Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Verbālā un neverbālā saziņa Izprot verbālās un neverbālās saziņas īpatnības un lietojumu.
2. Informācijas nodošanas formas rakstveidā agrāk un tagad. Rakstszīmes Ir izpratne par informācijas nodošanas formām rakstveidā agrāk un tagad. Zina, kas ir rakstszīmes.
3. Ziņojums – argumentētā eseja Zina argumentētās esejas veidošanas nosacījumus.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Verbālās un neverbālās saziņas situācijas un līdzekļi 1. izziņas līmenis zema 1 p. Prot atšķirt verbālās un neverbālās saziņas situācijas līdzekļus.
2. Žesti latviešu tautasdziesmās 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Prot latviešu tautasdziesmās saskatīt žestus.
3. Verbālās saziņas formas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot noteikt situācijā aprakstītās verbālās saziņas formu.
4. Jēdzieni saziņas tēmā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus.
5. Radniecīgas valodas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot noteikt radniecīgas valodas.
6. Neverbālās saziņas līdzekļu noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot noteikt neverbālās saziņas līdzekļus.
7. Pieturzīmju lietojums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot paskaidrot pieturzīmju lietojumu.
8. Informācijas ieguve un nodošana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot izvērtēt apgalvojuma patiesumu par informācijas ieguvi un nodošanu.
9. Pamatžesti saziņā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Prot izvērtēt un noteikt saturam atbilstošu apgalvojumu.
10. Valoda kā sazināšanās līdzeklis 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Izprot valodas nozīmi cilvēku saziņā.
11. Argumentētas esejas jēdzieni un uzbūve 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Zina argumentētas esejas uzbūvi un izmantotos jēdzienus.
12. Veiksmīga neverbālā saziņa 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga.
13. TAB Personvārdu vokatīva formas veidošana 3. izziņas līmenis augsta 6 p. Prot personvārdus izveidot vokatīva locījumā.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Verbālās un neverbālās komunikācijas nozīme Citi vidēja 2 p. Izprot verbālās un neverbālās saziņas jēdzienus. Prot novērtēt apgalvojumu patiesumu atbilstoši lasītajam teksta fragmentam.
2. Neverbālā valoda dažādu tautu saziņā Citi vidēja 2 p. Tekstpratība, prot noteikt dažādām tautām raksturīgās neverbālās saziņas līdzekļus.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Informācijas nodošana rakstveidā. Neverbālā un verbālā saziņa. Neoficiālā rakstveida saziņa 00:20:00 vidēja 17 p. Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus. Zina argumentētas esejas uzbūvi. Prot atšķirt verbālās un neverbālās saziņas situācijas līdzekļus. Prot vokatīva locījumā izveidot personvārdus. Prot izvērtēt apgalvojuma patiesumu par informācijas ieguvi un nodošanu. Prot izvērtēt un noteikt saturam atbilstošu apgalvojumu.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Neverbālā un verbālā saziņa. Informācijas nodošana rakstveidā. Argumentētā eseja. Privāta vēstule 00:40:00 vidēja 32 p. Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus. Prot atšķirt verbālās un neverbālās saziņas situācijas līdzekļus. Prot noteikt situācijā aprakstītās verbālās saziņas formu. Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. Prot novērtēt apgalvojumu patiesumu atbilstoši lasītajam teksta fragmentam. Prot atšķirt vēstules veidu pēc teksta fragmenta. Prot atšķirt privātā vēstulē un publiskā vēstulē lietojamas frāzes. Prot vēstules tekstu atšķirt no citiem prozas žanriem (dienasgrāmata, pasaka utml.). Prot saskatīt dažādas uzbūves teikumos uzrunu vai uzrunas grupu un lietot atbilstošas pieturzīmes. Prot personvārdus izveidot vokatīva locījumā. Prot izvērtēt apgalvojuma patiesumu par informācijas ieguvi un nodošanu. Zina argumentētas esejas uzbūvi un tajā izmantotos jēdzienus.