Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saziņas veidi – verbāla, neverbāla saziņa. Diskusija | Verbālā un neverbālā saziņa. Zina, kas ir verbālie un neverbālie saziņas līdzekļi, prot tos noteikt. Zina, kas ir diskusijas pamatelementi. |
2. | Argumentācija. Argumentēta eseja | Zina, kas ir arguments, pretarguments. Zina argumentētas esejas satura veidošanu un uzbūvi. |
3. | Stilistika. Valodas funkcionālie stili. Idiolekts. Publicistikas stils | Zina, kas ir stilistika, valodas funkcionālie stili, publicistikas stils, idiolekts. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valodas termini | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina un prot pareizi lietot valodas terminus, kas attiecas uz teksta veidošanu un argumentētas esejas struktūras izpratni. |
2. | Dialogs un monologs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt dialogu un monologu. |
3. | Verbālas un neverbālas saziņas atšķiršana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt saziņas veidu. |
4. | Saziņas situācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot noteikt saziņas dalībniekus, tematu, mērķi, vietu un laiku. |
5. | Diskusijas temats | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt diskusijas tematu. |
6. | Argumenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot dialogā saskatīt argumentus un pretargumentus, lai sagatavotos argumentētās esejas rakstīšanai. |
7. | Teksts un galvenā doma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt tekstā izteikto galveno domu. |
8. | Valodas funkcionālie stili | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt tekstā lietotā valodas funkcionālā stila veidu. |
9. | Jēdzieni saziņas tēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina saziņas tēmā lietotos terminus un jēdzienus. |
10. | Teikumu atbilstība dotajam stilam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izvēlēties teikumu atbilstoši dotajam valodas stilam. |
11. | Neverbālās saziņas situācijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot novērtēt, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. |
12. | Publicistikas stils | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt publicistikas teksta adresātu. |
13. | Nevārdiskā saziņa | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot atrast tekstā un noteikt neverbālās saziņas piemērus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālā saziņa | Citi | augsta | 3 p. | Prot atrast tekstā nevārdiskās jeb neverbālās saziņas piemērus. |
2. | Nevārdiska saziņa | Citi | zema | 1 p. | Pazīst un prot izskaidrot nevārdiskās jeb neverbālās saziņas līdzekļus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā izkopt savu individuālo valodas stilu, lai saziņa būtu veiksmīga? | 00:15:00 | vidēja | 10 p. | Zina un prot pareizi lietot valodas terminus, kas attiecas uz teksta veidošanu un arguemntētas esejas struktūras izpratni. Prot noteikt saziņas dalībniekus, tematu, mērķi, vietu un laiku. Prot noteikt tekstā lietotā valodas funkcionālā stila veidu. Prot noteikt publicistikas teksta adresātu. Prot atrast tekstā nevārdiskas saziņas piemērus. Prot novērtēt, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā izkopt savu individuālo valodas stilu, lai saziņa būtu veiksmīga II? | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Prot atšķirt dialogu un monologu. Prot noteikt saziņas veidu. Prot dialogā saskatīt argumentus un pretargumentus, lai sagatavotos argumentētās esejas rakstīšanai. Pazīst un prot izskaidrot neverbālās saziņas līdzekļus. Prot noteikt tekstā izteikto galveno domu. Prot noteikt tekstā lietotā valodas funkcionālā stila veidu. Zina saziņas tēmā lietotos terminus un jēdzienus. Prot atrast tekstā un noteikt neverbālās saziņas piemērus. |