras ierakstīšana, ekrāna ierakstīšana, mobilā aplikācija.
Bezmaksas tiešsaistes video redaktors VideoToolbox. Ar to var izveidot augstas kvalitātes videoklipus personīgai un komerciālai lietošanai. Tam ir arī ieraksta funkcija no web - kameras, kas ļauj izveidot video apmācības vai konsultācijas, lekcijas vai mācību video. Pakalpojuma galvenās iezīmes - failu apstrāde līdz 1500 MB, video lejupielāde no vairāk nekā 20 tiešsaistes vietnēm, piemēram, Youtube, Vimeo un citām, kā arī visu populāro formātu failu apstrāde .
Programmā VideoToolBox var: apstrādāt video failus līdz 1500 MB, konvertēt failus starp visiem populārajiem video formātiem, analizēt video failus un iegūt informāciju par kodeku, bitu pārraides ātrumu, kadru ātrumu un tā tālāk, apgriezt video, ierakstīt video no web - kameras, pievienot subtitrus savam video failam.
Programmā VideoToolBox var: apstrādāt video failus līdz 1500 MB, konvertēt failus starp visiem populārajiem video formātiem, analizēt video failus un iegūt informāciju par kodeku, bitu pārraides ātrumu, kadru ātrumu un tā tālāk, apgriezt video, ierakstīt video no web - kameras, pievienot subtitrus savam video failam.
Wideo - video prezentāciju veidošanas pakalpojums. Plaši izmanto video prezentāciju vai animētu video stilu reklāmu veidošanai. To izmanto mārketinga jomā, kas palīdz ietaupīt uz reklamēšanu. Šis serviss nav filmēšanas video redaktors, tas ir rīks animētu videoklipu izveidošanai. Šīs tīmekļvietnes bibliotēkā ir daudz veidņu jebkurai gaumei un tematikai, kā arī iespēja izvēlēties video malu attiecību, kas nav bieži sastopama funkcija online redaktoros. Wideo ļauj augšupielādēt failus .JPG, .png un .gif, taču nevar pievienot video failu.
Izmantojot Wideo, var izveidot: paskaidrojošu video, programmas demonstrācijas video,
ievada video, mārketinga video, prezentāciju, programmatūras animācijas, video par uzņemšanu darbā.
Izmantojot Wideo, var izveidot: paskaidrojošu video, programmas demonstrācijas video,
ievada video, mārketinga video, prezentāciju, programmatūras animācijas, video par uzņemšanu darbā.
1.attēls. Datoranimācija - Kustības tveršanas metode.
Datoranimācija ir process, ko izmanto, lai veidotu animētus jeb kustīgus attēlus, izmantojot datorgrafiku. Datoranimācija ir digitālais pēctecis apturētas kustības (stop motion) tehnikai, ko izmanto tradicionālajā animācijā ar 3D modeļiem un kadru-pa-kadram animācijā ar 2D ilustrācijām. Datora radītas animācijas ir labāk kontrolējamas nekā citi fiziski balstīti procesi un tāpēc, ka tā atļauj izveidot attēlus, kurus būtu neiespējami izveidot, izmantojot jebkuru citu tehnoloģiju. Tā ļauj vienam grafiķim radīt izvēlēto saturu, neizmantojot aktierus, dārgas dekorācijas vai rekvizītus. Lai radītu ilūziju par kustību, attēls tiek parādīts monitorā un atkārtoti aizstāts ar jaunu attēlu, kas ir līdzīga tam, bet tas ir pavirzījies nedaudz uz priekšu laikā (parasti ar ātrumu 24 vai 30 kadri/sekundē). Šī metode ir identiska, kustības ilūzijas iespaida radīšanā kā televīzijā un kinofilmās. 3D animācijai priekšmeti ir veidoti datora monitorā un 3D figūras ir savienotas ar virtuālo skeletu. 2D figūru animācijām atsevišķi objekti jeb ilustrācijas un atsevišķi caurspīdīgi slāņi tiek izmantoti ar vai bez virtuālā skeleta. Turpmāk animators pa galvenajiem kadriem pārvieto figūras ekstremitātes, acis, muti, apģērbu utt. Izskata atšķirības starp galvenajiem kadriem dators automātiski aprēķina procesā laikā, kas ir pazīstams kā tvīnings vai morfings. Visbeidzot, animācija tiek renderēta. 3D animācijām visi rāmji ir jārenderē pēc modelēšanas pabeigšanas. 2D vektora animācijām renderēšanas process ir galveno kadru ilustrācijas process, savukārt tvīninga kadri tiek renderēti pēc vajadzības. Iepriekš ierakstītām prezentācijām renderētie kadri ir pārcelti uz citu formātu vai nesēju, piemēram, filmu vai digitālo video. Kadri var tikt arī renderēti reālajā laikā kad tie tiek prezentēti. Savukārt jaunākā metode, ko sauc par kustību tveršanu (angļu: motion capture), dod iespēju filmēt tiešraidē. Tas nozīmē, kad īstais izpildītājs tēlo ainā, ko vēlāk izmanto animācijai. Tēla atveidotāja kustības tiek ierakstītas datorā, izmantojot videokameras un šīs darbības tiek piemērotas animētajam tēlam.
Kadru plāns ir noteikta zīmējumu secība, ko izmanto, lai plānotu un vizualizētu stāstu, tas ietver informāciju par vizuālo materiālu, tēlu darbību, dialogu un kameras kustību, detaļas, kas jāiekļauj gala darbā, apvienojot tās ar teksta elementiem no stāsta scenārija.
2. attēls. Atvērtā pirmkoda datorspēles Ryzom kadru plāns.
Sākumā var tikt uzzīmētas svarīgākās filmas epizodes, tad tiek ieskicēta filmas noskaņa un vide. Tas palīdz virzīties tālāk un zīmēt pārējos filmas notikumus. Zīmējot kadru plānu, tiek parādīts, kur būs aina ar tuvplānu un kur būs kopējais skats. Lai filma nebūtu garlaicīga, ir svarīgi izvietot dažādos līmeņos tēlus, akcentētas to detaļas un veidoti kopējo plānu.
Attēli:
1. attēls. Kustības tveršanas metode. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Activemarker2.PNG (31.102024.) Hipocrite at English Wikipedia.
2. attēls Atvērtā pirmkoda datorspēles Ryzom kadru plāns. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Ryzom_storyboard_6.jpg (31.10.2024.) Ryzom.