Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Skolotājam | Mācību materiāla raksturojums |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kultūras mainīguma procesi | Prot raksturot kultūras mainīguma procesus, spēj analizēt tos, minēt piemērus. |
2. | Kultūras stabilitāte | Izprot faktorus, kas veicina kultūras stabilitāti, prot raksturot tos ar piemēriem. |
3. | Kultūras difūzija | Izprot jēdziena "kultūras difūzija" nozīmi, prot raksturot dažādos kultūras difūzijas veidus, paskaidrot tos ar piemēriem no kultūras vēstures. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dabas vides izmaiņas, jaunu uzskatu ieviešanas sabiedrībā ietekme uz kultūru | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Izprot dabas vides izmaiņas ietekmi uz kultūru, izprot dabas vides ietekmi uz kultūras attīstību Latvijas teritorijā; prot raksturot jaunu uzskatu sistēmu izveidi sabiedrībā un tās ietekmi uz kultūras procesiem Latvijas teritorijā. |
2. | Valsts politikas ietekme uz kultūras procesiem | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot Pētera 1 reformas, kuras skar kultūras jomu. |
3. | Sabiedrības izolētība kā kultūras stabilitātes iemesls. Janomami | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot raksturot janomami cilts ikdienu kā piemēru kultūras stabilitātei sabiedrības izolētības dēļ. |
4. | Reliģijas loma kultūras stabilitātē. Islāma māksla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot islāma reliģijas nostādnes attiecībā pret mākslu, prot šīs mākslas pazīmes saskatīt attēlos. |
5. | Valsts politika kultūras stabilitātes nodrošināšanā. Japāna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot valsts politikas nozīmi kultūras stabilitātes nodrošināšanā, prot raksturot Japānas valdības rīcību kultūras stabilitātes nodrošināšanā, atpazīst dažādu seno japāņu tradīciju izpausmes mūsdienās. |
6. | Kultūras stabilitāte. Ikebana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot analizēt attēlus, saskatot ziedu kārtošanas mākslas - ikebanas - principus. |
7. | Kultūras stabilitāte. Japāņu stila dārzs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot analizēt attēlus, saskatot japāņu stila dārza raksturīgās pazīmes. |
8. | Kultūras difūzijas jēdziena rašanās, kultūras difūzijas veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot nosaukt jēdziena "kultūras difūzija" rašanās laika posmu, zinātnieku, kurš pirmais sāka lietot šo terminu, prot atšķirt dažādus kultūras difūzijas veidus. |
9. | Heliocentriskais difuzionisms | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot heliocentriskā difuzionisma būtību, prot to raksturot, spēj nosaukt nozīmīgākos šīs teorijas atbalstītājus, spēj raksturot viņu uzskatus. |
10. | Akulturācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot akulturācijas būtību, prot raksturot attieksmi pret akulturāciju dažādos vēsturiskos laika posmos. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kultūras mainīguma cēloņi | 00:00:00 | vidēja | 5 p. | Izprot dabas vides izmaiņas ietekmi uz kultūru, izprot dabas vides ietekmi uz kultūras attīstību Latvijas teritorijā; prot raksturot jaunu uzskatu sistēmu izveidi sabiedrībā un tās ietekmi uz klutūras procesiem Latvijas teritorijā; prot raksturot grāmatu tiražēšanas principus līdz renesanses periodam, prot nosaukt grāmatu iespiešanas tehnoloģijas ieviesēju Eiropā, spēj raksturo šī izgudrojuma ietekmi uz kultūru; prot raksturot Pētera 1 reformas, kuras skar kultūras jomu. |
2. | Kultūras stabilitāte un nemainīgums | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | Prot raksturot janomami cilts ikdienu kā piemēru kultūras stabilitātei sabiedrības izolētības dēļ; prot raksturot janomami cilts uzskatus par pasaules uzbūvi; izprot islāma reliģijas nostādnes attiecībā pret mākslu, prot šīs mākslas pazīmes saskatīt attēlos; izprot dabas vides nemainīguma ietekmi uz kultūras noturību, prot raksturot Senās Ēģiptes kalendāru; izprot valsts politikas nozīmi kultūras stabilitātes nodrošināšanā, prot raksturot Japānas valdības rīcību kultūras stabilitātes nodrošināšanā, atpazīst dažādu seno japāņu tradīciju izpausmes mūsdienās; prot analizēt attēlus, saskatot ziedu kārtošanas mākslas - ikebanas - principus; prot analizēt attēlus, saskatot japāņu stila dārza rakturīgās pazīmes. |
3. | Kultūras difūzijas raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 6 p. | Prot nosaukt jēdziena "kultūras difūzija" rašanās laika posmu, zinātnieku, kurš pirmais sāka lietot šo terminu, prot atšķirt dažādus kultūras difūzijas veidus; izprot heliocentriskā difuzionisma būtību, prot to raksturot, spēj nosaukt nozīmīgākos šīs teorijas atbalstītājus, spēj raksturot viņu uzskatus; izprot akulturācijas būtību, prot raksturot attieksmi pret akulturāciju dažādos vēsturiskos laika posmos; prot raksturot kultūras pārņemšanas procesus, ņemot vērā to aktivitāti. |