Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārddarināšana | Vārddarināšanas termini, vārddarināšanas līdzekļi. |
2. | Noteiktā un nenoteiktā galotne | Nostiprināt zināšanas par īpašības vārdu darināšanu. |
3. | Salīdzināmās pakāpes | Nostiprināt zināšanas par jaunu vārdu darināšanas metodēm. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pirmatnīgi un atvasināti vārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina atšķirību starp pirmatnīgiem un atvasinātiem vārdiem. |
2. | Jaunu vārdu darināšana | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot galotnes mainīšanas paņēmienu. |
3. | Jaunvārdi locījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēnam jāieraksta piedāvātais jaunvārds pareizajā locījumā. |
4. | Salīdzināmās pakāpes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Veido īpašības vārdu salīdzināmās pakāpes. |
5. | Vārdu darināšana ar priedēkļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Meklē tekstā un analizē atvasinātos vārdus, kuru atveidē jāievēro pareizrakstības normas. |
6. | Vārddarināšanas paņēmieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Klasificē sastopamo vārdu atvasināšanas paņēmienus. |
7. | Deminutīvu darināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot izskaņas vārddarināšanas paņēmienu. |
8. | Salikteņa darināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot salikteņa veidošanas paņēmienu. |
9. | Vārddarināšana, apgalvojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atkārto būtiskāko informāciju par vārddarināšanas pamatterminiem. |
10. | Pareizā burta izvēle | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Darina dažādu vārdšķiru vārdus un ievēro to pareizrakstību. |
11. | Ortogrāfijas kļūdas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Labo ortogrāfijas kļūdas. |
12. | Vārda sastāvs I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Starp piedāvātajiem vārdiem jāatrod tas, kurš neiederas, un jāieraksta brīvajā laukumā. Skolēnam pašam jāizsecina, ka iederības/neiederības princips ir vārda sastāvs. |
13. | Vārda sastāvs II | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nosaka vārda sastāvu atvasinātajiem vārdiem. |
14. | Interpunkcijas un ortogrāfijas kļūdas | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Raksta teikumus, ievērojot interpunkcijas un ortogrāfijas likumus. |
15. | Pareizrakstības kļūdas I | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Analizē atvasinātos vārdus, kuru atveidē jāievēro pareizrakstības normas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārdu darināšana ar priedēkli | Citi | vidēja | 3 p. | Darina jaunus vārdus, izmantojot priedēkļa vārddarināšanas paņēmienu. |
2. | Pareizrakstības kļūdas II | Citi | augsta | 3 p. | Analizē atvasinātos vārdus, kuru atveidē jāievēro pareizrakstības normas. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu darināšana I | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Pārbauda zināšanas par lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu darināšanu. Darina dažādu vārdšķiru vārdus, nosaka vārda sastāvu atvasinātiem vārdiem, pilnveido prasmi lietot pareizas pieturzīmes un ievērot vārdu pareizrakstību. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu veidošana II | 00:40:00 | vidēja | 32 p. | Pārbauda zināšanas par lietvārdu, īpašības vārdu un darbības vārdu darināšanu. Darina dažādu vārdšķiru vārdus, nosaka vārda sastāvu atvasinātiem vārdiem, pilnveido prasmi lietot pareizas pieturzīmes un ievērot vārdu pareizrakstību. |