MĀCĪBU GADA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Organismu imunitāte | Apraksts Skolēns zina, kas ir imunitāte un kā to iegūst. Skaidro terminus antigēns, antivielas (pretvielas), vakcīna, serums. Izprot imunitātes veidošanos principus pateicoties organisma imūnsistēmai. Ar piemēriem skaidro dažādus imunitātes veidus- iedzimto, iegūto, dabisko, mākslīgo, aktīvo un pasīvo. Skaidro atšķirību starp vakcīnu un serumu. Argumentēti pamato vakcinācijas nepieciešamību un efektivitāti, lai nodrošinātu kolektīvo imunitāti. (Skola2030 - VSK.D.Li.7., D.O.12.1.1.) |
Numurs 2. | Nosaukums Infekcijas slimības norise | Apraksts Skolēns zina, kas ir infekcijas slimība un kādi ir tās posmi (inficēšanās, inkubācijas jeb latentais periods, akūtais periods un iznākums). Ar piemēriem skaidro inficēšanās veidus. Analizē riskus epidēmijas izplatīšanos gadījumā. Skaidro un pamato organismā notiekošo procesu novērošanas nepieciešamību, lai izvēlētos piemērotāko ārstēšanās veidu. Argumentēti skaidro zāļu, tai skaitā, antibiotiku lietošanas instrukciju ievērošanas nepieciešamību, lai neveidotos multirezistenti organismi. Skaidro terminus: epidēmija, antibiotikas, rezistenti organismi. (Skola2030 - VSK.D.Li.7., D.O.7.4.1., D.O.7.4.2., D.O.13.2.2.) |
Numurs 3. | Nosaukums Bakteriālās un virusālās infekcijas slimības | Apraksts Skolēns zina biežākās bakteriālās un virusālās slimības (piemēram, gripa, masaliņas, A hepatīts, tuberkuloze, vējbakas, HIV/AIDS) un grupē slimības pēc slimības ierosinātāja. Skaidro slimības pazīmes un iespējamos inficēšanās veidus. Skolēns analizē riskus, kādus rada dažādi infekciju izplatības ceļi, un profilakses iespējas infekciju slimību riska samazināšanai. Skolēns veido ieteikumus veselības saglabāšanai pamatojoties uz zināšanām par infekcijas slimībām. Skola2030 - D.O.7.4.1., D.O.7.4.2. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Imunitātes veidi (I) | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe zema | Punkti 2 p. | Apraksts Skolēns pēc apraksta prot nosaukt imunitātes veidu |
Numurs 2. | Nosaukums Imunitātes veidu salīdzinājums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Prot salīdzināt dažādus imunitātes veidus zinot to raksturojumu |
Numurs 3. | Nosaukums Kolektīvā imunitāte | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skaidro, kā veidojas kolektīvā imunitāte un kāda ir tās nozīme |
Numurs 4. | Nosaukums Organisma aizsardzības līnijas | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 6 p. | Apraksts Raksturo un salīdzina organisma aizsardzības līnijas - pirmo jeb ārējo, otro jeb nespecifisko un trešo jeb specifisko aizsardzības līniju |
Numurs 5. | Nosaukums Imunitātes mehānisms | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Pēc attēla izprot specifiskās imunitātes aktivizācijas mehānismu |
Numurs 6. | Nosaukums Imunitātes veidošanās | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 7 p. | Apraksts Skolēns attēlā atpazīstt imunitātes veidošanās principu, kā arī izprot antivielu- antigēnu darbības principu. |
Numurs 7. | Nosaukums Inficēšanās veidi | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe zema | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns zina inficēšanās veidus un atpazīst tos pēc apraksta |
Numurs 8. | Nosaukums infekcijas slimības posmu raksturojums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Prot raksturot infekcijas slimības posmus- inficēšanos, inkubācijas, akūto, slimības iznākums |
Numurs 9. | Nosaukums Antibiotiku lietošanas noteikumi | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns izprot pareizu antibiotiku lietošanu bakteriālu infekcijas slimību gadījumos |
Numurs 10. | Nosaukums Antibiotiku iedarbība uz baktērijām | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns izprot antibiotiku lietošanas nosacījumu ievērošanas nozīmi |
Numurs 11. | Nosaukums Infekcijas slimību apraksts | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 6 p. | Apraksts Skolēns prot analizēt slimības aprakstu, nosakot slimības posmus |
Numurs 12. | Nosaukums Profilaktiskie pasākumi infekcijas slimību ierobežošanā | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 6 p. | Apraksts Skolēns pēc slimību apraksta prot izsecināt, kā izvairīties no inficēšanās ar noteiktu infekcijas slimību izraisītājiem |
Numurs 13. | Nosaukums Infekcijas slimību salīdzināšana | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 8 p. | Apraksts Skolēns zina slīmību pazīmes un prot salīdzināt tās pēc izcelsmes |
Numurs 14. | Nosaukums Infekcijas slimību pazīmes | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Pēc attēliem prot noteikt infekcijas slimības posmu, iespējamo infekcijas slimības posmu un infekcijas slimības veidu. |
Numurs 15. | Nosaukums Termini un jēdzieni | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe zema | Punkti 1 p. | Apraksts Skolēns zina terminu un jēdzienu, kas saistīti ar organisma imunitāti, skaidrojumus |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Infekcijas slimības posmi | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 4 p. | Apraksts Skolēns prot sakārtot infekcijas slimības posmus atbilstoši slimības gaitai |
Numurs 2. | Nosaukums Organisma imunitāte un tās nozīme | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skolēns atpazīst attēlos redzamo informāciju un prot to pārvērst tekstuālā formātā |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Organisma imunitāte | Ieteicamais ilgums: 00:30:00 | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 20 p. | Apraksts Skolēns prot noteikt imunitātes veidu un paskaidrot, kā veidojas imunitate.Raksturo infekcijas slimības posmu un slimības raksturīgās pazīmes. Skaidro antibiotiku darbības mehānismu. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Organisma imunitāte (II) | Ieteicamais ilgums: 00:40:00 | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 23 p. | Apraksts Skolēns zina un saprot organisma aizsardzības līniju nozīmi, raksturo imunitātes veidus. Raksturo infekcijas slimības posmus ar piemēriem. Zina, kādi profilaktiskie pasākumi pasargā no inficēšanās ar patogēniem, izmantojot zināšanas par inficēšanās veidiem. Zina, kā darbojas antibiotikas. |