Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kas ir ķīmija? | Ķīmijas zinātnes definīcija un uzdevumi. Drošības noteikumu nozīme. |
2. | Kā raksturot vielas fizikālās īpašības? | Ķīmiskās un fizikālās īpašības. Agregātstāvokļa maiņa. |
3. | Kā veikt un aprakstīt pētījumu par vielu attīrīšanu? | Atkārto maisījumu veidus un nostipirna zināšanas par vielu maisījumu sadalīšanas metodēm. |
4. | Kā atšķirt vielas fizikālās un ķīmiskās pārvērtības? | Vielu fizikālās un ķīmiskās pārvērtības, to piemēri. |
5. | Laboratorijas trauki, piederumi un iekārtas | Skolēns iepazīst laboratorijas traukus, iekārtas, ierīces un to raksturojumu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laboratorijas trauki un piederumi | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Pēc bildes atpazīst laboratorijas traukus un piederumus. |
2. | Laboratorijas trauku un piederumu lietošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc lietošanas aprakstiem izvēlas atbilstošos laboratorijas traukus un piederumus. |
3. | Iekārtas, trauki un piederumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc iekārtas attēlā, spēj noteikt maisījumu sadalīšanas metodi. Zina laboratorijas trauku un piederumu nosaukumus. |
4. | Iekārtas maisījumu sadalīšanai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina kā izskatās vienkāršas laboratorijas iekārtas. Izvēlas laboratorijas traukus un piederumus, kurus jāizmanto iekārtas sastādīšanai, ja dots attēls. |
5. | Maisījumu sadalīšanas metodes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc apraksta atpazīst vienkāršas vielu maisījumu sadalīšanu/vielu attīrīšanu metodes, un zina to nosaukumus. |
6. | Agregātstāvokļa diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saprot shēmu par vielas agregātstāvokļu maiņu. Zina agregātstāvokļu veidus, procesu nosaukumus un apstākļus, kuru ietekmē notiek katrs process. |
7. | Vielas agregātstāvokļa noteikšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizē tabulu par vielu fizikālajām īpašībām. Prot noteikt vielas agregātstāvokli konkrētā temperatūrā, pamatojoties uz tabulā dotu informāciju. |
8. | Fizikālo un ķīmisko pārvērtību noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst fizikālās un ķīmiskās pārvērtības. |
9. | Fizikālās un ķīmiskās pārvērtības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Grupē fizikālo un ķīmisko pārvērtību piemērus. |
10. | Ķīmisko un fizikālo pārvērtību pazīmes. Situācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izlasot situācijas aprakstu, var noteikt pārvērtību veidu un pazīmi, kas par to liecina. |
11. | Sadzīves ķīmijas līdzekļi un bīstamības piktogrammas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atrod informāciju par vielu bīstamības apzīmējumiem un kur tos var sastapt. |
12. | Sadzīves ķīmijas līdzekļu etiķetes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atrod informāciju par vielu bīstamības apzīmējumiem un kur tos var sastapt. |
13. | Pētnieciskās darbības posmi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Situāciju aprakstos atrod pētnieciskās darbības posmus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vielu agregātstāvoklis | Citi | vidēja | 1 p. | Zina ikdienā sastopamu vielu agregātstāvokli. |
2. | Vielu fizikālās īpašības | Citi | vidēja | 6 p. | Analizē tabulas datus. Raksturo vielu fizikālās īpašības. |
3. | Fizikālo un ķīmisko pārvērtību pazīmes | Citi | vidēja | 2 p. | Atpazīst fizikālās un ķīmiskās pārvērtības. Zina fizikālo un ķīmisko pārvērtību pazīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Laboratorijas trauki un iekārtas | 00:15:00 | vidēja | 8 p. | Pēc lietošanas aprakstiem izvēlas atbilstošos laboratorijas traukus un piederumus. Zina vienkāršas vielu maisījumu sadalīšanas metodes. Izvēlas laboratorijas traukus un piederumus, kurus jāizmanto iekārtas sastādīšanai, ja dots attēls. |
2. | Vielu fizikālās un ķīmiskās pārvērtības | 00:15:00 | vidēja | 7 p. | Skolēns atšķir fizikālās un ķīmiskās pārvērtības. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vielu īpašības un pārvērtības | 00:15:00 | vidēja | 10 p. | Pēc iekārtas attēlā, spēj noteikt maisījumu sadalīšanas metodi. Raksturo vielu fizikālās īpašības - izmanto doto informāciju un papildina no pieredzi. Pēc apraksta atpazīst vienkāršas vielu maisījumu sadalīšanu/vielu attīrīšanu metodes, un zina to nosaukumus. Atpazīst fizikālās un ķīmiskās pārvērtības. Zina fizikālo un ķīmisko pārvērtību pazīmes. |