Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | TABPubliska un privāta saziņa.Vēstules adresāts. Uzruna un uzrunas grupa | Nostiprina izpratni par dažādu vēstuļu veidiem un nosacījumiem to tapšanā. |
2. | Lakonisms. Zīmīte un īsziņa. Emocijzīmes | Zina, ka zīmīte un īsziņa ir rakstveida saziņas formas: kopīgais un atšķirīgais. |
3. | Vārdu saīsināšana | Zina saīsinājumu jēdzienu, biežāk lietotos saīsinājumus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vēstules veida noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt vēstules veidu pēc teksta fragmenta. |
2. | Vēstules adresāts | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt vēstules veidu pēc tās adresāta. |
3. | Privātā un publiskā vēstulē izmantojamas frāzes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt privātā vēstulē un publiskā vēstulē lietojamas frāzes. |
4. | Jēdzienu izpratne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina tematā lietotos jēdzienus un to formulējumu. |
5. | Ar priedēkli atvasinātu lietvārdu saīsināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot saīsināt ar priedēkli atvasinātus lietvārdus. |
6. | Vēstules, zīmītes, īsziņas atšķiršana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina vēstules, zīmītes un īsziņas atšķirības. |
7. | Vēstules teksta atšķiršana no citiem prozas tekstiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot vēstules tekstu atšķirt no citiem prozas žanriem (dienasgrāmata, pasaka utml.). |
8. | Saīsinājuma nozīmes noteikšana atbilstoši teikuma saturam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt saīsinājuma nozīmi. |
9. | Vārdu saīsināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prot vārdus saīsināt, ņemot vērā vārda sastāvu. |
10. | Vēstules rakstīšanas nosacījumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ir izpratne par būtiskākajiem vēstules rakstīšanas nosacījumiem. |
11. | Mērvienību saīsinājumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt mērvienību saīsinājumu nozīmes. |
12. | Vēstules adresāta norādīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot veidot lietvārdu datīva formu, norādot vēstules adresātu. |
13. | Ortogrāfijas normu, dažādu sintaktisko konstrukciju un pieturzīmju lietojums zīmītes tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Prot zīmītes tekstā lietot ortogrāfijas normas un dažādas sintaktiskās konstrukcijas, likt pieturzīmes. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Privātas vēstules rakstīšanas nosacījumi | Citi | vidēja | 3 p. | Zina privātas vēstules rakstīšanas nosacījumus. |
2. | TAB Uzrunas, uzrunas grupas lietojums privātā rakstiskā saziņā | Citi | augsta | 4 p. | Prot saskatīt dažādas uzbūves teikumos uzrunu vai uzrunas grupu un lietot atbilstošas pieturzīmes. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Publiska un privāta saziņa. Zīmīte, īsziņa, vēstule. Vārdu saīsināšana | 00:20:00 | vidēja | 12 p. | Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus un to formulējumu. Prot atšķirt vēstules veidu pēc teksta fragmenta. Prot atšķirt privātā vēstulē un publiskā vēstulē lietojamas frāzes. Ir izpratne par būtiskākajiem vēstules rakstīšanas nosacījumiem. Zina privātas vēstules rakstīšanas nosacījumus. Prot noteikt saīsinājuma nozīmi. Prot zīmītes tekstā lietot ortogrāfijas normas un dažādas sintaktiskās konstrukcijas, likt pieturzīmes. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārdu saīsināšana. Vēstule. Uzruna vēstulē. Zīmīte, īsziņa | 00:40:00 | vidēja | 29 p. | Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus un to formulējumu. Zina vēstules, zīmītes un īsziņas atšķirības. Prot zīmītes tekstā lietot ortogrāfijas normas un dažādas sintaktiskās konstrukcijas, likt pieturzīmes. Prot atšķirt vēstules veidu pēc teksta fragmenta un pēc tās adresāta. Prot atšķirt privātā vēstulē un publiskā vēstulē lietojamas frāzes. Prot vēstules tekstu atšķirt no citiem prozas žanriem (dienasgrāmata, pasaka utml.) Ir izpratne par būtiskākajiem vēstules rakstīšanas nosacījumiem. Prot veidot lietvārdu datīva formu, norādot vēstules adresātu. Prot saskatīt dažādas uzbūves teikumos uzrunu vai uzrunas grupu un lietot atbilstošas pieturzīmes. Prot saīsināt ar priedēkli atvasinātus lietvārdus. Prot noteikt saīsinājuma nozīmi. Prot vārdus saīsināt, ņemot vērā vārda sastāvu. |