Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ievads 8. klases Latvijas vēstures kursā | Kursa satura pārskats - 19. gs. un 20. gs. sākuma procesi Latvijas teritorijā. |
2. | Eiropas procesu ietekme | Eiropas politisko procesu ietekme uz Latvijas teritoriju 18. - 19. gs. |
3. | Latvijas teritorijas iekļaušana Krievijas impērijā | Vidzemes guberņa, Latgales un Kurzemes iekļaušana Krievijas impērijā. |
4. | Vidzeme un Kurzeme apgaismības laikmetā | Personības, to devums; pirmie latviešu tautības rakstnieki; brāļu draudzes, to nozīme. |
5. | Napoleona armija Latvijas teritorijā | Napoleona armijas iebrukuma plāns; pretinieku spēku samēri; iebrukuma gaita. |
6. | Rīga un tās iedzīvotāji J. K. Broces zīmējumos | J. K. Broces personība, izglītība, nodarbošanās; zīmējumu nozīme. |
7. | Zemnieki Kurzemē un Vidzemē | Apgaismotāju uzskati par zemnieku stāvokli; zemnieku protesti, centieni pēc taisnīguma; zemnieku brīvlaišana. |
8. | Dzīve Kurzemē un Vidzemē pēc brīvlaišanas | Zemes lietošanas kārtības maiņa; zemnieku izceļošana; likumu pilnveide, zemnieku stāvokļa uzlabošanās. |
9. | Dzimtbūšanas atcelšana Latgalē | Latgales novada atšķirības; zemnieku situācija un zemes piešķiršanas kārtība; rusifikācijas ietekme. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nosaki Eiropas procesu ietekmi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārbauda iegūtās zināšanas. |
2. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi saistīt skaidrojumu ar attēla informāciju. |
3. | Nosaki jēdziena skaidrojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izpratnes un zināšanu sekmēšana. |
4. | Nosaki kartes datējumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi lasīt kartes informāciju, nostiprina apgūtās zināšanas. |
5. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido prasmi saistīt skaidrojumu ar attēla informāciju. |
6. | Atbildi jautājumus par 18. gs. notikumiem | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Pārbauda iegūtās zināšanas. |
7. | Papildini tekstu par varas maiņu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 9 p. | Pārbauda izpratni, iegūtās zināšanas. |
8. | Pēti vēstures avotu par varu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
9. | Izvērtē apgalvojumus par zemniekiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas. |
10. | Atbildi jautājumus par apgaismību | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izpratnes un zināšanu sekmēšana. |
11. | Savieto apgaismotāju un viņa devumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nostiprina iegūtās zināšanas. |
12. | Pēti tekstu par latviešu zinātnieku | 3. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
13. | Izvērtē kustības nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izpratnes, zināšanu un kritiskās domāšanas sekmēšana. |
14. | Izvērtē apgalvojumus par franču armiju | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas. |
15. | Pēti vēstures avotu par Napoleona karaspēku | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
16. | Nosaki attēla aprakstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina iegūtās zināšanas. |
17. | Pēti tekstu par Rīgas dedzināšanu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Sekmē lasītprasmi, papildina zināšanas. |
18. | Raksturo Broces izglītību | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina, pārbauda iegūtās zināšanas. |
19. | Atbildi jautājumu par Broces darbību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pārbauda izpratni, iegūtās zināšanas. |
20. | Izvērtē apgalvojumus par Broces devuma nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas. |
21. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido prasmi skaidrot vizuālos vēstures avotus. |
22. | Raksturo dzimtbūšanu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārbauda izpratni, iegūtās zināšanas. |
23. | Pēti G. Merkeļa nozīmi dzimtbūšanas kritikā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
24. | Salīdzini tekstu un apgalvojumus par zemniekiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas. |
25. | Papildini tekstu par zemnieku nemieriem | 3. izziņas līmenis | augsta | 11 p. | Sekmē lasītprasmi, nostiprina zināšanas. |
26. | Atbildi jautājumus par brīvlaišanu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, nostiprina zināšanas, argumentācijas prasmi. |
27. | Nosaki jēdziena nozīmi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina izpratni par jēdzienu lietojumu. |
28. | Pēti avotu par muižām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Papildina zināšanas. |
29. | Izvērtē latviešu izceļošanu uz Krieviju | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Nostiprina, papildina zināšanas par izceļošanu. |
30. | Analizē apgalvojumus par zemes izpirkšanas nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, nostiprina zināšanas. |
31. | Nosaki Latgales īpatnības | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Pārbauda iegūtās zināšanas. |
32. | Raksturo Latgales zemnieku stāvokli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina, papildina izpratni. |
33. | Papildini tekstu par dzimtbūšanas atcelšanu | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Pilnveido valodas lietojumu, nostiprina zināšanas. |
34. | Pēti avotu par drukas aizliegumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina, pārbauda zināšanas, lasītprasmi. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Eiropas procesu ietekme | 00:40:00 | vidēja | 6 p. | Eiropas procesu noteikšana, saikne ar Latvijas teritoriju; jēdzienu nozīme. |
2. | Latvijas teritorijas iekļaušana Krievijas impērijā | 00:40:00 | vidēja | 22 p. | Latvijas novadu iekļaušanas secība; pārvaldes maiņa; zemnieku situācija. |
3. | Vidzeme un Kurzeme apgaismības laikā | 00:40:00 | vidēja | 13 p. | Apgaismotāji, to devums, nozīme; Grindeļa personība. |
4. | Napoleona armija Latvijas teritorijā | 00:40:00 | vidēja | 8 p. | Notikumu saikne ar Eiropas procesiem, armijas darbība un tās ietekme, izraisītās sekas. |
5. | J. K. Broces devums | 00:40:00 | vidēja | 8 p. | Broces personība, izglītība; darbība Rīgā; darbības nozīme. |
6. | Zemnieki Kurzemē un Vidzemē | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Zemnieku stāvoklis dzimtbūšanā, muižnieku vara; zemnieku nemieri; dzimtbūšanas atcelšana. |
7. | Dzīve Kurzemē un Vidzemē pēc brīvlaišanas | 00:40:00 | vidēja | 13 p. | Klaušu laiki, zemnieku nemieri, izceļošana; zemnieku situācijas uzlabošanās. |
8. | Dzimtbūšanas atcelšana Latgalē | 00:40:00 | vidēja | 16 p. | Zemnieku situācija pirms dzimtbūšanas atcelšanas; brīvlaišana, tās sekas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:40:00 | vidēja | 16 p. | Procesi Latvijas teritorijā 18. gs. un 19. gs. sākumā. |
2. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:40:00 | vidēja | 32 p. | Dzimtbūšana un tās atcelšana. |