Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pamatprincipi vielu transportam augos | Vielu transports augos - koksnes un lūksnes vadaudi. Vadaudu kūlīši. Vadaudu evolūcija. |
2. | Transpirācija | Transpirācijas process augos. Transpirācijas funkcijas. Transpirācijas ietekmējošie faktori. |
3. | Vielu transports augā | Vielu transports augā - saknēs, stumbrā, lapās. |
4. | Eksperimenti, kas pierāda vielu plūsmu augos | Dažādi eksperimenti, kas pierāda vielu plūsmu vadaudos, transpirāciju, transpirāciju ietekmējošos faktorus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vielu transports augos | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skaidro vielu plūsmu augos. |
2. | Vadaudi | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Zina, kādas ir vadaudu funkcijas. |
3. | Koksnes un lūksnes vadaudi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Shematiskajā attēlā atpazīst koksnes un lūksnes vadaudus. |
4. | Jēdzieni, kas saistīti ar vielu transportu augos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro jēdzienus, kas saistīti ar vielu transportu augā. |
5. | Koksne un lūksne mikroskopā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Mikroskopa attēlā nosaka koksnes un lūksnes vadaudus. |
6. | Transpirācijas procesa soļi | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Sakārto pareizā secībā transpirācijas procesa soļus. |
7. | Transpirāciju ietekmējošie faktori | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Apzinās, kuru faktoru ietekmē transpirācija kļūst intensīvāka, kuru - intensitāte samazinās. |
8. | Transpirācijas jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot dažādu jēdzienu nozīmi, kas saistīti ar transpirācijas procesu. |
9. | Transpirācijas process | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Izprot transpirācijas procesu augos. |
10. | Vadaudi stumbrā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Mikroskopa attēlā atpazīst lūksnes un koksnes vadaudus kokaugu stumbrā. |
11. | Vielu plūsma augos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot vielu plūsmas procesu auga orgānos - saknēs, stumbrā, lapās. |
12. | Vielu plūsmas jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot dažādu jēdzienu nozīmi, kas saistīti ar vielu plūsmu augos. |
13. | Viendīgļlapju un divdīgļlapju vadaudi | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Attēlos atšķir viendīgļlapju un divdīgļlapju stumbru šķērsgriezumus. |
14. | Eksperimentu mērķi | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosaka atbilstošajam eksperimentam tā mērķi. |
15. | Eksperiments. Transpirācijas ātrums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pēc dotā eksperimenta apraksta, apraksta pētījuma rezultātus, teorētiski tos pamato un izdara secinājumus. |
16. | Eksperiments. Osmoze šūnās | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Pēc dotā eksperimenta apraksta izvirza pētāmo jautājumu, apraksta pētījuma rezultātus, teorētiski tos pamato un izdara secinājumus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vielu transporta process augos | Citi | vidēja | 3 p. | Apraksta augu vadaudus, to funkcijas. |
2. | Faktori, kas ietekmē transpirāciju | Citi | vidēja | 2 p. | Apzinās, kuru faktoru ietekmē transpirācija kļūst intensīvāka, kuru - intensitāte samazinās. |
3. | Vielu transportēšana augos | Citi | vidēja | 2 p. | Skaidro vielu transportu augos, to sastāvdaļās. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vielu transports augos | 00:20:00 | vidēja | 27 p. | Skaidro vielu transportu augos, apzinoties vadaudu lomu vielu transportā. Mikroskopā atpazīst vadaudus. Skaidro transpirācijas procesu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā notiek vielu transports augos? | 00:30:00 | vidēja | 32 p. | Skaidro vielu transportu augos - ūdens un organisko vielu plūsmu. Apzinās vadaudu lomu vielu transportā. Mikroskopā atpazīst vadaudus. Skaidro transpirācijas procesu, lietojot jēdzienus "osmoze", "turgora spiediens". |