Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Verbālā un neverbālā saziņa | Izprot verbālās un neverbālās saziņas īpatnības un lietojumu. |
2. | Informācijas nodošanas formas rakstveidā agrāk un tagad. Rakstszīmes | Ir izpratne par informācijas nodošanas formām rakstveidā agrāk un tagad. Zina, kas ir rakstszīmes. |
3. | Ziņojums – argumentētā eseja | Zina argumentētās esejas veidošanas nosacījumus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Verbālās un neverbālās saziņas situācijas un līdzekļi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atšķirt verbālās un neverbālās saziņas situācijas līdzekļus. |
2. | Žesti latviešu tautasdziesmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot latviešu tautasdziesmās saskatīt žestus. |
3. | Verbālās saziņas formas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt situācijā aprakstītās verbālās saziņas formu. |
4. | Jēdzieni saziņas tēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus. |
5. | Radniecīgas valodas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt radniecīgas valodas. |
6. | Neverbālās saziņas līdzekļu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt neverbālās saziņas līdzekļus. |
7. | Pieturzīmju lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot paskaidrot pieturzīmju lietojumu. |
8. | Informācijas ieguve un nodošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izvērtēt apgalvojuma patiesumu par informācijas ieguvi un nodošanu. |
9. | Pamatžesti saziņā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izvērtēt un noteikt saturam atbilstošu apgalvojumu. |
10. | Valoda kā sazināšanās līdzeklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot valodas nozīmi cilvēku saziņā. |
11. | Argumentētas esejas jēdzieni un uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina argumentētas esejas uzbūvi un izmantotos jēdzienus. |
12. | Veiksmīga neverbālā saziņa | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. |
13. | TAB Personvārdu vokatīva formas veidošana | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Prot personvārdus izveidot vokatīva locījumā. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Verbālās un neverbālās komunikācijas nozīme | Citi | vidēja | 2 p. | Izprot verbālās un neverbālās saziņas jēdzienus. Prot novērtēt apgalvojumu patiesumu atbilstoši lasītajam teksta fragmentam. |
2. | Neverbālā valoda dažādu tautu saziņā | Citi | vidēja | 2 p. | Tekstpratība, prot noteikt dažādām tautām raksturīgās neverbālās saziņas līdzekļus. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas nodošana rakstveidā. Neverbālā un verbālā saziņa. Neoficiālā rakstveida saziņa | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus. Zina argumentētas esejas uzbūvi. Prot atšķirt verbālās un neverbālās saziņas situācijas līdzekļus. Prot vokatīva locījumā izveidot personvārdus. Prot izvērtēt apgalvojuma patiesumu par informācijas ieguvi un nodošanu. Prot izvērtēt un noteikt saturam atbilstošu apgalvojumu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālā un verbālā saziņa. Informācijas nodošana rakstveidā. Argumentētā eseja. Privāta vēstule | 00:40:00 | vidēja | 32 p. | Zina saziņas tēmā lietotos jēdzienus. Prot atšķirt verbālās un neverbālās saziņas situācijas līdzekļus. Prot noteikt situācijā aprakstītās verbālās saziņas formu. Novērtē, vai dotajās neverbālajās situācijās saziņa būs veiksmīga. Prot novērtēt apgalvojumu patiesumu atbilstoši lasītajam teksta fragmentam. Prot atšķirt vēstules veidu pēc teksta fragmenta. Prot atšķirt privātā vēstulē un publiskā vēstulē lietojamas frāzes. Prot vēstules tekstu atšķirt no citiem prozas žanriem (dienasgrāmata, pasaka utml.). Prot saskatīt dažādas uzbūves teikumos uzrunu vai uzrunas grupu un lietot atbilstošas pieturzīmes. Prot personvārdus izveidot vokatīva locījumā. Prot izvērtēt apgalvojuma patiesumu par informācijas ieguvi un nodošanu. Zina argumentētas esejas uzbūvi un tajā izmantotos jēdzienus. |