Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Dzīvnieku balsts un kustības Skolēns saprot kā augi un dzīvnieki ir pielāgojušies dzīvei uz Zemes, lai saglabātu ķermeņa balstu.
2. Dzīvnieku balsta un kustību sistēmas pielāgotība dzīves videi un veidam Skolēns izprot ūdenī, sauszemē un lidojošo dzīvojošo dzīvnieku kustību ekstremitāšu pielāgošanos, zina atšķirību starp terminiem kāja un ķepa.
3. Augu balsts un kustības Skolēni zina, kas balsta augus, skaidro turgora un balstaudu nozīmi augā.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Sauszemes dzīvnieku pārvietošanās veidi 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns pēc attēla var noteikt dzīvnieka galveno pārvietošanās veidu.
2. Sauszemes dzīvnieku ekstremitātes 1. izziņas līmenis zema 2 p. Skolēns spēj atšķirt sauszemes dzīvnieku ekstremitātes pēc veidiem.
3. Skeleta veida noteikšana 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns, vērojot attēlus, nosaka kādam organismam pieder konkrēts skeleta veids.
4. Dzīvnieku skeletu dažādība 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns, vērojot attēlu, nosaka kāds skeleta tips ir organismam.
5. Dzīvnieku pielāgojumi dzīvesvietai un dzīves veidam 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Skolēns prot raksturot dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēmas pielāgojumus dzīves videi un dzīvesveidam.
6. Dzīvnieku ekstremitāšu pielāgojumi 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns pēc apraksta spēj raksturot konkrētās ekstremitātes pielāgojumu dzīvesvidei.
7. Dzīvnieku balsts un kustības 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēni izprot dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēmu daudzveidību.
8. Augu balsts un kustības 1. izziņas līmenis zema 2 p. Skolēns spēj noteikt apgalvojumu pareizību par augu balstu un kustībām. Skolēns saprot turgora jēdzienu, balstaudu un vadaudu aprakstu un funkcijas. Skolēns zina, kādi ir augu kairinātāji.
9. Augu balsta un kustību veidi 1. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns saprot, kādi pielāgojumi nodrošina augu balstu un kustības.
10. Augu balstaudi 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns pēc mikroskopa attēla spēj noteikt balstaudu atrašanās vietu.
11. Augu un dzīvnieku balsts un kustības 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Skolēns zina, kas balsta un kustina dzīvniekus un augus.
12. Jēdzieni par augu un dzīvnieku balstu un pārvietošanos 2. izziņas līmenis augsta 2 p. Skolēns prot sastādīt jautājumu par jēdzienu, kas saistīts ar augu un dzīvnieku balstu un kustību sistēmu.
13. Pētījumi par augu balstu un kustībām 3. izziņas līmenis augsta 2 p. Skolēns pēc pētījuma apraksta par augu balstu un kustībām spēj noteikt, kāds būs pētījuma rezultāts un secinājumi.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Skeleta veida noteikšana organismiem Citi vidēja 3 p. Skolēns sagrupē attēlus ar atbilstošo skeleta veidu.
2. Dzīvnieku balsts un kustības Citi vidēja 3 p. Skolēns raksturo dzīvnieku balsta un orgānu sistēmu.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Dzīvnieku balsta un orgānu sistēma 00:20:00 vidēja 9 p. Skolēns spēj atšķirt dažādus skeletu veidus, raksturo dzīvnieku pielāgojumus to dzīvesvietai un pārvietošanās veidam.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Augu un dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēma 00:25:00 vidēja 17 p. Skolēns zina, kādi ir augu un dzīvnieku pielāgojumi to dzīvesvietai un pārvietošanās veidam. Raksturo augu un dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēmu.