Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Lietišķā e-pasta vēstule | E-pasta vēstules rakstīšanas pamatprincipi. |
2. | Īpašvārdi | Lietvārdu iedalījums pēc nozīmes (sugas vārdi un īpašvārdi). Īpašvārdu pareizrakstība. |
3. | Lokāmie un nelokāmie lietvārdi | Lokāmie un nekolāmie lietvārdi latviešu valodā. Lietvārda locījumi. Nelokamo lietvārdu galotnes. Nelokāmi īpašvārdi. |
4. | Sinonīmi | Sinonīmi - vārdu krājuma bagātinātāji |
5. | Antonīmi | Antonīmi - vārdu krājuma bagātinātāji. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | E-pasta vēstules temata noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc e-pasta vēstules teksta nosaka vēstules tematu. |
2. | E-pasta adrese | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No dotajām e-pasta adresēm jāizvēlas tā, kura ir piemērota, lai uzsāktu lietišķu saraksti e-pastā. Jāņem vērā datorikā iegūtās zināšanas par e-pasta izveides pamatprincipiem. |
3. | E-pasta vēstules izveidošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Doti e-pasta vēstules elementi sajauktā secībā. Skolēnam jāsaliek tie tā, lai veidotos e-pasta vēstule, atbilstoši lietišķas vēstules prasībām. |
4. | E-pasta vēstules elementi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izmantojot sasvaicināšanās frāzi, pamattekstu un atvadu frāzi, jāizveido e-pasta vēstules teksts, izvēloties atbilstošo elementu, kurā nav gramatiku kļūdu. |
5. | Īpašvārda ievietošana teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikumā jāievieto īpašvārds atbilstošā locījumā. |
6. | Īpašvārda un tā locījuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No teikuma jāizraksta īpašvārds, jānosaka, uz kādu jautrājumu tas atbild. |
7. | Sugas vārdi un īpašvārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sugas vārdu un īpašvārdu diferencēšana |
8. | Īpašvārda atpazīšana tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teikumā jāatpazīst un jāizraksta īpašvārds. |
9. | Nelokāms īpašvārds | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | No piedāvātajiem īpašvārdiem jāatpazīst nelokāms lietvārds. |
10. | Nelokāmu un lokāmu īpašvārdu atšķiršana | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | No dotajiem suņu vārdiem jāsašķiro lokāmie un nelokāmie īpašvārdi. |
11. | Nelokāma īpašvārda atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No vārdu rindas jāatpazīst nelokāms lietvārds, jānosaka, vai tas ir sugas vārds vai īpašvārds. |
12. | Sinonīmi un antonīmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sinonīmu un antonīmu pāru atšķiršana. Var būt, ka abi pāri var būt kā antonīmi, tā sinonīmi. |
13. | Neiederīgā vārda izrakstīšana no sinonīmu rindas | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sinonīmu rindas liekā vārda noteikšana un izrakstīšana. |
14. | Antonīmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Antonīmu pāra otrās daļas noteikšana. |
15. | Atbilstoša sinonīma pievienošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | No vārdu rindas jāizvēlas vārds, lai veidotos sinonīmu pāris ar doto vārdu. |
16. | Antonīmu pāra izveidošana, izmantojot attēlu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā attēla atbilstošā vietā jāievelk no vārdu lauka tādi vārdi, lai izveidotu antonīmu pāri, kas atbilstu attēlam. |
17. | Pēc attēla nosaki atbilstošo antonīmu pāri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotā attēla jānosaka atbilstošs antonīmu pāris. |
18. | Sinonīmi dzīvnieku nosaukumos | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta fragmentā (folkloras teksti un raksti no interneta) jāatrod sinonīmu pāris - dzīvnieka nosaukums un tam piemērots sinonīms. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | E-pasta vēstules elementu savietošana atbilstošā secībā | Citi | vidēja | 3 p. | Izmantojot sasvaicināšanās frāzi, pamattekstu un atvadu frāzi, jāizveido e-pasta vēstules teksts, pareizā secībā norādot attiecīgos elementus. |
2. | Īpašvārdu pareizrakstība | Citi | vidēja | 1 p. | Īpašvārdu un sugas vārdu atšķiršana. Īpašvārdu sākumburts. |
3. | Nelokāma lietvārda atpazīšana vienā no teikumiem | Citi | vidēja | 1 p. | No piedāvātajiem teikumiem jāizvēlas tas, kurā ir nelokāms lietvārds. |
4. | Antonīmu un sinonīmu pāra noteikšana | Citi | vidēja | 2 p. | No piedāvātajiem variantiem jāatpazīst viens antonīmu un viens sinonīmu pāris. |
5. | Sinonīmu pāra izveidošana | Citi | vidēja | 2 p. | Sinonīmu pāra noteikšana. Risinājuma soļos doti sinonīmu lietojuma piemēri. |
6. | Antonīmu pāru izveidošana | Citi | vidēja | 2 p. | Doti divi vārdi, katram no tiem jāizvēlas un jāievelk atbilstošajā vietā piemērots antonīms, lai izveidotos 2 antonīmu p āri. |
7. | Dzīvnieka sinonīma atpazīšana tekstā | Citi | vidēja | 1 p. | Teksta fragmentā jāatpazīst, kurš dzīvnieks ir nosaukts citādi - izmantojot atbilstošu sinonīmu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lietišķa e-pasta vēstule, lokāmi, nelokāmi īpašvārdi, sinonīmi, antonīmi | 00:18:00 | vidēja | 12 p. | Uzdevumu par e - pasta vēstules veidošanu, lokāmu, nelokāmu īpašvārdu atpazīšanu tekstā, sinonīmu un antonīmu pāru noteikšanu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lietišķa e - pasta vēstule, īpašvārdi, sinonīmi, antonīmi | 00:18:00 | vidēja | 10 p. | Uzdevumi par e - pasta vēstules veidošanu, īpašvārdu noteikšanu, sinonīmiem un antonīmiem. |