Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Informācija skolotājam | Informācija skolotājam. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Klasifikācijas pamatprincipi | Organismu klasifikācijas jeb sistemātikas pamatprincipi. |
2. | Taksoni | Taksonu savstarpējā pakārtotība. |
3. | Suga | Suga - klasifikācijas pamatvienība. |
4. | Dzīvo organismu valstis | Dzīvo organismu valstu raksturojums. |
5. | Vīrusi | Vīrusi - bezšūnas dzīvības forma. |
6. | Vīrusu infekcijas | Vīrusu infekciju norise un sekas. |
7. | Monēras | Monēru uzbūve. |
8. | Baktēriju dzīvības procesi | Baktēriju dzīvības procesi. |
9. | Baktēriju loma | Baktēriju loma dabā un cilvēku dzīvē. |
10. | Protisti | Aļģu raksturojums. |
11. | Vienšūņi. | Vienšūņu raksturojums. |
12. | Vienšūņu loma | Vienšūņu loma dabā un cilvēku dzīvē. |
13. | Sēnes | Sēņu uzbūve, vairošanas, parazītiskās sēnes. |
14. | Sēņu izmantošana | Sēņu izmantošanas veidi. |
15. | Ķērpji | Ķērpju uzbūve un loma dabā. |
16. | Sūnas | Sūnu raksturojums. |
17. | Papardes | Paparžu raksturojums. |
18. | Staipekņi | Staipekņu raksturojums. |
19. | Kailsēkļi | Kailsēkļu raksturojums. |
20. | Kosas | Kosu raksturojums. |
21. | Segsēkļi | Segsēkļu raksturojums. |
22. | Viendīgļlapju un divdīgļlapju salīdzinājums | Viendīgļlapju un divdīgļlapju klases pārstāvju salīdzinājums. |
23. | Sūkļi | Sūkļu tipa raksturojums. |
24. | Zarndobumaiņi | Zarndobumaiņu tipa raksturojums. |
25. | Plakantārpi | Plakantārpu tipa raksturojums. |
26. | Veltņtārpi | Veltņtārpu raksturojums. |
27. | Posmtārpi | Posmtārpu raksturojums. |
28. | Gliemji | Gliemju tipa raksturojums. |
29. | Posmkāji | Posmkāju tipa raksturojums. |
30. | Zivju klase | Zivju klases raksturojums. |
31. | Abinieku klases raksturojums. | Abinieku klases raksturojums. |
32. | Rāpuļi | Rāpuļu klases raksturojums. |
33. | Putni | Putnu klases raksturojums. |
34. | Zīdītāju klases raksturojums. | Zīdītāju klases raksturojums. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Organismu valstis. | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc attēla nosaka organisma piederību valstij. |
2. | Sistemātikas taksoni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sanumurē taksonus no mazākā uz lielāko, skaidro sistemātikas jēdzienus. |
3. | Baktērijas uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlā norāda baktērijas šūnas sastāvdaļas, atzīmē to funkcijas. |
4. | Vīrusi, monēras, protisti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlos atpazīst organismus, atbild uz jautājumiem par vīrusiem, protistiem, monērām. |
5. | Sēnes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas precīzāko jēdziena skaidrojumu par sēnēm. |
6. | Ķērpji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par ķērpju uzbūvi un izmantošanu. |
7. | Augu nodalījumu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlos atpazīst dažādu augu nodalījumu pārstāvjus, atzīmē to pazīmes. |
8. | Viendīgļlapju un divdīgļlapju salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc attēliem salīdzina viendīgļlapju un divdīgļlapju klašu pārstāvjus. |
9. | Bezmugurkaulnieku tipu raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attēlos atpazīst bezmugurkaulnieku tipu pārstāvjus, norāda to īpašības. |
10. | Aļģes. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atbild uz jautājumiem par aļģēm. |
11. | Abinieku un rāpuļu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Salīdzina abinieku un rāpuļu klašu īpašības. |
12. | Vīrusi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Ar attēla palīdzību skaidro vīrusa infekcijas gaitu un atbild uz jautājumiem par vīrusu īpašībām. |
13. | Sūnas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pabeidz apgalvojumus par sūnām. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļa. Vīrusu infekciju attīstība (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla nosaka vīrusu infekcijas attīstības gaitu. |
2. | 1. daļa. Monēru valsts īpašības (2017) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla un apraksta nosaka organisma piederību monēru valstij. |
3. | 1. daļa. Antibiotiku ietekme uz mikroorganismu augšanu (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla skaidro antibiotiku ietekmi uz mikroorganismu augšanu. |
4. | 2. daļa. Mikoplazma (2019) | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēni secina par mikoplazmu uzbūvi un to izraisīto slimību ārstēšanu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Organismu sistematika, iedalījums valstīs. | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par organismu sistemātiku.10 min. |
2. | Dzīvnieku valsts | 00:00:00 | vidēja | 12 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par dzīvniekiem. 15 min. |
3. | Sēņu un augu valsts | 00:00:00 | vidēja | 7 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par sēņu un augu valsts īpašībām.10 min. |
4. | Vīrusi, monēras, protisti. | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Vidējas grūtības pakāpes tests par vīrusiem, monērām, protistiem. 10 min. |