Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Iekšējā apaugļošanās | Dzīvnieku vairošanās iekšējās apaugļošanās veidi. |
2. | Ārējā apaugļošanās | Dzīvnieku vairošanās ārējā apaugļošanās. |
3. | Attīstības cikli | Attīstības ar pilnīgu vai nepilnīgu pārvēršanos (dzīvnieku attīstības cikli), to priekšrocības un trūkumi pēc pielāgotības videi un dzīvesveidam. |
4. | Vairošanās rituāli | Dzīvnieku vairošanās rituālu izpausmes. |
5. | Rūpes par pēcnācējiem | Dzīvnieku rūpes par pēcnācējiem, šo procesu nozīme sugu izdzīvošanā. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvnieku iekšējā apaugļošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina iekšējās apaugļošanās būtību un veidus. Atšķir patiesus un nepatiesus faktus. |
2. | Iekšējās apaugļošanās veidi un pārstāvji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzieni - oldējēji, oldzīvdzemdētāji, dzīvdzemdētāji. |
3. | Oldējēji, oldzīvdzemdētāji un dzīvdzemdētāji | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina oldējēju, oldzīvdzemdētāju un dzīvdzemdētāju definīcijas, barīvas vielu saņemšanas principus. |
4. | Dzīvnieku ārējā apaugļošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina ārējās apaugļošanās būtību, piemērus. Atšķir patiesus un nepatiesus faktus. |
5. | Nārsts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina nārsta procesa būtību. |
6. | Ārējās apaugļošanās priekšrocības un trūkumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Spēj izvērtēt vai dotais apgalvojums ir priekšrocība vai trūkums. |
7. | Tieša attīstība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina tiešas attīstības norisi un piemērus. |
8. | Netieša attīstība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina netiešas attīstības norisi un piemērus. |
9. | Netiešas attīstības ciklu shēmas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc attēliem var noteikt dzīves ciklu ar nepilnīgu un ar pilnīgu pārvēršanos. |
10. | Tieša un netieša attīstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atšķir tiešu un netiešu attīstību. |
11. | Attīstības ciklu shēmas secība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sakārto attēlā doto attīstības ciklu pareizā secībā. |
12. | Riests | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina, kas ir riests un ar to saistītā dzīvnieku uzvedība. |
13. | Dzīvnieku vairošanās rituāli | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina vairošanās rituālu nozīmi un dažādus piemērus. |
14. | Auglība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē tabulā dotos datus. |
15. | Dzīvnieku aprūpes izpausmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Zina kādos veidos dzīvnieki nodrošina savu pēcnācēju izdzīvošanu. |
16. | Dzīvnieku rūpes par pēcnācējiem | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atšķir patiesus un nepatiesus apgalvojumus par dzīvnieku uzvedību rūpējoties par pēcnācējiem. |
17. | Pēcnācēju izdzīvošanas nodrošināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Apskatot attēlu nosaka kā dzīvnieki izrāda rūpes par saviem pēcnācējiem. |
18. | Pēcnācēju izdzīvošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Māk aprēķināt kāda ir pēcnācēju mirstība, ja doti visi dati. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvnieku vairošanās | Citi | vidēja | 2 p. | Spēj atšķirt škirtdzimuma dzīvniekus un hermafroīdus. |
2. | Pēcnācēju rašanās veidi | Citi | vidēja | 7 p. | Zina kā attīstās pēcnācēji oldējējiem, oldzīvdzemdētājiem un dzīvdzemdētājiem. |
3. | Ārējās apaugļošanās process | Citi | vidēja | 4 p. | Zina kā notiek ārējā apaugļošanās, tās priekšrocības. |
4. | Attīstības ciklu veidi | Citi | vidēja | 1 p. | Zina jēdzienu - tieša un netieša attīstība, ar nepilnīgu pārvēršanos, ar pilnīgu pārvēršanos. |
5. | Abinieka attīstības cikls | Citi | vidēja | 5 p. | Atpazīt vardes attīstības ciklu, spēj noteikt, ka kurkuļi nav vienādi ar pieaugušu vardi. |
6. | Pilnīga un nepilnīga pārvēršanās | Citi | vidēja | 2 p. | Spēj atšķirt pilnīgu no nepilnīgas metamorfozes, atpazīst kukaiņu attīstības ciklus. |
7. | Vairošanās līmenis | Citi | vidēja | 1 p. | Analizē tabulā dotos datus. |
8. | Pēcnācēju aprūpe | Citi | vidēja | 2 p. | Atpazīst dzīvnieku rūpes par pēcnācējiem attēlos. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Iekšējā un ārējā apaugļošanās, attīstības cikli | 00:15:00 | vidēja | 20 p. | Zina iekšējās un ārējās apaugļošanās būtību un veidus. Atšķir patiesus un nepatiesus faktus. Zina attīstības ciklu veidus. |
2. | Vairošanās uzvedība un rūpes par pēcnācējiem | 00:15:00 | vidēja | 15 p. | Zina kā izpaužas dzīvnieku riesta uzvedība. Atpazīst veidus kā dzīvnieki rūpējas par saviem pēcnācējiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvnieku vairošanās uzvedība | 00:25:00 | vidēja | 15 p. | Zina kā notiek iekšējā un ārējā apaugļošanās, priekšrocības. Zina kā attīstās pēcnācēji oldējējiem, oldzīvdzemdētājiem un dzīvdzemdētājiem. Zina jēdzienu - tieša un netieša attīstība, ar nepilnīgu pārvēršanos, ar pilnīgu pārvēršanos. Analizē tabulā dotos patur par vairošanos. Apskatot attēlu nosaka kā dzīvnieki izrāda rūpes par saviem pēcnācējiem. |