Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Ievads - Latvija Otrā pasaules kara gados | Vācijas-PSRS līgums, tā nozīme; okupācijas varas kara sākumā; kara ietekme, sekas. |
2. | PSRS stratēģija okupācijas realizēšanai | Vācbaltiešu izceļošana; līgums par PSRS karabāzēm; incidenti uz robežas, PSRS nota; Latvijas okupācija. |
3. | Okupācija un aneksija | Padomju valdības sastādīšana; Saeimas vēlēšanas; Latvijas inkorporācija PSRS; protesti pret okupāciju. |
4. | Sovetizācija | Latvijas politiskās, ekonomiskās, sabiedriskās dzīves pārveide. |
5. | Represijas un pretošanās režīmam | Represijas pret Latvijas amatpersonām; 1941. g. 14. jūnija deportācijas; pretošanās grupas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Raksturo PSRS un Vācijas līgumu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par sekām. |
2. | Nosaki Padomju Savienības darbību | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pārbauda iegūtās zināšanas. |
3. | Nosaki Vācijas darbību | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pārbauda iegūtās zināšanas. |
4. | Izvērtē situāciju Otrā pasaules kara gados | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sekmē prasmi izvērtēt procesus, nostiprina zināšanas. |
5. | Pēti vācbaltiešu izceļošanu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, izpratni. |
6. | Izvērtē PSRS notu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē prasmi analizēt tekstu, nostiprina zināšanas. |
7. | Nosaki attēla raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas, analīzes prasmi. |
8. | Analizē K. Ulmaņa uzrunu tautai | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē situācijas izpratni, spēju izvērtēt. |
9. | Nosaki attēla raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas, analīzes prasmi. |
10. | Pēti vēsturnieka viedokli | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Papildina zināšanas, prasmi strādāt ar tekstu. |
11. | Nosaki skaidroto jēdzienu | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas. |
12. | Raksturo personības darbību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas par personību lomu. |
13. | Sakārto hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nostiprina izpratni par cēloņsakarībām. |
14. | Pēti viedokli par Tautas saeimu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē lasītprasmi, kritisko domāšanu. |
15. | Izvēlies pareizo atbildi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Nostiprina zināšanas, prasmi lietot jēdzienus. |
16. | Nosaki jomu, kuru ilustrē pārmaiņas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pilnveido prasmi grupēt atbilstoši jomām. |
17. | Analizē attēlā padomju simboliku | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē attēlu analīzes prasmes, papildina zināšanas. |
18. | Izvērtē procesus padomju Latvijā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pilnveido kritisko domāšanu. |
19. | Pēti laikabiedra viedokli | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina zināšanas, lasītprasmi. |
20. | Pēti vēsturnieka secinājumus par cenzūru | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, lasītprasmi. |
21. | Skaidro jēdzienus | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas. |
22. | Analizē statistiku par represijām | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido prasmi analizēt, secināt. |
23. | Pēti vēsturnieka rakstīto par represijām | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
24. | Raksturo pretošanos padomju varai | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē situācijas izpratni, spēju izvērtēt. |
25. | Analizē attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē prasmi saistīt attēla un teksta informāciju. |
26. | Sakārto notikumus hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nostiprina zināšanas par procesu pēctecību. |
27. | Saisti attēlu un tekstu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē vēsturiskās saiknes izpratni. |
28. | Salīdzini padomju propagandu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina izpratni par padomju propagandu un realitāti. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atbildi jautājumus par karu | Citi | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas. |
2. | Izvērtē vēsturisko kontekstu | Citi | vidēja | 1 p. | Papildina zināšanas, izpratni par situāciju. |
3. | Papildini tekstu par okupāciju | Citi | vidēja | 8 p. | Sekmē lasītprasmi, jēdzienu lietojumu. |
4. | Izvēlies pareizo atbildi par tekstu | Citi | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, lasītprasmi. |
5. | Izvērtē atmiņu stāstu par deportāciju | Citi | vidēja | 1 p. | Papildina zināšanas, sekmē empātiju. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 2 Pasaules kara sākums un Latvija | 00:25:00 | vidēja | 12 p. | PSRS un Vācijas līgums; 2 Pasaules kara sākums; kara ietekme Latvijā. |
2. | PSRS taktika okupācijas realizēšanai | 00:30:00 | vidēja | 11 p. | PSRS-Vācijas līguma nozīme; vācbaltiešu izceļošana; robežincidents un PSRS nota; Latvijas valdības nostāja. |
3. | Latvijas okupācija un aneksija | 00:30:00 | vidēja | 26 p. | PSRS armijas ienākšana Latvijā, varas pārņemšana; propadomiskā valdība. |
4. | Sovetizācija | 00:30:00 | vidēja | 19 p. | Padomju pārkārtojumi: sociālājā, saimnieciskajā, iekšlietu jomā. |
5. | Represijas un pretošanās padomju režīmam | 00:30:00 | vidēja | 17 p. | Padomju režīma represijas, pretošanās režīmam iemesli, 14. jūnija deportācija. |
6. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:40:00 | vidēja | 26 p. |