Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kultūrvēsturiskais mantojums | Teorija veidota, lai rosinātu skolēnus izzināt novada kultūras vērtības. Kas ir pieminmeklis? Kas ir mantojums? Kas ir vēsturisko notikumu vietas? |
2. | Arheoloģiskie pieminekļi | Teorija veidota, lai ieinteresētu izglītojamos izzināt tuvākās apkaimes, novada vēsturi, iepazīties ar arheoloģiskajiem pieminekļiem. |
3. | Arhitektūras un pilsētbūvniecības pieminekļi, pilis Latvijā | Izglītojamais orientējas materiālajā kultūras mantojumā, zin kas ir arhitrektūras pieminekļi, orientējas pilsētbūvniecības pieminekļos, nemateriālajā un materiālajā kultūras mantojumā. |
4. | Arhitektūras un pilsētbūvniecības pieminekļi | Izglītojamais orientējas materiālajā kultūras mantojumā, zin kas ir arhitrektūras pieminekļi, orientējas pilsētbūvniecības pieminekļos, nemateriālajā un materiālajā kultūras mantojumā. |
5. | Mākslas pieminekļi – senie māklsas darbi, ornamenti | Terorijā sniegts neliels ieskats plašajā mākslas pieminekļu klāstā. Senā māksla rotās, darbarīkos, mūzikas instrumentos, ornamentos, literārajos darbos, glezniecībā, tēlniecībā, teātra un kino mākslā. |
6. | Mākslas pieminekļi | Terorijā sniegts neliels ieskats plašajā mākslas pieminekļu klāstā. Senā māksla rotās, darbarīkos, mūzikas instrumentos, ornamentos, literārajos darbos, glezniecībā, tēlniecībā, teātra un kino mākslā. |
7. | Industriālie pieminekļi I | Teorijas izklāstā izskaidrots, kas ir industriālie pieminekļi, nosaukti daži, Latvijai nozīmīgi industriālie pireninekļi, ar mērķi ieinteresēt izglītojamos pētīt tuvākās apkārtnes industriālās vēstures pieminekļus. |
8. | Industriālie pieminekļi II | Teorijas izklāstā izskaidrots, kas ir industriālie pieminekļi, nosaukti daži, Latvijai nozīmīgi industriālie pireninekļi, ar mērķi ieinteresēt izglītojamos pētīt tuvākās apkārtnes industriālās vēstures pieminekļus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Arheoloģiskie pieminekļi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot starp dažāda veida vēstures un kultūrvēstures pieminekļiem atšķirt arheoloģiskos pieminekļus. |
2. | Industriālais piemineklis | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izglīojamais ir apguvis teoriju un spēj atšķirt industriālos pieminekļus no citiem kultūrvēsturiskiem pienimekļiem. |
3. | Nemateriālais kultūras mantojums I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais spēj atšķirt kultūrvēsturiskus pieminekļus: zina, prot nosaukt mākslas pieminekļus. |
4. | Nemateriālais kultūras mantojums II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais spēj atšķirt kultūrvēsturiskus pieminekļus: zina, prot nosaukt mākslas pieminekļus. |
5. | Jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais zina tēmā izmantotos jēdzienus un to formulējumus. |
6. | Materiālais, nemateriālais mantojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot atšķirību starp materiālo un nemateriālo kultūru, prot to atšķirt un atbilstoši lietot. |
7. | Brīvības piemineklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc pieminekļa fragmenta atpazīst pieminekli, zin tā autoru, uzstādīšanas gadu un nosaukumu. |
8. | Vēsturisko notikumu vietas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais starp ģeogrāfiskiem nosaukumiem spēj atšķirt vēsturiska notikuma vietas. Prot saistīt notikumu ar vietu. |
9. | Pieminekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais pēc attēla prot atpazīt pieminekli, noteikt, kurā pilsētā tas atrodas, ar kādu personību tas saistīts. |
10. | Latvijas pilis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pēc attēla atpazīt Latvijas pilis. |
11. | Arhitektūras pieminekļi – pilis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina un pēc fotoattēla atpazīst Latvijas muižu un pili. Ir izpratne, kādam nolūkam tā celta. Zina pamata informāciju par to. |
12. | Kultūras mantojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais prot atšķirt kultūrvēsturisko mantojumu pēc attēla. |
13. | Kultūras pieminekļu veidu apraksti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais prot atšķirt kultūrvēsturisko mantojuma veidu pēc apraksta. |
14. | Kultūras pieminekļu tabula | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais prot atšķirt kultūrvēsturisko mantojumu pēc attēla. |
15. | Restaurācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina informāciju par restaurāciju, atpazīst to attēlā. |
16. | Kultūras mantojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais spēj atšķirt kultūrvēsturiskus pieminekļus: zina, prot nosaukt mākslas pieminekļus. |
17. | Nekustamie industriālie pieminekļi Latvijā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pēc industriālā pieminekļa nosaukuma prot noteikt tā veidu. |
18. | Cēlonis un sekas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prasme izanalizēt notikumus un izsecināt kurš ir notikuma cēlonis un kurš tā sekas. |
19. | Cēlonis, notikums, sekas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prasme izanalizēt notikumus un sakārtot tos secībā: cēlonis, notikumus, sekas. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Celtne un novads | Citi | vidēja | 2 p. | Prot pēc attēla atpazīt Latvijas pilis un zina to atrašanās vietu, novadu. |
2. | Notikums | Citi | vidēja | 3 p. | Prasme izanalizēt notikumus un sakārtot tos secībā: cēlonis, notikumus, sekas. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā izzināt novada vēsturi I | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Zina un atpazīst ievērojamākos Latvijas arhitektūras un kultūras pieminekļus. Prot veidot stāstījumu par tiem, veidojot izstādi vai ekskursijas maršrutu kādā no Latvijas novadiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kā izzināt novada vēsturi II | 00:40:00 | augsta | 30 p. | Prot atpazīt un raksturot Latvijas arhitektūras pērles- lielākās muižas un pilis, pieminekļus. Spēj veidot izstādi vai gida par sava novada vēsturiskajām vietām. |