Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Naudas aprites attīstība | Teorētiskā tēma, kurā iekļauts jēdzienu skaidrojums, naudas nozīme, rašanās un funkcijas |
2. | Inflācija un tās mērīšana | Teorijas tēma, kurā skaidrots, kas ir inflācija, kā tā rodas, kā to aprēķina. Izmaksu un cenu inflācija. |
3. | Banku loma ekonomikā | Teorijas tēma par bankām, kredītiem, vienkāršo un sarežģīto procentu aprēķināšanu. |
4. | Divlīmeņu banku sistēma | teorijas tēma par to, kādas ir bankas- centrālās bankas, to uzdevumi un funkcijas, komercbankas, to uzdevumi un funkcijas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir inflācija? Kas ir deflācija? | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teorijas zināšanu pārbaude par inflācijas, deflācijas jēdzieniem. |
2. | Naudas funkcijas un īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Uzdevums, kas nostiprina izglītojamā teorijas zināšanas par naudas funkcijām. |
3. | Jēdziena skaidrojums I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ietverti tēmā izmantotie jēdzieni, kuriem jāpiemeklē skaidrojums. Vai- skaidrojumam jēdziens. |
4. | Jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais ir apguvis tēmā lietoto terminoloģiju, izprot tās jēgu un lietojumu. |
5. | Naudas funkcija situācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zināšanas prot pielietot praksē- noteikt naudas funkciju konkrētā dzīves situācijā. |
6. | Inflācija vai deflācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais analizējot dažādas situācijas un cenu izmaiņas, nosaka vai tā ir inflācija vai deflācija. |
7. | Kurš iegūs, kurš zaudēs inflācijas rezultātā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni analizē ieguvumus/ zaudējumus inflācijas rezultātā. |
8. | Latvijas Bankas pienākums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina un prot pielietot zināšanas, ko dara centrālā banka – Latvijas Banka. |
9. | Latvijas komercbanku darbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina un prot pielietot zināšanas, ko dara Latvijas komercbankas. |
10. | Vai atbilst naudas pazīmēm? | 3. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izglītojamais zina, kādām pazīmēm jāatbilst naudai, prot raksturot, analizēt, esošās zināšanas pielietot jaunā situācijā. |
11. | Naudas veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzdevumā ietverti dažādi naudas veidi, kurus teorijas tēmā izglītojamais ir aplūkojis. |
12. | Ko dara Latvijas Banka un ko komercbankas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais zina un prot pielietot zināšanas, par ko atbildīga centrālā banka – Latvijas Banka, un par ko atbildīgas komercbankas. |
13. | Vienkāršo procentu aprēķins noguldījumam | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais prot aprēķināt vienkāršos procentus, zina IIN likmi, prot to aprēķināt, prot aprēķināt neto ienākumus noguldījuma perioda beigās. |
14. | Vienkāršo procentu aprēķins kredītam | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais prot aprēķināt vienkāršos procentus kredītam. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdziena skaidrojums II | Citi | vidēja | 2 p. | Ietverti tēmā izmantotie jēdzieni, kuriem jāpiemeklē skaidrojums. Vai- skaidrojumam jēdziens. |
2. | Kurš iegūs, kurš zaudēs inflācijas rezultātā | Citi | vidēja | 4 p. | Skolēni analizē ieguvumus un zaudējumus inflācijas rezultātā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bankas, nauda I | 00:15:00 | vidēja | 14 p. | Ietvertas teorijas tēmas, jēdzienu skaidrojumi un nestandarta uzdevumi- situāciju analīze. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bankas, nauda II | 00:40:00 | vidēja | 26 p. | Ietvertas teorijas tēmas, jēdzienu skaidrojumi un nestandarta uzdevumi- situāciju analīze. |