Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dzīvnieku balsts un kustības | Skolēns saprot kā augi un dzīvnieki ir pielāgojušies dzīvei uz Zemes, lai saglabātu ķermeņa balstu. |
2. | Dzīvnieku balsta un kustību sistēmas pielāgotība dzīves videi un veidam | Skolēns izprot ūdenī, sauszemē un lidojošo dzīvojošo dzīvnieku kustību ekstremitāšu pielāgošanos, zina atšķirību starp terminiem kāja un ķepa. |
3. | Augu balsts un kustības | Skolēni zina, kas balsta augus, skaidro turgora un balstaudu nozīmi augā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sauszemes dzīvnieku pārvietošanās veidi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns pēc attēla var noteikt dzīvnieka galveno pārvietošanās veidu. |
2. | Sauszemes dzīvnieku ekstremitātes | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns spēj atšķirt sauszemes dzīvnieku ekstremitātes pēc veidiem. |
3. | Skeleta veida noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, vērojot attēlus, nosaka kādam organismam pieder konkrēts skeleta veids. |
4. | Dzīvnieku skeletu dažādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns, vērojot attēlu, nosaka kāds skeleta tips ir organismam. |
5. | Dzīvnieku pielāgojumi dzīvesvietai un dzīves veidam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns prot raksturot dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēmas pielāgojumus dzīves videi un dzīvesveidam. |
6. | Dzīvnieku ekstremitāšu pielāgojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns pēc apraksta spēj raksturot konkrētās ekstremitātes pielāgojumu dzīvesvidei. |
7. | Dzīvnieku balsts un kustības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izprot dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēmu daudzveidību. |
8. | Augu balsts un kustības | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns spēj noteikt apgalvojumu pareizību par augu balstu un kustībām. Skolēns saprot turgora jēdzienu, balstaudu un vadaudu aprakstu un funkcijas. Skolēns zina, kādi ir augu kairinātāji. |
9. | Augu balsta un kustību veidi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns saprot, kādi pielāgojumi nodrošina augu balstu un kustības. |
10. | Augu balstaudi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns pēc mikroskopa attēla spēj noteikt balstaudu atrašanās vietu. |
11. | Augu un dzīvnieku balsts un kustības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns zina, kas balsta un kustina dzīvniekus un augus. |
12. | Jēdzieni par augu un dzīvnieku balstu un pārvietošanos | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns prot sastādīt jautājumu par jēdzienu, kas saistīts ar augu un dzīvnieku balstu un kustību sistēmu. |
13. | Pētījumi par augu balstu un kustībām | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns pēc pētījuma apraksta par augu balstu un kustībām spēj noteikt, kāds būs pētījuma rezultāts un secinājumi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Skeleta veida noteikšana organismiem | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns sagrupē attēlus ar atbilstošo skeleta veidu. |
2. | Dzīvnieku balsts un kustības | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns raksturo dzīvnieku balsta un orgānu sistēmu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvnieku balsta un orgānu sistēma | 00:20:00 | vidēja | 9 p. | Skolēns spēj atšķirt dažādus skeletu veidus, raksturo dzīvnieku pielāgojumus to dzīvesvietai un pārvietošanās veidam. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Augu un dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēma | 00:25:00 | vidēja | 17 p. | Skolēns zina, kādi ir augu un dzīvnieku pielāgojumi to dzīvesvietai un pārvietošanās veidam. Raksturo augu un dzīvnieku balsta un kustību orgānu sistēmu. |