Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Dzīvības izcelšanās un evolūcija | Skolotājam. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dzīvības izcelšanās teorijas. | Dzīvības izcelšanās teorijas |
2. | Evolūcijas teorijas | Lamarka, Darvina, neodarvinisma evolūcijas teoriju īss raksturojums. |
3. | Dzīvības attīstības posmi. | Galvenie dzīvības attīstības posmi pēc bioķīmiskas izcelšanas teorijas. |
4. | Paleontoloģija | Paleontoloģija, fosilās atliekas. |
5. | Salīdzinošā anatomija, embrioloģija. | Salīdzinošās anatomijas, embrioloģijas sniegtie evolūcijas pierādījumi. |
6. | Bioloģiskais progress un regress | Bioloģiskais progress un regress. |
7. | Dabiskā izlase | Dabiskā izlase. |
8. | Sugas kritēriji | Sugas kritēriju raksturojums ar piemēriem. |
9. | Antropoģenēze | Cilvēka vēsturiskās attīstības posmi. |
10. | Mikropasaules evolūcija | Mikroorganismu evolūcijas raksturojums. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvības attīstības posmi | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Salīdzina dzīvības attīstības galvenos posmus. |
2. | Bioloģiskais progress un regress | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Analizē situācijas, nosakot evolūcijas virzienu. |
3. | Augu evolūcija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot evolūcijas shēmu, secina par augu grupu izcelsmi. |
4. | Dzīvnieku evolūcijas shēma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotās shēmas salīdzina evolucionāri jaunākos un senākos organismus. |
5. | Bioloģiskais progress un regress | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Definē bioloģisko progresu un regresu. |
6. | Salīdzinošā anatomija | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Attēlos atpazīst atavismus, rudimentus, analogus, homologus orgānus. |
7. | Suga | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Ar sugu saistīto jēdzienu skaidrojumi. |
8. | Sugas kritēriju noteikšana. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka sugas kritērijus, analizējot piemērus. |
9. | Dabiskā izlase | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Dabiskās izlases definīcija, pielāgojumu relatīvais raksturs. |
10. | Augu adaptācijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla raksturo augu adaptācijas. |
11. | Dzīvnieku adaptācijas | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Attēlos saskata dzīvnieku sugu adaptāciju piemērus. |
12. | Antropoģenēzes posmi | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc attēliem norāda antropoģenēzes posmu secību no senākā uz evolucionāri jaunāko. |
13. | Cilvēku dzimtas pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par cilvēku dzimtas pazīmēm. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Pirmatnējie organismi (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc apraksta nosaka kādi bija pirmatnējie organismi. |
2. | 1. daļa. Sugas kritēriji (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka kādi sugas kritēriji ir raksturoti aprakstā. |
3. | 1. daļa. Dabiskā izlase (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā saskata dabiskas izlases piemēru. |
4. | 1. daļa. Darvina evolūcijas teorija (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni parāda bioloģijas attīstības vēstures izpratni, izvērtējot apgalvojumus par Darvina teoriju. |
5. | 1. daļa. Filoģenētiskais koks (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par dzīvnieku evolūciju pēc dotā filoģenētiskā koka. |
6. | 1. daļa. Sugas kritēriji (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka piemēros minētos sugas kritērijus. |
7. | 2. daļa. Cilvēka galvaskausa evolūcija (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni saskata atšķirību Homo sapiens sapiens un Homo erectus georgicus galvaskausos. |
8. | 2. daļa. Filoģenētiskais koks (2016) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni nolasa informāciju no filoģenētiskās shēmas. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvības izcelšanās un evolūcija | 00:00:00 | vidēja | 19 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par evolūcijas teorijām, pierādījumiem, antropoģenēzi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mājasdarbs. Dzīvības izcelšanās un evolūcija | 00:00:00 | vidēja | 4 p. | Cilvēka izcelšanās, Antropoģenēzes posmi, Cilvēku dzimtas pazīmes, Zelta stafilokoka rezistence. |