Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Viduslaiku periodizācija, klosteru veidošanās | Viduslaiku sākums un beigas; kristietības nostiprināšanās; vientuļnieki, mūku kustības sākums; klosteru aizsākumi. |
2. | Klosteri - kultūras centri | Klosteru nozīme sabiedrībā; klosteru kārtība; klosteru funkcijas; grāmatu izgatavošana. |
3. | Pārmaiņas mākslā; kristīgā simbolika | Kristīgās mākslas aizsākumi, Bizantijas kristīgā māksla, pārmaiņas Rietumeiropā; kristīgā simbolika. |
4. | Miniatūru māksla | Miniatūru mākslas attīstība, īpatnības, sasniegumi. |
5. | Arhitektūras raksturojums | Antīkās arhitektūras nozīme; centriska plānojuma un bazilikāla stila dievnami. |
6. | Romānikas arhitektūra un tēlniecība | Romānikas stila vēsturiskais konteksts, raksturīgais arhitektūrā, tēlniecībā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Raksturo viduslaikus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina zināšanas par viduslaiku datējumu. |
2. | Papildini tekstu par kristietības sākumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 10 p. | Sekmē lasītprasmi, kritisko domāšanu, pārbauda izpratni. |
3. | Raksturo attieksmi pret antīko kultūru | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārbauda izpratni, iegūtās zināšanas. |
4. | Pēti tekstu - klostera nolikumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē izpratni. |
5. | Nosaki attēlā klostera funkciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi analizēt attēlus, secināt. |
6. | Sakārto procesus hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nostiprina izpratni par pēctecību. |
7. | Grupē viduslaiku klosteru funkcijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina prasmi grupēt darbības formas. |
8. | Papildini tekstu par viduslaiku mentalitāti | 3. izziņas līmenis | vidēja | 16 p. | Papildina zināšanas, prasmi veidot vispārinājumus. |
9. | Pēti mākslas simbolus | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Papildina zināšanas, prasmi spriest, secināt. |
10. | Skaidro ar grāmatu gatavošanu saistītus jēdzienus | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas. |
11. | Raksturo tēlu simboliku | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas, izpratni par mākslas simbolisko raksturu. |
12. | Nosaki mākslas iezīmes attēlā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārbauda zināšanas par mākslas īpatnībām. |
13. | Nosaki attēloto mēnesi | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Sekmē prasmi analizēt vizuālo vēstījumu. |
14. | Nosaki arhitektūras stila iezīmes attēlā | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina, pārbauda zināšanas par arhitektūras stiliem. |
15. | Skaidro arhitektūras jēdzienu nozīmi | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas. |
16. | Papildini tekstu par ietekmēm arhitektūrā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 10 p. | Pārbauda, nostiprina zināšanas, lasītprasmi. |
17. | Nosaki attēla atbilstību stilam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina prasmi atpazīt arhitektūras stilu. |
18. | Saisti aprakstu ar stilu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Papildina zināšanas, prasmi noteikt stila atbilstību aprakstam. |
19. | Nosaki arhitektūras stila iezīmes attēlā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina, pārbauda zināšanas par arhitektūras stiliem. |
20. | Nosaki tēlniecības parauga iezīmes attēlā | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina, pārbauda zināšanas par arhitektūras stiliem. |
21. | Savieto stilu un pazīmes | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina prasmi noteikt arhitektūras stilu. |
22. | Nosaki interjera stilu attēlā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē, pārbauda zināšanas par arhitektūras stiliem. |
23. | Analizē katedrāļu funkcijas, elementus | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārbauda, papildina zināšanas par arhitektūras nozīmi, elementiem. |
24. | Izvērtē apgalvojumus par viduslaiku kultūru | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Papildina zināšanas, kritisko domāšanu. |
25. | Sakārto procesus hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nostiprina izpratni par pēctecību. |
26. | Skaidro jēdzienu nozīmi | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas. |
27. | Nosaki manuskripta ilustrāciju attēlā | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina izpratni par arhitektūras elementiem, to nosaukumiem. |
28. | Papildini tekstu par viduslaiku kultūru | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Pilnveido prasmi papildināt spriedumus, pielietojot zināšanas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nosaki mākslas veidu attēlā | Citi | vidēja | 1 p. | Pārbauda, papildina zināšanas par mākslas veidiem. |
2. | Nosaki mākslas veidu attēlā | Citi | vidēja | 1 p. | Pārbauda, papildina zināšanas par mākslas veidiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:50:00 | vidēja | 24 p. | Notikumu hronoloģija, klosteru loma, mākslas un arhitektūras raksturojums. |