Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Globalizācija | Teorijas tēma par globalizācijas ieguvumiem un riskiem, starpvalstu sadarbības iespējām saimnieciskajā, politiskajā, kultūras, zinātnes u.c. jomās. |
2. | Antiglobālisti | Teorijas tēma, kura parāda pretējas tendences globālismam- antiglobālismu. |
3. | Starptautiskās organizācijas: ANO, PTO | Teorijas tēmā iekļauta pamatinformācija par ANO, ES, EP, PTO, NATO. |
4. | Reģionālās organizācijas: Eiropas Padome, Eiropas Savienība, NATO | Teorijas tēma par starptautiskajām organizācijām ES un NATO |
5. | Globalizācijas ieguvumi | Teorijas tēma, kura atklāj globalizācijas ieguvumus saimniecības, kultūras un informācijas jomās. |
6. | Globalizācijas izaicinājumi | Aprakstīti globalizācijas izaicinājumi – identitātes saglabāšana, kiberkara draudi, valstu nevienlīdzīgā attīstība. Teorijas tēma. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Globalizācijas priekšrocības un riski | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais apzinās globalizācijas neviennozīmīgo lomu, spēj analītiski izvērtēt riskus un ieguvumus. |
2. | Jautājums par Eiropas Savienību | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzdevumā iekļauti dažādi jautājumi par Eiropas Savienību. Zina ES vēsturi, dalībvalstis. |
3. | ANO | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Uzdevumā iekļauti dažādi jautājumi par ANO. |
4. | NATO | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzdevumā iekļauti dažādi jautājumi par NATO. |
5. | Eiropas Savienība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izglītojamais ir apguvis tēmu par starptautisko organizāciju uzdevumiem un funkcijām, spēj tās nosaukt, pielietot esošās zināšanas. |
6. | Eiropas Savienības dalībvalstis I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais zina, kuras ir ES dalībvalstis un kuras nav ES dalībvalstis. |
7. | Ieguvumi un zaudējumi no globālās pasaules | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Dažādi jautājumi par lielākajām starptautiskajām organizācijām, |
8. | Definīcijas | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Uzdevumā iekļauti tēmā izmantotie jēdzieni un to skaidrojums. Izglītojamais ir apguvis jēdzienus un spēj tos atpazīt un lietot. |
9. | Starptautiskās organizācijas, globalizācija. Jēdzieni | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Izglītojamais zina globalizācijas definīciju, izprot starptautiskās sadarbības jēdzienu, orientējās starptautiskajās organizācijās. |
10. | Apvienoto Nāciju organizācija | 2. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Izglītojamais ir apguvis tēmu par starptautisko organizāciju uzdevumiem un funkcijām, spēj tās nosaukt, pielietot esošās zināšanas. |
11. | ANO galvenās iestādes | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Izglītojamais pārzina Apvienoto Nāciju organizācijas galvenās iestādes, zina to uzdevumus un funkcijas. |
12. | Pasaules tirdzniecības organizācijas galvenās iestādes | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izglītojamais pārzina Pasaules Tirdzniecības organizācijas galvenās iestādes, zina to uzdevumus un funkcijas. |
13. | Eiropas Padomes galvenās iestādes | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izglītojamais pārzina Eiropas Padomes galvenās iestādes, zina to uzdevumus un funkcijas. |
14. | NATO galvenās iestādes | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izglītojamais pārzina NATO galvenās iestādes, zina to uzdevumus un funkcijas. |
15. | Eiropas Savienības struktūra | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izglītojamais pārzina Eiropas Savienības organizācijas galvenās iestādes, zina to uzdevumus un funkcijas. |
16. | Globalizācijas problēmas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Globalizācija rada virkni problēmu jeb risku, izglītojamie prot šos riskus identificēt. |
17. | Globalizācijas izaicinājumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Analizējot mēdijus, izglītojamais veido priekšstatus par globalizācijas radītajiem izaicinājumiem, ekonomikas problēmām. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Eiropas Savienības dalībvalstis II | Citi | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina, kuras ir ES dalībvalstis un kuras nav ES dalībvalstis. |
2. | ANO, NATO un ES | Citi | vidēja | 2 p. | Dažādi jautājumi par lielākajām starptautiskajām organizācijām. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Globalizācija. Antiglobālisms | 00:20:00 | vidēja | 21 p. | Izglītojamais orientējas terninos, jēdzienos, izprot globalizācijas procesus, to lomu cilvēces attīstībā. Antiglobāisms, kā pretēja kustība globālismam. |
2. | Pasaules organizācijas ANO un PTO | 00:20:00 | vidēja | 25 p. | Izglītojamais izprot pasaules organizāciju nozīmi globālajā pasaulē, pārzina organizāciju uzbūvi un funkcijas. |
3. | Reģionālās organizācijas | 00:20:00 | vidēja | 21 p. | Izglītojamais izprot reģionālo organizāciju lomu noteiktu reģionu attīstībā un starpvalstu attiecību veidošanā. EP, ES, NATO- organizāciju uzbūve, mērķi, funkcijas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Globalizācija | 00:40:00 | vidēja | 47 p. | Izglītojamais orientējas terninos, jēdzienos, izprot globalizācijas procesus, to lomu cilvēces attīstībā, izprot pasaules organizāciju nozīmi globālajā pasaulē, izprot reģionālo organizāciju lomu noteiktu reģionu attīstībā un starpvalstu attiecību veidošanā, pārzina organizāciju uzbūvi un funkcijas. Antiglobāisms, kā pretēja kustība globālismam. |