Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vecvārdi | Vecvārdi - vārdu krājuma bagātinātāji |
2. | Jaunvārdi | Jaunvārdu jēdziens, rašanās iemesls, piemēri. Okazionālismi. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jaunvārdi citu vārdu vidū | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēnam jāizvēlas pareizais variants, atpazīstot jaunvārdu citu vārdu vidū. |
2. | Jaunvārdi alfabēta secībā | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Skolēnam jāsarindo jaunvārdi alfabēta secībā. |
3. | Vecvārdu lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēnam tiek piedāvāti 3 vārdi, no kuriem jāizvēlas teikumā/tekstā iederīgs vecvārds. |
4. | Vecvārdu atrašana teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēnam no teksta jāizraksta vecvārds. |
5. | Jaunvārdu lietojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izvēlas starp diviem vārdiem (tiek piedāvāti nevārdi un piemēroti latviešu valodas vārdi). |
6. | Vārdu pareizrakstība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēnam no piedāvātajiem piemēriem jāizvēlas, kurš vārds uzrakstīts pareizi. |
7. | Vecvārdu nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēnam jāizsecina un jāizvēlas, kāda ir piedāvāto vecvārdu nozīme. Vārdi ir iesaistīti teikumos, lai palīdzētu izsecināt to nozīmi, ņemot vērā kontekstu. |
8. | Vecvārda nozīme teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Šis uzdevums pašlaik tiek veidots |
9. | Jaunvārdi locījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēnam jāieraksta piedāvātais jaunvārds pareizajā locījumā. |
10. | Pieturzīmes teikumos ar vecvārdiem un jaunvārdiem | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēnam jāpārraksta piedāvātais teikums un jāsaliek nepieciešamās pieturzīmes. |
11. | Teorētiski jautājumi par vārdu darināšanu, vecvārdiem un jaunvārdiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns pilda testveida uzdevumu, kurā iekļauti dažādi teorētiski jautājumi par vārddarināšanu, jaunvārdiem un vecvārdiem. |