Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Kādas ir nozīmīgākās personības manā pilsētā/novadā? Teorija par personību, to raksturojošām īpašībām, kā arī par Latvijas valsts prezidentiem kā valstiski zināmām personībām.
2. Novadpētniecība un novadnieki Teorija par novadpētniecību un novadniekiem - par nozīmīgām personībām Latvijā un novados, kā arī par īpašībām, pazīmēm, kas raksturo sabiedrībā ievērojamus cilvēkus.
3. Kā mums var palīdzēt citu cilvēku dzīvesstāsti? Teorija par vērtībām, īpašībām, ko varam mācīties no citu cilvēku dzīvesstāstiem. Intervijas ar diviem Latvijā pazīstamiem cilvēkiem, vērtību analīze. Teorija par īpašībām, kas palīdz cilvēkam sasniegt vairāk un rīkoties nestandarta situācijās.
4. Ko sabiedrība un mēs varam darīt novada labā? Teorija par sociālās palīdzības veidiem un izpausmēm.
5. Noderīgo lietu stūrītis Noderīgi papildus resursi mācību procesam.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Valsts prezidents kā personība (attēla atpazīšana) 1. izziņas līmenis zema 1 p. Atpazīst valstī zināmas personības - valsts prezidenta fotogrāfiju.
2. Personību ietekmējošie faktori 1. izziņas līmenis zema 2 p. Nosaka, kurš no personību ietekmējošajiem faktoriem - pats cilvēks, apkārtējie, vide - ir minēts aprakstā.
3. Faktu un viedokļu atšķiršana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nosaka, kurš no dotajiem apgalvojumiem par slaveniem latviešiem ir fakts un kurš - viedoklis.
4. Jēdziena atpazīšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pēc apraksta atpazīst ar tēmu saistīto jēdzienu.
5. Faktu un viedokļu noteikšana tekstā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nosaka, kuri no tekstā par slavenu Latvijas iedzīvotāju minētajiem apgalvojumiem ir fakti un kuri - viedokļi.
6. Sociālās palīdzības veida atpazīšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Pēc apraksta atpazīst sociālās palīdzības veidus.
7. Personības iezīmju noteikšana aprakstā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izlasot aprakstu par skolēnu, nosaka kādas personības iezīmes ir minētas aprakstā.
8. Īpašību raksturojums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Spēj raksturot rakstura un personības īpašību.
9. Piemiņas vietu veidu atpazīšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izlasot aprakstu, nosaka, kāda piemiņas vieta - piemineklis, iela/laukums, iestāde, muzejs, piemiņas plāksne - aprakstīta.
10. Sociālās palīdzības izpausmes 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Atpazīst sociālās palīdzības izpausmes.
11. Muzejs, bibliotēka un arhīvs 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nosaka, kur var atrast prasīto informāciju - muzejā, bibliotēkā vai arhīvā.
12. Sociālā palīdzības veida raksturojums 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Atpazīst sociālās palīdzības veidu.
13. Rīcība nestandarta situācijās 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Izprot, kā rīkoties nestandarta dzīves situācijās.
14. Personības un rakstura īpašības 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Dažādās situācijās atpazīst personības un rakstura īpašības
15. Personu dzīves notikumu secības norādīšana 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Norāda slavenu personu dzīves notikumu secību.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Personības iezīmju atpazīšana Citi zema 1 p. Nosaka, kāda personības iezīme ir aprakstīta.
2. Slavenu personu dzīves notikumu sakārtošana hronoloģiskā secībā Citi augsta 4 p. Sakārto aprakstā minēto slavena Latvijas cilvēka dzīves notikumus hronoloģiskā secībā.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Kā kļūt lepnuma vērtiem kopienā? 00:20:00 vidēja 13 p. Tests par personību, novadpētniecību, rīcību nestandarta situācijā, sociālās palīdzības veidiem un izpausmēm.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Lepnuma vērti kopienā 00:30:00 vidēja 22 p. Tests par personību, novadpētniecību, sociālās palīdzības veidiem un rīcību nestandarta situācijās.